مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم ها در ایران؛ پرسود و ساده با حداقل سرمایه

مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم ها در ایران؛ پرسود و ساده با حداقل سرمایه


منبع: مینویسم

72

1401/7/5

23:01


لیست مشاغل خانگی ساده و پردرآمد برای زنان در ایران را اینجا بخوانید. بهترین شغل های خانگی پردرآمد برای خانم های خانه دار که می توانید با حداقل سرمایه آن ها را انجام دهید.

مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم ها در ایران؛ پرسود و ساده با حداقل سرمایه

مشاغل خانگی وجود دارند که هر خانم خانه داری با توجه به توانایی ها و علایق خود می تواند آن ها را در منزل انجام دهد و از طریق آن کسب درآمد کند. در این نوشته شما را با مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم هایی که به دنبال کسب سود و درآمد بالا در خانه هستند آشنا می کنیم. سودآورترین مشاغل خانگی برای زنان خانه دار که نیاز به آموزش و یا تحصیلات خاصی ندارد همچنین لیست مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان تحصیلکرده آورده شده که می توانید از آن ها ایده بگیرید.

مشاغل خانگی به چه شغل هایی گفته می شود؟

بسیاری از خانم های خانه دار به دلیل مشغله هایی که دارند مانند نگهداری از فرزندان و رسیدگی به امور درسی آن ها و سایر کارهای خانه فرصت کار کردن در بیرون از منزل را پیدا نمی کنند و یا ممکن است قضیه به شکل دیگری باشد و یک خانم مجرد با وجود داشتن فرصت کافی برای کار در بیرون از منزل علاقه ای به کار کردن برای دیگران نداشته باشد. در ادامه مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در ایران را معرفی می کنیم.

دورکاری، کار از خانه، کار از راه دور یا کار در یک محیط کاری انعطاف پذیر، شغلی است که در آن کارمندان نیازی به رفت و آمد (برای مثال، ازطریق اتوبوس یا اتومبیل شخصی) به محل کار (برای مثال، دفتر کار، انبار یا مغازه) ندارند.

لیست مشاغل پردرآمد برای زنان خانه دار

برای شروع یک کسب و کار خانگی که مناسب بانوان باشد باید ابتدا با توانمندی خودتان آشنا شوید و ببینید در چه کاری مهارت دارید و تجربه ی انجام چه کاری را در گذشته داشته اید. موارد مهم دیگری نیز مهم اند مثل سرمایه ای که برای شروع یک کار نیاز دارید و یا محیط مناسب برای انجام یک کار خانگی و …. علاقه و تجربه نیز بسیار مهم است.

بعد از درنظر گرفتن ملزومات مورد نیاز یک شغل خانگی می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و از مزایای کار در خانه بهره مند شوید.

دسته بندی مشاغل خانگی برای زنان

مشاغل خانگی می توانند مشاغل آنلاین که با استفاده از اینترنت انجام می شود باشد یا مشاغلی مانند کارآفرینی که برخی از آن ها را هر زن خانه داری با هر سطح تحصیل می تواند انجام دهد. مانند ارائه خدمات زیبایی، آشپزی، مربی آنلاین و …. برخی از کارهای خانگی مخصوص خانم های تحصیلکرده است که تمایلی به حضور در محیط های کاری ندارند مانند طراحی وب سایت، مشاوره آنلاین، مشاوره طراحی دکوراسیون آنلاین و …

در ادامه چند شغل پردرآمد خانگی برای زنان را معرفی می کنیم که اگر به خوبی از پش آن بربیایید درآمد و سود بالایی کسب می کنید.

فروش در فضای مجازی

با داشتن کمی خلاقیت و پیگیری می توانید از طریق فروش اینترنتی پول خوبی به دست بیاورید. فروش انواع لباس، لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی و … حتی فروش دست سازهایتان.

فروش مجازی - مشاغل خانگی برای زنان

همچنین بخوانید: ایده های کارآفرینی در تابستان

اینترنت این روزها منبع درآمد خیلی هاست در همین کشور خودمان با وجود همه مشکلات سرعت اینترنت و استفاده محدود خانواده های ایرانی خیلی ها از طریق کار اینترنتی ثروتمند شده اند. برای کسب درآمد از طریق فروش اینترنتی نکته ی مهم میزان درآمد مورد نیاز برای شروع است. و مورد مهم دیگر این است که باید یک محل پربازدید برای فروش محصولاتتان داشته باشید مانند یک اکانت تلگرام یا اینستاگرام با بازدید کننده میلیونی. حتی اگر سرمایه ای ندارید می توانید با پیج های اینستاگرامی که نمایندگی واگذار می کنند همکاری کنید به این شکل که شما فقط مشتری پیدا می کنید و درصد میگیرید و نیازی به تامین جنس ندارید.

سلامت و زیبایی

یکی از سودآورترین مشاغل خانگی برای بانوان فعالیت در زمینه مد و زیبایی است. هرچند بازار کار در این زمینه تقریبا اشباع شده اما باز هم می توان با داشتن ایده های جدید درآمد خوبی داشت. با صرف کمی هزینه در این زمینه می توان پول زیادی کسب کرد. در روزگاری که زیبا بودن و زیبا دیده شدن برای همه ما پر اهمیت است، بسیاری از خانم ها مدت زمان زیادی از وقت خود را در آرایشگاه ها می گذرانند.

کار کردن در زمینه سلامت و زیبایی نیاز به مهارت و داشتن تبحر دارد و هر فردی قادر به انجام آن نیست و نمی تواند به خوبی از پس آن بر بیاید. اگر سرمایه ی مناسبی دارید می توانید با خریدن دستگاه های جدید که برای سلامت پوست و مو وارد بازار شده اند درامد خوب و بالایی داشته باشید. اگر سرمایه ندارید می توانید از وام مشاغل خانگی استفاده کنید.

امروزه مد و زیبایی شاخه های بسیاری دارد که می توانید در یکی از آن ها فعالیت کنید مانند ناخن کار، اکستنشن و لیفت ابرو و مژه، تتو، میکروبلیدینگ، پاکسازی و فشیال پوست و ….

صنایع دستی

اگر در انجام یک کار دستی مهارت دارید می توانید همان را به عنوان شغل خانگی خود انتخاب کنید. کارهای هنری و دستی همیشه طرفداران خاص خودش را دارد اگر بتوانید محصولات خاص خودتان را تولید کنید و بازار یابی خوبی داشته باشید، صنایع دستی می توانند درآمد خوبی داشته باشند.

از جمله صنایع دستی می توان به نقاشی، گلدوزی، بافت تابلو فرش، ساخت محصولات چرمی دست ساز، خیاطی و … اشاره کرد.

پرورش گل و گیاه خانگی

پرورش گل و گیاه - مشاغل خانگی پردرآمد برای خانم ها

یک شغل پردرآمد خانگی برای علاقه مندان به گل و گیاه پروش گل های زینتی در خانه است. با کمی مطالعه در مورد انواع گیاهان زینتی و یا حتی دارویی می توانید از این طریق کسب درامد کنید. به عنوان مثال می توانید به کشت گیاهان دارویی خاص و کمیاب و البته پرمصرف بپردازید و یا گیاهان زینتی گران قیمت را پرورش دهید و بعد از چند سال پول خوبی بدست بیاورید.

پرورش گل های زینتی و دارویی وقت زیادی از شما نمی گیرد فقط نکته مهم رسیدگی و داشتن اطلاعات کافی درباره ی آن ها است.

تدریس خصوصی یا آنلاین

تدریس در خانه را می توان یک شغل خانگی پردرآمد برای خانم های تحصیلکرده دانست که البته ممکن است هرکسی حوصله انجام آن را نداشته باشد. اگر در برخی از دروس مدرسه و یا حتی یکی از دوره های غیر درسی که گذرانده اید مسلط هستید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و در آن به تدریس مشغول شوید. در ابتدا این کار ممکن است سود چندانی نداشته باشد اما این شغل برای کسانی که سرمایه اولیه ندارند می تواند مناسب باشد.

بعد از بدست آوردن مشتریان ثابت و رضایت آن ها می توانید مبلغ را اضافه کرده و درآمد بیشتری داشته باشید. کم نیستند افرادی که از طریق تدریس حسابی پولدار شده اند. شما می توانید برای موسسات آموزشی کار کنید یا کلاس های مربیگری خود را راه اندازی نمایید.

مترجمی آنلاین

ترجمه اسناد مختلف از زبان انگلیسی به یک زبان خارجی، یکی از مشاغل پردرآمد برای خانم ها به شمار می رود. شما همچنین می توانید در زمینه ترجمه همزمان برای ملاقات ها و کنفرانس های شرکتی که درآمد بالاتری هم دارد، نیز فعالیت کنید.

مدیر رسانه های اجتماعی

از آنجایی که اکثر شرکت ها و کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و پلتفرم های دیگر فعالیت دارند، تقاضا برای افرادی که به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی از خانه کار می کنند، بالا رفته است.

طراح وب

اگر دانش کافی در زمینه طراحی وبسایت دارید، می توانید از این دانش یا در کسب و کار خود یا به صورت کار کردن برای یک شرکت دیگر استفاده کنید. رونق تجارت الکترونیک باعث شده است تا تمام شرکت ها حضور آنلاین داشته باشند. ساخت یک وبسایت آسان است و شما می توانید این کار را تنها در 20 دقیقه انجام دهید.

طراح گرافیک

شرکت های مختلف به طراح گرافیک برای ساخت تبلیغات، لوگوها و سایر موارد نیاز دارند. با خلاقیت بالا، مهارت های کافی در زمینه کامپیوتر و دانش طراحی نرم افزار، این نیز یکی دیگر از مشاغل پردرآمد خانگی برای زنان به شمار می رود.

تحلیلگر داده

متخصصان IT ماهر که در زمینه تحلیل داده مهارت دارند، می توانند این شغل پرتقاضا را به عنوان یک شغل خانگی انتخاب کنند. به عنوان یک زن، شما می توانید یک برنامه کاری داشته باشید زیرا تحلیل داده به 24 ساعت 7 روز هفته نیاز دارد.

منشی مجازی

منشی مجازی بدان معنی است که شما همان وظایف یک منشی را ایفا خواهید کرد اما به صورت آنلاین و از خانه. شما به ایمیل ها و سایر اسناد آنلاین یک فرد دیگر رسیدگی می کنید.

مشاور قانونی

آیا وکیل هستید؟ مشاور قانونی گزینه دیگری است که می توانید آن را به عنوان یک شغل پردرآمد برای یک خانم در نظر بگیرید. شما می توانید برای یک شرکت وکالت کار کنید یا خدمات خود را در قالب یک کسب و کار خانگی ارائه دهید.

بازاریابی

بازاریابی شامل ارسال ایمیل، قرار دادن تبلیغات رایگان در وبسایت های مختلف و تماس تلفنی گرفتن با مشتریان است.

تولید محتوا

برای هر زنی که مهارت عالی در نوشتن و ارائه دارد، شغل تولید محتوا می تواند بهترین مسیر برای پولدار شدن در کمترین زمان ممکن باشد. به خاطر پیشرفت های چشمگیر در زمینه تجارت الکترونیک، کسب و کارهای آنلاین بسیار زیادی به تولیدکننده محتوا نیاز دارند. شما همچنین می توانید محتوای خود را به وبلاگ ها یا پلتفرم های دیگر نیز بفروشید.

مربی تناسب اندام آنلاین یا خصوصی

خانم ها به دنبال مربیان تناسب اندامی هستند که می توانند به آن ها از خانه یا به صورت آنلاین آموزش دهند. ورزش های تناسب اندام محبوب شامل یوگا و ایروبیک هستند. شما می توانید مدرک مربیگری بگیرید و از خانه درس دهید. شما همچنین می توانید دنبال کننده های بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی ازقبیل فیسبوک به دست آورید و مربیگری آنلاین کنید.

مشاور زیبایی

شغل خانگی برای زنان مشاور زیبایی

مشاور زیبایی می تواند به عنوان یکی از مشاغل خانگی برای خانم های دارای مجوز و مهارت لازم در نظر گرفته شود. شما یا می توانید یک سالن زیبایی کوچک در خانه باز کنید یا برای یک کلینیک مراقبت از پوست و بدن کار کنید و لوازم آرایشی بفروشید.

روزنامه نگاری

روزنامه نگار تنها محدود به تهیه گزارش از بیرون از خانه نیست. شبکه های اجتماعی خبری بسیاری هستند که به ویراستار، غلط گیر و کارکنان دیگر برای ویرایش نسخه های کپی ارسال شده توسط گزارشگر نیاز دارند. شما به مهارت های زبانی عالی و توانایی مواجه با ضرب العجل ها نیاز دارید.

ویرایشگر ویدیو

در صورت داشتن کامپیوتر و نرم افزارهای لازم، می توانید به عنوان یک ویرایشگر ویدیو برای آژانس های تبلیغاتی یا تولیدکنندگان مستند کار کنید. از آنجایی که بسیاری از ویدیوها در یوتیوب دانلود می شوند، می توانید زیرنویس انگلیسی یا یک زبان خارجی دیگر را به ویدیو اضافه کنید.

ثبت داده ها

از آنجایی که هیچ کسی نمی خواهد هزاران فایل کاغذی را نگه دارد، کارمند ثبت داده برای تبدیل اطلاعات روی کاغذ به فرمت دیجیتال در کامپیوترها استخدام می کند. شما می توانید ساعات کاری انعطاف پذیر داشته باشید، اما باید به اهداف خود در قالب یک زمان بندی دست یابید.

طراح دکوراسیون داخلی

خانم هایی که در زمینه معماری و زیبایی شناسی مهارت دارند، می توانند از خانه به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی کار کنند. شغل شما شامل کمک به مشتریان در یافتن بهترین مبلمان و وسایل تزئینی برای زیبا کردن خانه ها و دفاترشان است.

آشپزی

اگر دست پخت خوبی دارید و یا در پختن یک غذا یا دسر خاص تبحر دارید می توانید شغل آشپزی را انتخاب کنید. امروزه خیلی ها ترجیح می دهند برای صرفه جویی در وقت برای مراسم مهمانی و جشن های خود از غذاهای آماده که در خانه تهیه می شوند استفاده کنند.

پختن کیک، شیرینی، دسر هایی مثل ژله های خاص و زیبا، انواع غذاهای خانگی و سنتی، فینگرفودها، انواع ترشی، مربا، سبزی های خانگی و … را می توانید به صورت تخصصی در خانه انجام دهید و درآمد خوبی از ین راه کسب کنید. ایده های جدید برای کار در منزل می توانند بسیار متنوع تر از مواردی باشند که ما در ادامه معرفی می کنیم.

پیشنهاد می کنیم یک یا دو غذای تخصصی خودتان را انتخاب کنید و روی آن ها متمرکز شوید. خیلی ها از این طریق درآمدهای بسیار بالا و خوبی دارند.

خانم های خانه دار برای درآمدزایی در چه زمینه ای فعالیت کنند؟

برای پیدا کردن یک زمینه شغلی که در آن موفق باشید ابتدا تجربه های قبلی خود را ارزیابی کنید. با نگاهی به تجربه های قبلی به خوبی می توانید فرصت های درآمد زایی را شناسیی کنید. این تجربه ها می توانند شامل شغل هایی که قبلا داشته اید، دوره های آموزشی که گذرانده اید، فعالیت های زمان فراغت، یا هر چیز دیگری که انجام داده اید باشد.

تجربه ها و علایق خود را بررسی کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که هم به آن علاقه دارید و هم تجربه ی کافی در آن دارید.

با نیاز بازار آشنا شوید و شغلی را انتخاب کنید که پرتقاضا باشد و متقاضی داشته باشد. مهمترین شرط درآمدزایی یک شغل میزان متقاضی است که آن شغل دارد.

مزایای شغل خانگی برای خانم ها چه هستند؟

شغل های خانگی و کار در منزل برای بانوان اگر به درستی انتخاب شوند می توانند مزایای فراوانی برای خانم های خانه دار داشته باشند. در زیر به برخی مزایای شغل های خانگی برای بانوان باشاره می کنیم:

  • کسب درآمد در زمینه مورد علاقه
  • نیاز به مهارت خاص و پیچیده ای نیست
  • ساعت کاری قابل تنظیم با برنامه های زندگی
  • با کار بیشتر می توان درآمد بیشتری کسب کرد
  • عدم نیاز به رفت و آمد و افزایش بهره وری به واسطه ی نیاز نداشتن به طی کردن مسیرهای طولانی بین خانه و محل کار

خانم های خانه دار همیشه با کمبود وقت برای رسیدگی به امور منزل مواجهند اما این دلیل خوبی نیست که از فعالیت و کسب درآمد باز بمانند. برخی مشاغل خانگی وجود دارند که زنان خانه دار می توانند آن ها را در منزل انجام بدهند.

جمع بندی

چند مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان را در این پست معرفی کردیم اما شغل های خانگی برای خانم ها به این موارد محدود نمی شوند و می توانند بسیار متنوع تر از این ها باشند. نکته مهم این است که توانایی خودتان و نیاز بازار را بشناسید و از طریق پیگیری و تبلیغات پردرآمد باشید.

ممکن است شغل های بسیاری وجود داشته باشد که هر خانم خانه داری بتواند آن را انجام دهد اما درآمد زایی شغل نیز بسیار مهم است و اگر کاری را انتخاب کنید که با وجود داشتن علاقه و مهارت، درآمد خوبی نداشته باشد قطعا پس از مدتی دلزده و خسته می شوید و آن را رها می کنید. به عنوان یک خانم، شما می توانید فرصت های بسیار زیادی برای کار کردن از خانه به کمک این مشاغل خانگی پیدا کنید. در این مقاله، 30 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد و مناسب برای خانم ها آورده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو