نکات مهم بعد از خرید بلیط قطار

نکات مهم بعد از خرید بلیط قطار


منبع: پارس ناز

56

1401/7/5

18:33


نکات مهم بعد از خرید بلیط قطار

جذابیت سفر ریلی درست بعد خرید بلیط قطار فوری و برای بستن چمدان آغاز می‌شود! بلیط قطار نسبتاً ارزان است و سفر با قطار امنیت بیشتری در مقایسه با سایر روش‌های سفر دارد. در سفر با قطار می‌توانید آرامش را تجربه کنید و هر زمان که بخواهید روی تخت استراحت کنید و متوجه گذر زمان نشوید.

 

در قطار خبری از سرمای زمستان و گرمای تابستان نیست. هر زمان که بخواهید می‌توانید از سرویس بهداشتی، رستوران یا بوفه استفاده کنید. خلاصه که قطار انگار یک هتل متحرک است و آسایش و راحتی مشابه خانه خودتان را دارد. اگر قصد سفر با قطار را دارید، باید بدانید که چمدان خود را چطور ببندید. در این مقاله با ما همراه باشید .

 

سایز چمدان را به درستی انتخاب کنید

 

فضای داخل کوپه قطار بسیار محدود است. فقط مسافران می‌توانند از فضای بالای درب ورودی که محل قرارگیری وسایل خواب هستند برای قرار دادن چمدان استفاده کنند. این فضا نیز بسیارمحدود است و تمام مسافران باید از همان فضا برای قرار دادن ساک و چمدان خود استفاده کنند.

 

همچنین قرار دادن ساک و چمدان در آن ارتفاع می‌تواند سخت و دشوار باشد. پس بهتر است از همان ابتدا روی انتخاب سایز چمدان و وزن وسایل آن دقت کنید. ترجیحاً ساک و چمدان سایز کوچک انتخاب کرده و وسایل سبک در آن قرار دهید. به‌هیچ‌وجه از چمدان‌های بزرگ استفاده نکنید چون قرار دادن آن‌ها در فضای داخلی قطار می‌تواند بسیار دشوار باشد.

 

وسایلی که به آن نیاز دارید را روی چمدان بگذارید

 

دسترسی به چمدان کار بسیار دشواری است. به همین خاطر نمی‌توانید هر زمان که دلتان می‌خواهد چمدان را پایین بیاورید و دسترسی به وسایل داشته باشید. پس بهتر است از زیپ‌ها و جیب‌های کناری چمدان برای قرار دادن وسایلی که به آن نیاز دارید استفاده کنید.

 

همچنین بهتر است پیش از آنکه چمدان را در جای خود قرار دهید، وسایلی که به آن نیاز دارید را از چمدان خارج کرده و داخل ساک دستی قرار دهید. پس بهتر است حتماً در کنار چمدان، یک ساک دستی سبک نیز داشته باشید.

 

با برنامه عمل کنید

 

نکات مهم بعد از خرید بلیط قطار

یکی از تکنیک‌های مهم بستن چمدان این است که با برنامه عمل کنید. پیش از انکه بخواهید چمدان خود را بدون برنامه‌ریزی ببندید و متوجه شوید که چه وسایلی را جا گذاشته‌اید، بهتر است از اول هر آنچه که نیاز دارید را روی کاغذ بیاورید.

 

به این ترتیب می‌توانید برای جایگذاری آن‌ها در چمدان نیز برنامه‌ریزی کنید. با همین ترفند ساده نه وسیله‌ای را فراموش می‌کنید و نه اینکه وسایل را به‌صورت نامناسب در فضای چمدان قرار می‌دهید. بهتر است لحظه به لحظه و روز به روز سفر خود را تجسم کنید و ببینید که به چه وسایلی نیاز پیدا می‌کنید. به همین ترتیب می‌توانید هر  آنچه نیاز دارید را یادداشت کنید.

 

کفش و دم‌پایی را فراموش نکنید

 

وقتی که بلیط قطار را تهیه کردید، باید خودتان را برای سفری طولانی آماده کنید. در قطار قطعاً نمی‌توانید با کفش مهمانی راه بروید. این کار خسته کننده می‌شود و پای شما نیز درد می‌گیرد. پس حتماً کفش راحتی، صندل یا دمپایی همراه داشته باشید و آن‌ها را روی لباس‌ها قراردهید تا بتوانید بدون بیرون ریختن لباس‌ها، آن‌ها را بردارید.

 

همچنین بهتر است یک یا چند پلاستیک و کیسه همراه داشته باشید تا کفش و دمپایی لباس‌های شما را کثیف نکنند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد. همچنین بد نیست تا یک کفش یا دمپایی مخصوص فضای داخل کوپه و یکی برای استفاده از فضای بین واگن‌ها و سرویس بهداشتی کنار بگذارید.

 

لباس خواب را روی وسایل قرار دهید

 

معمولاً در سفرهای ریلی، شب را در  قطار سپری می‌کنید. به همین خاطر بهتر است یک دست لباس برای خواب در قطار کنار بگذارید. این لباس را باید روی چمدان قرار دهید تا دسترسی مناسبی به آن داشته باشید.

 

تصور کنید که شب هنگام خواب که شاید برخی مسافران دیگر خوابیده باشند، چمدان را پایین بیاورید و به‌دنبال لباس خواب خود بگردید! این کار می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. به همین خاطر بهتر است از همان ابتدا لباس خواب را روی چمدان قرار دهید. حتی می‌تواید آن را در زیپ‌های روی چمدان بگذارید تا حداقل زمان را صرف پیدا کردن آن کنید.

 

لوازم بهداشتی را فراموش نکنید

 

نکات مهم بعد از خرید بلیط قطار

در قطار به لوازم بهداشتی مختلف احتیاج پیدا خواهید کرد. برای مثال بعد سرویس بهداشتی، باید صابون یا هر وسیله ضدعفونی کننده دیگر همراه داشته باشید. همچنین اگر در طول شب سفر کنید، پیش از خواب به مسواک و خمیر دندان نیز نیاز پیدا خواهید کرد.

 

بهتر است لیستی از تمامی لوازم بهداشتی که به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید را تهیه نمایید. سپس باید این وسایل را در جای مناسبی قرار دهید تا دسترسی ساده‌ای به آن داشته باشید. برای مثال نمی‌توانید هر بار که از سرویس بهداشتی استفاده می‌کنید، ساک و چمدان خود را پایین بیاورید تا یک مایع دستشویی ساده را بردارید.

 

همچنین در هنگام شب که مسافران خواب هستند، نمی‌توانید اقدام به برداشتن مسواک خمیر دندان خود کنید. به همین خاطر توصیه می‌شود که لوازم بهداشتی را روی وسایل دیگر یا داخل جیب‌ها و زیپ‌های چمدان قرار دهید. به این ترتیب دسترسی ساده‌ای به آن‌ها در هر زمان خواهید داشت.

 

حتی می‌توانید لوازم بهداشتی را داخل یک ساک دستی کوچک قرار دهید که همیشه همراه شما باشد و دسترسی ساده به آن پیدا کنید. در ضمن فراموش نکنید که لوازم بهداشتی می‌توانند نشتی پیدا کنند و چمدان را کثیف کنند.

 

برای جلوگیری از این موضوع، آن‌ها را داخل پلاستیک‌های زیپ کیپ قرار دهید. همچنین بهتر است از لوازم بهداشتی نو استفاده نشده که پلمپ هستند استفاده کنید.

 

اسباب سرگرمی را کنار بگذارید

 

نکات مهم بعد از خرید بلیط قطار

در قطار ممکن است حوصله شما حسابی سر برود. در چنین شرایطی نیاز به سرگرمی خواهید داشت. باید وسایل سرگرمی خود را روی چمدان قرار دهید که به آن دسترسی مناسبی داشته باشید. در این میان می‌توان به کتاب، لپ‌تاپ و… اشاره کرد.

 

همچنین فراموش نکنید که در قطار امکان استفاده از برق وجود دارد. پس بهتر است حتماً کابل و شارژر انواع وسایل برقی خود را نیز روی چمدان قرار دهید. به این ترتیب هر بار برای دسترسی به شارژر خود نیازی نیست تا چمدان را پایین بیاورید و دوباره در سر جای خود بگذارید.

 

اگر کنار چمدان یک ساک دستی کوچک نیز همراه می‌برید، می‌توانید با خیال راحت این وسایل سرگرمی را در ساک دستی خود قرار دهید. همچنین بهتر است وسایل گران‌قیمتی همراه نداشته باشید.

 

هم امکان شکستن و هم سرقت رفتن این وسایل وجود دارد. پس این وسایل را همراه نیاورید یا ترجیحاً در ساک بگذارید تا بتوانید کنار خودتان قرار دهید. به این ترتیب هم دسترسی راحتی به انها خواهید داشت و هم می‌توانید مراقب آن‌ها باشید.

 

خب دوستان عزیز فراموش نکنید که شما می‌توانید به‌صورت حضوری و غیرحضوری بلیط قطار را تهیه کنید. روش‌های غیرحضوری بسیار سریع و راحت هستند و فرصت کافی برای بستن چمدان به‌صورت کاملاً اصولی در اختیار شما قرار می‌دهند. برنامه‌ریزی کنید تا اشتباهی در بستن چمدان نداشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو