با سرمایه گذاری در بازار مسکن استانبول سود خود را چند برابر کن!!

منبع: مینویسم

50

1401/7/5

23:01


با سرمایه گذاری در بازار مسکن استانبول سود خود را چند برابر کن!!

با توجه به علاقه روزافزون ایرانیان به مهاجرت و سرمایه گذاری در ترکیه، اطلاع از قیمت مسکن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به اعتقاد بسیاری از افراد، رشد مسکن در استانبول طی چند سال اخیر بیشتر خواهد شد. در نتیجه، خرید خانه در استانبول می تواند یک سرمایه گذاری پرسود در آینده باشد. برای انجام این سرمایه گذاری در بازار مسکن استانبول می توانید از املاک پوریا مشاوره و کمک بگیرید. در ادامه، مهم ترین نکاتی که لازم است در این رابطه بدانید را به شما خواهیم گفت.

مقایسه قیمت ملک در ایران و استانبول

اولین نکته ای که باید در مورد قیمت ملک در استانبول بدانید، ارزان تر بودن آن نسبت به ایران است. قیمت مسکن در ترکیه در مقایسه با ایران بسیار ارزان تر است. در واقع، دولت ترکیه در سال های اخیر موفق به کنترل بازار مسکن و تثبیت قیمت ها شده است. به همین دلیل است که سرمایه گذاری در این کشور می تواند پرسود باشد. البته، قیمت مسکن در شهرهای مختلف ترکیه با هم تفاوت دارند. با این وجود، می توان با اطمینان گفت که قیمت ملک در ترکیه از ایران ارزان تر است.

دلیل ثبات قیمت ملک در ترکیه با اقتصاد پایدار آن ارتباط مستقیم دارد. اگر بخواهیم مقایسه ای بین قیمت ملک در ایران و استانبول انجام دهیم، این مورد را در نظر بگیرید. قیمت یک آپارتمان نوساز سه خوابه در منطقه صفاکوی استانبول تنها 470 هزار دلار میباشد. حتی اگر قصد خرید ملک در محله های خوب استانبول مانند کادیکوی را دارید، تنها با پرداخت 476 هزار دلار می توانید صاحب یک خانه با امکانات ویژه ای شوید. اگر این قیمت ها را با بازار مسکن ایران مقایسه کنید، حتماً تعجب خواهید کرد.

یکی از محله های گران قیمت استانبول، منطقه شیشلی است. قیمت خانه یک خوابه در شیشلی حدود 800 هزار دلار  است. منطقه اسنیورت در غرب استانبول در مقایسه با محله های دیگر کمی ارزان تر است و آپارتمان و شهرک های زیبای بسیار زیادی دارد. شما میتوانید با 250 هزار دلار هم خانه معقولی تهیه کنید. با املاک پوریا می توانید بیشتر با این تفاوت قیمت ها آشنا شوید.

بررسی بازار آزاد استانبول و تمرکز دولت بر روی ملک در استانبول

کمبود مسکن در ترکیه غیر قابل انکار است. با توجه به جمعیت بالا و رو به رشد این کشور، می توان کسری مسکن در سال های آینده در شهرهای بزرگ ترکیه را پیش بینی کرد.

کمبود مسکن یکی از اصلی ترین مسائلی است که بازار آزاد ترکیه را هدایت می کند. از سوی دیگر، دولت نیز تمهیداتی در نظر گرفته است.

یکی از راهکارهای دولت در راستای برطرف کردن مشکل مسکن در استانبول، جذب سرمایه گذار خارجی است. در همین راستا، دولت ترکیه فرصت های بسیار زیادی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است. به عنوان مثال، اعطای اقامت موقت یا شهروندی از دیگر راهکارهای دولت برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

مزایای خرید ملک در استانبول

مزایای خرید ملک در استانبول

خرید ملک در استانبول می تواند یک سرمایه گذاری پرسود باشد. با این وجود، سرمایه گذاری در بازار مسکن ترکیه دارای مزایای دیگری است که به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • اخذ اقامت ترکیه: یکی از مزایای اصلی خرید ملک در استانبول، اخذ اقامت کشور ترکیه است. شما با خرید هر نوع ملکی در این کشور قادر به دریافت اقامت موقت یا به اصطلاح تاشینماز هستید. اگر امکان خرید ملک با حداقل قیمت 400 هزار دلار در ترکیه را دارید، طی سه ماه می توانید برای اخذ پاسپورت و شهروندی نیز اقدام کنید.
  • امکان خرید املاک بسیار شیک و لوکس: قیمت پایین ملک در بازار مسکن استانبول، امکان خرید یک خانه لوکس در این کشور تنها با هزینه رهن خانه در تهران را میسر کرده است. همین امر منجر به افزایش تمایل ایرانیان برای خرید خانه در ترکیه و به خصوص استانبول شده است.
  • شرایط زندگی در استانبول: نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه از دیگر علت های مهاجرت ایرانیان به ترکیه است. از سوی دیگر، هزینه های زندگی و حتی مسکن در این کشور در مقایسه با ایران بسیار پایین تر است. با داشتن کاری مناسب در ترکیه، می توان زندگی راحت و خوبی را تجربه کرد.
  • سرمایه گذاری در بازار مسکن: یکی از مهم ترین مزایای خرید ملک، سرمایه گذاری است. در صورت برخورداری از مشاوره درست، خرید ملک در استانبول می تواند یک گزینه سرمایه گذاری مناسب باشد.
  • امکانات گسترده رفاهی-تفریحی در ترکیه: کشور ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان محسوب می شود. به همین دلیل، مراکز رفاهی و تفریحی بسیار زیادی دارد. زندگی در ترکیه می تواند لحظات شاد بسیار زیادی را برایتان به ارمغان آورد.

گرفتن پاسپورت با خرید ملک در استانبول

همانطور که گفته شد، شما با خرید ملکی با حداقل قیمت 400 هزار دلار می توانید جهت اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه اقدام کنید. روند دریافت پاسپورت و حق شهروندی برای افراد واجد شرایط تنها سه ما طول می کشد. اگر امکان خرید چنین خانه ای برایتان وجود ندراد، نگران نباشید. برای افرادی که خانه هایی با قیمت های پایین تر خریداری می کنند، اقامت موقت ترکیه اعطا می شود. این اقامت باید هر سال تمدید شود. بعد از پنج سال، متقاضی می تواند جهت اخذ پاسپورت و حق شهروندی ترکیه اقدام کند.

لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در بازار مسکن ترکیه، هم برای خود و هم خانواده شان اقامت بگیرند. همچنین امکان اخذ پاسپورت و شهروندی نیز برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد.

بررسی بازگشت سرمایه با خرید ملک در ترکیه

بررسی بازگشت سرمایه با خرید ملک

خرید ملک و سرمایه گذاری در بازار مسکن ترکیه در زمان و مکان درست می تواند بازگشت سرمایه بالایی داشته باشد. استانبول قلب تپنده ترکیه محسوب می شود و می تواند بهترین گزینه برای خرید ملک باشد. خرید اشتباه نه تنها سودی ندارد، بلکه ضرر قابل توجهی به خریدار وارد می کند.

از سوی دیگر، ریسک پذیری سرمایه گذار نیز در میزان بازگشت سرمایه موثر است. البته، عواملی دیگری از قبیل تحولات سیاسی و اقتصادی نیز بر قیمت ملک تاثیرگذار هستند. از طریق مشاوره با افراد متخصص می توان یک سرمایه گذاری امن با بازگشت سرمایه بالا در استانبول داشت.

سخن پایانی

استانبول یکی از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در بازار مسکن است. با توجه به نزدیکی فرهنگی، شرایط زندگی و همچنین امکان اخذ شهروندی ترکیه، خرید خانه در استانبول یک سرمایه گذاری موفق خواهد بود. با این وجود، در صورت عدم سرمایه گذاری در زمان و مکان درست، ضررهای قابل توجهی در انتظار است. به همین دلیل، پیش از خرید، حتماً با افراد متخصص در املاک پوریا مشورت کنید. آیا تاکنون تجربه خرید خانه در کشورهای خارجی داشته اید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو