بررسی تمام اتفاقاتی که در جهش زمانی ۱۰ ساله اپیزود ششم سریال «خاندان اژدها» رخ داد

بررسی تمام اتفاقاتی که در جهش زمانی ۱۰ ساله اپیزود ششم سریال «خاندان اژدها» رخ داد


منبع: روزیاتو

49

1401/7/5

18:35


بررسی تمام اتفاقاتی که در جهش زمانی ۱۰ ساله اپیزود ششم سریال «خاندان اژدها» رخ داد

بررسی تمام اتفاقاتی که در جهش زمانی ۱۰ ساله اپیزود ششم سریال «خاندان اژدها» رخ داد

هشدار اسپویل: در ادامه این مطلب بخش هایی از داستان اپیزود ششم فصل اول سریال خاندان اژدها فاش خواهد شد!

اپیزود ششم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) یک دهه بعد از اتفاقات اپیزود پنجم روایت می شود و تغییرات قابل توجهی را در زمینه شخصیت ها و دورنمای سیاسی وستروس نشان می دهد. فصل اول House of the Dragon تا به همین جا نیز پرش های زمانی بزرگی داشت اما یک پرش ۱۰ ساله طولانی ترین فاصله بین اتفاقات داستان است که بارزترین پیامد آن تغییر بازیگران برخی از نقش های اصلی بوده است. بدنبال این جهش زمانی، اکنون نقش رینیرا تارگرین بزرگسال را اما دو آکری و نقش آلیسنت هایتاور بالغ را الیویا کوک بازی می کند. با توجه به این که پایان اپیزود پنجم خاندان اژدها با چند پیچش داستانی و اتفاق مهم در مراسم عروسی رینیرا همراه بود، تغییر ظاهر شخصیت ها بعد از ۱۰ سال چندان هم عجیب و غیرمنتظره نیست.

تمام اتفاقاتی که در جهش 10 ساله اپیزود ششم سریال خاندان اژدها افتاده است

مادر شدن، افزایش تنش ها و دشمنی ها و تغییر دینامیک های سیاسی اثرات قابل توجهی روی رینیرا و آلیسنت داشته است که اکنون نقش های بزرگی در کینگز لندینگ دارند. رینیرا اکنون مادر سه فرزند است که هویت پدرشان مایه جنجال است در حالی که آلیسنت فرزندانش را طوری تربیت می کند که از فرزندان رینیرا متنفر باشند و سعی دارند تاج و تخت را از خواهر ناتنی شان بربایند. در شرایطی که شاه ویسریس چشمش را به روی روابط عاشقانه خارج از ازدواج رینیرا و دسیسه چینی های آلیسنت بسته، جهش زمانی ۱۰ ساله خاندان اژدها دشمنی بین سبزها و سیاه ها را عمیق تر از گذشته کرده است و نشان می دهد که این دشمنی تنها بین ملکه و ولیعهد وستروس نیست. حتی دیمون نیز با فرار به پنتوس همراه با همسر و دخترانش سعی کرده از این درگیری سیاسی همراه با دسیسه چینی و توطئه دور بماند. در نتیجه این تنش که بین اپیزود پنجم و ششم سریال خاندان اژدها رخ داده، رینیرا و خانواده اش اکنون در دراگون استون به سر می برند، جایی که او برای نشستن بر تاج و تخت وستروس بعد از مرگ پدرش آماده می شود.

رینیرا رابطه ای را با هاروین استرانگ آغاز می کند

بدنبال ازدواج رینیرا و لینور ولاریون، ولیعهد یک رابطه عاشقانه را با سِر هاروین استرانگ آغاز می کند که به فرماندهی نیروهای نظامی شهر رسیده است. مشخص نیست که این رابطه چه مدت پس از عروسی رینیرا و لینور آغاز شده است اما خاندان اژدها به شکلی زیرپوستی و زیرکانه رابطه این دو را از اپیزود سوم به بعد نوید می داد. از آنجایی که لینور تمایلات همجنسگرایانه دارد و پسران رینیرا موهای قهوه ای و فیزیک خاندان استرانگ را دارند، رابطه رینیرا و هاروین کاملاً واضح و مشخص است اما افشاگری و صحبت کردن در مورد آن ممنوع است. اما از آنجایی که هاروین استرانگ در انتهای اپیزود ششم در هارنهال می میرد، رینیرا یک بار دیگر عشقش را از دست داده است.

تمام اتفاقاتی که در جهش 10 ساله اپیزود ششم سریال خاندان اژدها افتاده است

جاساریس و لوسریس ولاریون به عنوان فرزندان رینیرا و لینور متولد شده اند

اپیزود ششم سریال خاندان اژدها با زایمان سومین پسر رینیرا تارگرین به نام جافری (که به خاطر معشوق لینور که توسط کریستون کول کشته شد این نام برایش انتخاب شده است) همراه است و در ادامه فاش می شود که این دو از قبل نیز دو فرزند دیگر دارند. جاساریس پسر ارشد است و لوسریس دومین پسر اوست.. مشخص نیست که سن هر کدام از این دو دقیقاً چقدر است اما جاساریس حدود ۹ ساله و لوسریس ۸ یا ۷ ساله به نظر می رسد. همانند جافری، هر دوی آن ها بدون شک متعلق به هاروین استرانگ هستند اما لینور ولاریون آن ها را فرزندان مشروع خود می داند اگر چه خودش نیز واقف است که دودمان واقعی او نیستند.

تمام اتفاقاتی که در جهش 10 ساله اپیزود ششم سریال خاندان اژدها افتاده است

حال شاه ویسریس رو به وخامت گذاشته است

وخیم شدن سریع حال جسمی شاه ویسریس تارگرین اول یکی از نقاط تمرکز اصلی فصل اول سریال خاندان اژدها بوده است. پدی کانسیداین به عنوان بازیگر نقش ویسریس فاش کرده است که پادشاه از بیماری برص یا جذام رنج می برد که در ۱۰ سال گذشته اثرات منفی زیادی بر جسم وی گذاشته است. در مراسم عروسی لینور و رینیرا، ویسریس از قبل دو انگشت دستش را از دست داده و تمام بدنش از زخم پشیوده بود، ناگهان دچار خونریزی بینی شد و بعد از مراسم نیز روی زمین افتاد. جای تعجب دارد که وی بعد از ۱۰ سال جهش زمانی داستان هنوز زنده است در شرایطی که تقریباً تمام موهایش را از دست داده، یک دستش قطع شده و بسیار پیرتر از گذشته به نظر می رسد. در شرایطی که سلامتی او روز به روز رو به وخامت پیش می رود، مدت زمان زیادی طول نمی کشد که شاه ویسریس اول بمیرد.

ایموند تارگرین، فرزند ویسریس و آلیسنت، به دنیا آمده است

پیش از جهش زمانی ۱۰ ساله می دانستیم که ویسریس و آلیسنت صاحب دو فرزند به نام های ایگان و هلانا شده اسند و در اپیزود ششم فاش می شود که دومین پسر آن ها به نام ایموند نیز به دنیا آمده است. این شخصیت در کتاب آتش و خون مارتین چندین سال از جاکاریس و لوسریس بزرگ تر بوده است. اگر خاندان اژدها به کتاب مارتین وفادار بماند،  آلیسنت و ویسریس یک پسر دیگر به نام دیرون تا پیش از اتمام فصل اول سریال خواهند داشت.

تمام اتفاقاتی که در جهش 10 ساله اپیزود ششم سریال خاندان اژدها افتاده است

دیمون و لینا ازدواج کرده و به پنتوس نقل مکان می کنند

بعد از کشتن همسرش ریا رویس، دیمون تارگرین برای ازدواج دوباره در سریال خاندان اژدها کاملاً آزاد بود. از آنجایی که مراسم عروسی همراه با عجله رینیرا و لینور بدین معنا بود که او دیگر نمی تواند ولیعهد را بدزدد، دیمون تصمیم گرفت تا با همان خاندان سیاسی قدرتمند ازدواج کند که خاندان ولاریون هاست. دختر کورلیس و رینیس در همان مراسم عروسی رینیرا نشان داد که به دیمون علاقه دارد و بدین ترتیب مدت کوتاهی پیش از این جهش زمانی ۱۰ ساله شرایط برای رابطه عاشقانه این دو فراهم شد. به نظر می رسد که دیمون و لینا مدت کوتاهی بعد از عروسی رینیرا و لینور با هم ازدواج کرده اند زیرا در اپیزود ششم می بینیم که آن ها دو دختر حدود ۹ ساله دارند. بر اساس اتفاقات سریال، به نظر می رسد که دیمون و همسرش به پنتوس نقل مکان کرده تا از درگیری های سیاسی کینگز لندینگ دور بمانند اما بر اساس کتاب مارتین، این دو بعد از عروسی بدون رضایت ویسریس به پنتوس فرار کرده اند. اپیزود ششم خاندان اژدها به این نکته اشاره می کند که بیلا و رینا تمام مدت عمرشان را در پنتوس بوده اند اما در نهایت بعد از مرگ لینا به وستروس باز خواهند گشت.

کریستون کول به محافظ قسم خورده آلیسنت تبدیل می شود

در حالی که شوالیه گارد محافظان پادشاه یک بار به پرنسس رینیرا تارگرین اعلام وفاداری کرده و سوگند یاد کرده بود، کریستون کول اکنون محافظ شخصی آلیسنت هایتاور است. بعد از اینکه با داشتن رابطه جنسی با رینیرا، سوگند خود را زیر پا گذاشت، کریستون کول در مراسم عروسی رینیرا دست به قتل فجیع جافری لونموث زد و به خاطر احساس شرم و گناه برای گرفتن جان خودش آماده بود که آلیسنت مانع وی شد. کریستون بعد از اینکه آلیسنت او را در گادزوود از خودکشی منصرف کرد، هدفی دوباره در زندگی یافت، که به نظر می رسد انتقام تلخ و البته اشتباه از رینیرا باشد. اپیزود ششم خاندان اژدها فاش می کند که کریستون در ده سال گذشته مراقب و محافظ آلیسنت و فرزندانش بوده، فرزندان رینیرا را نادیده گرفته یا نسبت به آن ها بیرحم بوده و به طور خاص نسبت به خود رینیرا بسیار با بیرحمی و تندی رفتار کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو