نماینده ایران در اسکار به جشنواره توکیو می‌رود

120

1401/7/5

18:35


فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی در بخش مسابقه رسمی سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو به نمایش درمی‌آید.

نماینده ایران در اسکار به جشنواره توکیو می‌رود

گروه سینمایی هنرآنلاین: جشنواره فیلم توکیو که در سال‌های اخیر به دلیل همه‌گیری گسترده ویروس کرونا مجازی برگزار شده بود، امسال میزبان سینماگران و هنرمندان از سراسر جهان است. دوره ۳۵ این رویداد مهم سینمایی در شرق آسیا ۲۴ اکتبر تا دوم نوامبر برگزار می‌شود و مدیران جشنواره توکیو برای آسودگی خیال تماشاگران و مهمانان سه سینمای دیگر هم برای نمایش بیشتر فیلم‌ها در نظر گرفته‌اند.

امسال در مجموع ۱۱۰ فیلم از ۴۲ کشور و منطقه جهان در سینماهای میزبان جشنواره توکیو ۲۰۲۲ به نمایش درمی‌آید؛ فیلم‌هایی که از میان ۱۶۹۵ فیلم از ۱۰۷ کشور و منطقه دنیا برای حضور در بخش‌های مختلف توکیو برگزیده شده‌اند. سال گذشته آمار فیلم‌های متقاضی حضور در این جشنواره ۱۵۳۳ بود. دوره سی و پنجم توکیو میزبان نخستین نمایش جهانی ۳۳ فیلم خواهد بود.

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی با هنرنمایی محسن تنابنده یکی از ۱۵ فیلم حاضر در بخش مسابقه رسمی جشنواره توکیو ۲۰۲۲ است. نماینده ایران در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ پیش‌تر در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده و دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد بخش افق‌ها را از آن خود کرده است.

جشنواره فیلم توکیو امسال دو بخش نمایش‌های ویژه هم خواهد داشت؛ مرور آثار شینجی آئویاما، فیلمساز نامدار ژاپنی که ماه مارس امسال درگذشت و نمایش فیلم‌های تسای مینگ-لیانگ که با سفر این فیلمساز شهیر تایوانی به توکیو همراه خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو