واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری همه‌پرسی دونباس

34

1401/7/5

21:27


اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که سازمان دهندگان همه پرسی های «غیرقانونی» الحاق به روسیه در چهار منطقه اوکراین را تحریم می کند.

واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری همه‌پرسی دونباس

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، به نقل از فرانس ۲۴، دستگاه اطلاعاتی انگلیس خبر داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه احتمالا الحاق این مناطق به خاک روسیه در روزهای آتی را اعلام می کند.

در همین حال، پیتر استانو سخنگوی جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که عواقبی در انتظار همه افرادی است که در این همه پرسی های غیرقانونی و نامشروع شرکت می کنند.

وی افزود: اتحادیه اروپا این به اصطلاح همه پرسی ها را غیرقانونی تلقی می کند. وی تاکید کرد همه پرسی برای پیوستن به فدراسیون روسیه، در قلمرو اوکراین و در میان کنترل نظامی از سوی متجاوزان سازمان دهی شده است.

واکنش اتحادیه اروپا به برگزاری همه‌پرسی دونباس

استانو گفت با توجه به مواضع اتحادیه اروپا و گروه هفت که نماینده پیشرفته ترین اقتصادهای جهان هستند، این انتخابات ثابت می کند روسیه به جای صلح طلبی بدنبال تشدید درگیری با اوکراین است. وی افزود: ما به این تشدید تنش، واکنش مناسب نشان خواهیم داد.

سفیران اتحادیه اروپا روز دوشنبه نشستی برای آماده سازی مجموعه جدیدی از تحریم ها علیه روسیه تشکیل دادند، پس از آنکه دیپلمات های ارشد اتحادیه اروپا آنها را موظف کردند در زمینه تمهیدات محدودکننده و یک بسته جدید کمک های نظامی در پاسخ به بسیج نسبی در روسیه کار کنند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا در مجموع ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۵ میلیارد دلار) در قالب کمک نظامی شامل تسلیحات مرگبار در اختیار کی یف قرار داده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو