25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما


منبع: نیک شو

52

1401/7/5

18:36


25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

25 خاصیت قارچ گانودرما کـــه معجزه مي کند | خرید گانودرما Ganoderma

قارچ گانودرما ، نامي کـــه این روزها زیاد مي شنویم ، درباره معجزه اش برای درمان انواع بیماری هایی کـــه معمولا درمانی ندارند. امروز به طور مفصل درباره این قارچ بحث مي کنیم. این قارچ با نام انگلیسی Lingzhi mushroom شناخته می شود.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

عکس قارچ گانودرما

 

قارچ گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما لوسیدوم یا قارچ جان افزا از انواع قارچ های خوراکی یک ساله فوق العاده پرخاصیت از تیره تابان پوستان اســـت کـــه طی قرن های طولانی در طب سنتی چینی از ميوه و ریشه ی آن برای درمان انواع دردها و بیماری ها اســـتفاده شده اســـت.قارچ گانودرما برای درمان سرطان، ام اس، دیابت و لاغری به شهرت رسیده و برای زیبایی و سلامت پوست و مو عالی اســـت.

 

در ادامه قصد داریم شما را با عالی ترین خواص قارچ گانودرما کـــه شاید تاکنون نشنیده باشید و طریقه مصرف آن آشنا کنیم؛ با نیک شو همراه باشید.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

خواص قارچ گانودرما برای پوست و مو

1. آکنه و جوش صورت

قارچ گانودرما لوسیدوم به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی کـــه دارد برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید مي باشد.همچنین قارچ گانودرما به سم زدایی و پاک سازی بدن به سلامت پوست و درمان آکنه و جوش صورت کمک مي کند.

 

2. پسوریازیس

قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی کـــه دارد با تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان بیماری خود ایمنی پسوریازیس کمک مي کند.قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی کـــه دارد برای درمان خشکی پوست و خارش ناشی از پسوریازیس مفید اســـت.

 

3. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در قارچ گانودرما با افزایش گردش خون به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک مي کند.

 

4. تقویت و افزایش رشد مو

قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی کـــه دارد باعث بهبود گردش خون در بدن شده و با تقویت فولیکول های مو به تقویت و افزایش رشد موی سر کمک مي کند.همچنین قارچ گانودرما با افزایش گردش خون در پوست سر از سفیدی زودرس مو ها جلوگیری مي کند.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

5. درمان ریزش مو

اســـترس و رادیکال های آزاد دو دلیل اصلی ریزش مو هستند، قارچ گانودرما غنی از آنتی اکسیدان هاســـت کـــه رادیکال های آزاد را از بین برده و با درمان اســـترس به درمان ریزش مو کمک مي کند.

 

فواید دارویی و درمانی قارچ گانودرما برای بدن

6. مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس

ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس یکی از بیماری های خود ایمنی اســـت، قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای پلی ساکارید هایی کـــه دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به ام اس را کاهش داده و به درمان علائم ام اس کمک مي کند.

 

7. دیابت و قند خون

مطالعات متعدد نشان داده کـــه ترکیبات موجود در قارچ گانودرما مي تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد، اما نمي تواند تاثیری بر روی قند خون ناشتا داشته باشد.یک تحقیق نشان داده کـــه مصرف قارچ گانودرما به مدت 12 هفته با افزایش هوموگلوبین خون عوارض جانبی دیابت نوع دو را کاهش مي دهد.پلی ساکارید های موجود در قارچ گانودرما با افزایش سطح انسولین به تنظیم قند خون در بدن کمک مي کنند.

 

8. لاغری و کاهش وزن

تحقیقات نشان داده کـــه قارچ گانودرما حاوی مواد فعالی اســـت کـــه با افزایش متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن به لاغری و کاهش وزن کمک مي کند.علاوه بر این مقادیر بالای پلی ساکارید های موجود در قارچ گانودرما باعث سم زدایی و پاک سازی بدن شده و با بهبود هضم غذا باعث لاغری و کاهش و وزن افراد مي شود.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

9. ویتیلیگو یا پیسی

قارچ گانودرما با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان بیماری بیماری ویتیلیگو (پیسی یا برص) مفید مي باشد.

 

10. تیروئید

مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان ها و ویتامين D موجود در قارچ گانودرما به بهبود عملکرد غده ی تیروئید کمک کرده و خطر ابتلا به کم کاری با پر کاری تیروئید را کاهش مي دهد.

 

11. ميگرن

یک تحقیق نشان داده کـــه کمبود اکسیژن در مغز مي تواند باعث بروز ميگرن شود، محققان مي گویند کـــه قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد التهابی کـــه دارد با افزایش اکسیژن رسانی به مغز برای پیشگیری و درمان سردرد شدید ميگرنی مفید مي باشد.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

12. ایدز

قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای تری ترپن های موجود در آن دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد قارچی قوی بوده و با از بین بردن ویروس HIV برای پیشگیری و درمان ایدز مفید مي باشد.

 

13. سرطان

قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای بتاگلوکان و آنتی اکسیدان ها (پلی ساکارید ها و پلی ترپنوئید ها) کـــه دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تعداد گلبول های سفید خون برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مفید مي باشد؛یک مطالعه بر روی زنان مبتلا به سرطان پستان نشان داده افرادی کـــه قارچ گانودرما مصرف کرده بودند تا 59 درصد بیشتر شانس بهبودی پیدا کردند.گفته شده کـــه قارچ گانودرما با اثر بر روی ترشح هورمون تستوسترون باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مي شود.برخی تحقیقات نشان داده کـــه مصرف قارچ گانودرما به مدت یک سال تعداد و اندازه تومور روده بزرگ را کاهش مي دهد.

 

تحقیقات اولیه نشان مي دهد کـــه مصرف قارچ گانودرما تومورهای ریه را کاهش نمي دهد اما با تقویت سیستم ایمنی بدن، کیفیت زندگی در افراد مبتلا به سرطان ریه را بهبود مي بخشد.تحقیقات در بیماران سرطانی نشان مي دهد کـــه قارچ گانودرما مي تواند برای کاهش عوارض جانبی شیمي درمانی مانند ضعف سیستم ایمنی بدن و تهوع مفید باشد.

 

14. اســـترس، اضطراب و افسردگی

تحقیقات در ژاپن نشان مي دهد کـــه مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در قارچ گانودرما با افزایش ترشح هورمون های شادی آور و بهبود عملکرد مغز به درمان اســـترس، اضطراب و افسردگی کمک مي کند.همچنین قارچ گانودرما برای درمان بی خوابی، خستگی و افزایش انرژی بدن هم مفید مي باشد.

 

15. کلسترول خون و قلب

یک مطالعه نشان داده کـــه مصرف قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای گانودریک اسید موجود در آن به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی و آترواسکلروزیس را کاهش مي دهد.کلسترول بالای خون، گاهی اوقات ناشی از اختلالات تیروئید و یا اســـترس شدید باشد. تحقیقات نشان داده کـــه قارچ گانودرما به تعادل هورمون ها در بدن کمک کرده و به تقویت سیستم قلبی عروقی کمک مي کند.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

16. فشار خون

مقادیر بالای تری ترپن های موجود در قارچ گانودرما باعث کاهش التهاب در رگ های خون و شریان ها شده و به کاهش فشار خون بالا کمک مي کند.محققان مي گویند کـــه مصرف قارچ گانودرما به مدت 2 هفته باعث کاهش قابل ملاحظه ای در فشار خون بالا مي شود.

 

17. آلرژی و آسم

تری ترپن های موجود در قارچ گانودرما دارای خواص ضد آلرژی بوده و با تقویت سیستم ایمنی بدن به عنوان یک درمان طبیعی برای حساسیت، آلرژی و آسم در نظر گرفته مي شود.علاوه بر این پلی ساکارید های موجود در قارچ گانودرما توانایی آنتی بادی ها برای مبارزه با باکتری ها و ویروس هایی کـــه باعث واکنش های آلرژیک مي شوند را بهبود مي بخشند.

 

18. کبد

یک مطالعه در سال 2013 نشان مي دهد کـــه قارچ گانودرما به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها باعث سم زدایی و پاک سازی کبد شده و خطر ابتلا به بیماری های کبد مانند هپاتیت B، کبد چرب و سیروز کبدی ناشی از نوشیدن الکل را کاهش مي دهد.

 

19. عفونت ادراری

قارچ گانودرما به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی کـــه دارد برای سم زدایی و پاک سازی مثانه و دستگاه ادراری مفید بوده و عفونت ادراری را درمان مي کند.

 

20. روماتیسم و آرتروز

گانودرما دارای خواص ضد التهابی اســـت کـــه تورم و درد ناشی از روماتیسم و آرتروز را کاهش مي دهد.

 

طبع قارچ گانودرما

طبیعت قارچ گانودرما سرد و تر اســـت. قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی بیش از 400 ماده ی مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، اســـترول های گیاهی، پلی ساکارید و تری ترپن ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامين A، ویتامين های B، ویتامين C، ویتامين D و ویتامين E مي باشد.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

طریقه مصرف قارچ گانودرما

به گفته برخی از کارشناسان بهترین روش مصرف قارچ گانودرما به صورت چای و دمنوش، هر روز صبح ناشتا و با معده خالی مي باشد.با وجود اینکـــه قارچ گانودرما خوراکی اســـت، اما به دلیل مزه ی تلخی کـــه دارد بیشتر به صورت خشک شده، پودر، تنتور و چای اســـتفاده مي شود.

 

در طب سنتی چینی قارچ گانودرما را به طور کامل خشک کرده و سپس به قطعات کوچک خرد مي کنند و از آن برای تهیه سوپ، قهوه و دمنوش قارچ گانودرما اســـتفاده مي کنند.نکته ای کـــه بهتر اســـت فراموش کنید اینکـــه حتما از قارچ گانودرما ارگانیک و تا حد امکان از نوع ژاپنی آن اســـتفاده کنید.

 

طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما

1-2 تکـــه بزرگ قارچ گانودرما خشک شده را با یک تکـــه شیرین بیان (برای رفع تلخی دمنوش قارچ گانودرما) بردارید و در یک قوری آب جوش بیندازید، بگذارید حداقل 15 دقیقه بجوشد (مي توانید بین 1 تا 3 ساعت هم آن را بجوشانید)، از روی اجاق بردارید و بگذارید سرد شود و سپس بنوشید.قوری شما بهتر از از جنس اســـتیل مرغوب و یا چینی باشد.

 

مقدار مصرف قارچ گانودرما

مقدار مصرف قارچ گانودرما با توجه به سن، جنس و سلامتی بدن مشخص مي شود؛اگر از قارچ گانودرمای تازه اســـتفاده مي کنید تنها مجاز به مصرف 25 تا 100 گرم در روز هستید.برای اســـتفاده از قارچ خشک شده این مقدار 10 برابر کاهش یافته و تنها مي توانید 2.5 تا 10 گرم در روز اســـتفاده کنید.

25 خاصیت قارچ گانودرما که معجزه می کند | خرید گانودرما

عوارض و مضرات قارچ گانودرما

قارچ گانودرما برای سلامتی مفید بوده و تاکنون گزارشی درباره ی عوارض جانبی و مضرات آن منتشر نشده اما اگر با مصرف قارچ گانودرما دچار خشکی دهان، خارش گلو، سرگیجه، خارش، آبریزش و خونریزیی بینی، سو هاضمه و معده در، مدفوع خونی یا بثورات پوستی شدید، مصرف آن را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

 

اگر شما از دارو های کاهش دهنده ی فشار خون و رقیق کننده های خون اســـتفاده مي کنید بهتر اســـت در مصرف قارچ گانودرما احتیاط کنید چون مي تواند فشار خون و خطر خونریزی را افزایش دهدقارچ گانودرما ممکن اســـت در افراد مبتلا به زخم معده باعث خونریزی معده شود

 

جنین، زنان باردار و زنان شیرده

توصیه مي شود کـــه زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر اســـت از مصرف قارچ گانودرما اجتناب کنند چون هنوز مطالعات دقیقی از اثرات این قارچ بر روی جنین، زنان باردار و زنان شیرده صورت نگرفته اســـت.

 

آکنه و جوش صورت

زیاده روی در مصرف قارچ گانودرما ممکن اســـت باعث آکنه و جوش صورت شود.

 

قارچ گانودرما به انگلیسی با نام Lingzhi mushroom یا reishi mushroom و با نام علمي Ganoderma lucidum شناخته مي شود.

 

شش نوع مختلف قارچ گانودرما به رنگ های قرمز، بنفش، سبز، سفید، زرد و سیاه در طبیعت یافت مي شود اما بیشتر تحقیقات علمي بر روی قارچ گانودرما قرمز صورت گرفته اســـت.

 

قارچ گانودرما در زبان چینی به معنی ” قارچ درخت زندگی ” نام دارد، این اسم اهميت این قارچ را در چین نشان مي دهد به طوریکـــه در بیشتر آثار هنری و دیوار معابد در چین آثاری از این قارچ شگفت انگیز به چشم مي خورد. چینی ها معتقدند قارچ گانودرما نماد زندگی شاد، شانس، سلامتی و طول عمر اســـت.

 

نحوه پرورش قارچ گانودرما

قارچ گانودرما بیشتر بر روی چوب های پوسیده ی درختان جنگلی رشد مي کند، اما پیدا کردن این نوع قارچ بسیار سخت و دشوار اســـت به همين دلیل آن ها را به صورت پرورشی تولید و عرضه مي کنند.

 

قارچ گانودرما در ایران

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت خواص این قارچ را تایید کرده است و در حال حاضر بصورت قهوه و کپسول می توان آن را با مجوز وزارت بهداشت تهیه نمود. بنابراین برای خرید قارچ گانودرما می توانید کپسول زینوگان را از داروخانه های سراسر کشور خرید کنید.

 

 

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو