۴۰ برنامه مشترک اسپانیا و فرانسه برای بزرگداشت پنجاهمین سالمرگ پیکاسو در اروپا و آمریکا

67

1401/7/5

18:35


وزارتخانه‌های فرهنگ اسپانیا و فرانسه با برپا کردن بیش از ۴۰ نمایشگاه و رویداد هنری پنجاهمین سالگرد درگذشت پابلو پیکاسو را گرامی می‌دارند.

۴۰ برنامه مشترک اسپانیا و فرانسه برای بزرگداشت پنجاهمین سالمرگ پیکاسو در اروپا و آمریکا

گروه تجسمی هنرآنلاین: وزیران فرهنگ اسپانیا و فرانسه با برگزار کردن یک نشست خبری مشترک در مادرید برنامه‌های ویژه بزرگداشت ۵۰ سالگی درگذشت نقاش و هنرمندان نامدار اسپانیولی را اعلام کردند. این رویدادها با همکاری ۳۸ موسسه و نهاد از ماه اکتبر امسال در اروپا و آمریکا برگزار می‌شود. البته برنامه افتتاحیه آن روز جمعه ۲۳ سپتامبر در مادرید برگزار شد.

میکل اوکتاوی ایستا، وزیر فرهنگ و ورزش اسپانیا هدف از برنامه‌های بزرگداشت پیکاسو را پاسداشت میراث هنری و اصالت آثار او دانست و گفت: «می‌توانیم ادعا کنیم اگر یک هنرمند توانسته باشد قرن بیستم را با تمام خشونت‌ها، افراط‌ها، وحشی‌گری‌ها و احساس‌ها و تناقض‌هایش تعریف کند، او کسی نیست جز پابلو پیکاسو. نمایش کارهای این هنرمند در عین حال به ما کمک می‌کند امروز را با چشم او تماشا کنیم و بدانیم ۵۰ سال پس از مرگ همچنان زنده است.»

ریما عبدالملک، وزیر فرهنگ فرانسه هم در این نشست خبری هدف از گرامیداشت پنجاهمین سالمرگ پیکاسو را شناساندن این استاد بزرگ و هنرمند نامدار به نسل جوان اعلام کرد. پابلو پیکاسو ۲۵ اکتبر سال ۱۸۸۱ در مالاگا - اسپانیا به دنیا آمد و هشتم آوریل ۱۹۷۳ در فرانسه از دنیا رفت. قرار است نمایشگاه‌های آثار این نقاش بزرگ و چیره‌دست در موزه متروپولیتن نیویورک، موزه گوگنهایم و موزه پادشاهی هنرهای زیبا در بلژیک به نمایش درآید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو