ثبت شرکت چگونه است؟

منبع: مینویسم

43

1401/7/5

23:02


ثبت شرکت چگونه است؟

ثبت شرکت چیست ؟ شاید تا به حال پیش امده کی بخواین کسب و کاری رو راه بندازین و نیاز دارین ثبت ملی و دفتری بشه پس به راحتی میتونین از خدمات ( های ثبت ) که از جمله ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت میباشد استفاده نمایید.

یکی از مشکلات مردم هزینه ثبت شرکت میباشد که به چه صورت هست؟ و بستگی به چی دارد؟ در این مقاله به همه موارد میپردازیم.

برای آن که بتوانید کسب‌ و کار خود را به مسیر رشد هدایت کنید و آن را گسترش دهید، ثبت شرکت بهترین راه‌کار خواهد بود. راه‌کاری کاملاً قانونی که باعث می­‌شود اعتبار شما بیشتر شود و همچنین تجارت شما گسترش یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از های ثبت، با ثبت شرکت می‌­توانید وارد قراردادهای کلان شوید و سود و سرمایه بسیار جذب کنید. این فرصت را غنیمت بشمارید چرا که می­‌تواند فعالیت شما را از فرش به عرش برساند. فرقی نمی‌­کند در زمینه تولید محصولات هستید یا فروش و… داشتن یک شرکت حالت رسمی­‌تر و حرفه‌ای‌تری به شغل شما خواهد بخشید؛ اما برای انجام این کار شما باید اطلاعات کامل و لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در هایی ثبت همراه باشید.

ثبت شرکت چگونه است؟

سؤالی که احتمالاً ذهن شما را هم اشغال کرده است، نحوه ثبت شرکت می­‌باشد. برای ثبت شرکت مد نظر باید مراحل قانونی آن را طی کنید. این کار به صورت کاملاً تخصصی و حرفه­‌ای انجام می­‌شود و البته یک سری مراحل اداری هم دارد که باید طی شود. شما باید تمامی مدارک، نوع فعالیت، شریک کاری و … را از قبل مشخص کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید و بدون هیچ دغدغه‌­ای بتوانید این کار را به اتمام برسانید. به صورت میانگین شما می­‌توانید دربازه‌ی کوتاه‌تر از یک ماه این مراحل را پشت سر بگذارید و شرکتتان را ثبت کنید.

انواع ثبت شرکت

شما برای ثبت شرکت روش­‌های مختلفی را پیش رو خواهید داشت. انتخاب هر یک از این روش­‌ها بستگی به نظر، زمان و شرایط شما دارد. اگر فکر می‌کنید می‌­توانید این کار را انجام دهید بهتر است خودتان بالای سر کار باشید اما به دلیل پیگیری­‌هایی که دارد و همچنین معطلی که در بخش اداری اتفاق می‌­افتد، اگر حوصله کافی ندارید می­‌توانید این کار را به یک وکیل یا مشاور بسپارید. امکان ثبت شرکت به صورت اینترنتی و غیرحضوری هم وجود دارد که می­‌توانید از این روش بهره‌مند شوید و بدون هیچ زحمت و دغدغه­‌ای در کم­ترین زمان شرکت خودتان را ثبت کنید. اگر تصمیم دارید به صورت اینترنتی این کار را انجام دهید یا به وکیل بسپارید، بهتر است از آن‌ها مطمئن باشید. شما مدارک مهمی را در اختیار آن‌ها خواهید گذاشت و باید کاملاً معتمد باشند. پس حواستان را جمع کنید که بی‌­گدار به آب نزنید. های ثبت با سابقه درخشان چندین ساله در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما دوستان می­‌باشد.

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت یکی دیگر از چالش‌های افراد در زمان ثبت شرکت‌شان می­‌باشد. نگران نباشید، هزینه ثبت شرکت آن‌قدر هم زیاد نیست که نتوانید از پس آن برآیید و همچنین هزینه ثبت شرکت آن‌قدر هم کم نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. عوامل بسیاری بر هزینه ثبت شرکت مؤثر هستند که از بین آن‌ها می­‌توان به نوع شرکت، دریافت مدارک، نحوه ثبت، پست، چاپ آگهی، کپی و پرونده، استعلام و… اشاره داشت. برای آن که هزینه ثبت شرکت برایتان ارزان‌­تر باشد بهتر است آن را به صورت آنلاین انجام دهید. در این روش علاوه بر کاهش هزینه ثبت شرکت، هزینه­‌های اضافه هم‌چون رفت‌وآمد و … را هم نخواهید داشت و برایتان به صرفه‌­تر خواهد بود. های ثبت با هزینه ثابت و ارزان کار ثبت شرکت‌تان را برای شما انجام می‌دهد.

مراحل هزینه ثبت شرکت

مراحل هزینه ثبت شرکت بسته به نوع شرکت شما با هم متفاوت خواهد بود؛ اما در حالت کلی مراحل ثبت شرکت را می­‌توان به صورت زیر نام برد:

مرحله اول، آماده کردن مدارک

این اولین مرحله است. شما باید تمامی مدارک مورد نیاز رأی ثبت شرکت را آماده کنید. مدارک هویتی و شخصی خودتان هم فراموش نکنید. اگر شریک کاری دارید باید مدارک او را هم عرضه کنید. برخی از مهم­ترین مدارک مورد نیاز عبارت‌اند از:

  • شرکت نامه
  • صورت جلسه انتخاب مدیر
  • صورت جلسه مجمع عمومی
  • رسید سرمایه

مراحل ثبت شرکت سهامی عام

مراحل ثبت شرکت سهامی عامی، شرکتی است که در آن بخشی از سرمایه توسط فروش سهام به مردم تأمین می‌­شود. هر فرد با توجه به میزان سهامی که دارد می­‌تواند مسئولیت قبول کند. کامل­ترین نوع شرکت است که برای ثبت آن باید تمامی مراحل بالا را پشت سر بگذارید اما باید به دو نکته مهم توجه کنید:

  • اطلاعات هویتی و مدارک شناسایی تمامی اعضا را ارائه دهید.
  • باید از بین تمامی سهام­داران، 5 نفر را به عنوان هیئت‌مدیره انتخاب کنید که اغلب 5 نفری که بیشترین میزان سهام را دارند انتخاب می‌­شوند.

ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت یکی از اصلی ترین موارد بعد از ثبت شرکت میباشد زیرا همواره ثبت کنندگان پس از مدتی نیاز به تغییرات در شرکت خود دارند که میتوانند به سایت های ثبت مراجعه کرده و اقدام به ثبت تغییرات شرکت کنند.

ثبت تغییرات شرکت از جمله تغییرات مانند نام ، ادرس ، اسم شرکت و .. موارد دیگر میباشد که میتوانید به راحتی تغییرات لازم را انجام دهید.

جمع‌بندی، های ثبت

ثبت شرکت آن‌ طور هم که فکر می­‌کنید سخت نیست. می‌توانید آن را به صورت آنلاین و بدون کم­ترین دردسر انجام دهید. فقط توجه کنید که تمامی مراحل را به درستی انجام دهید تا در زمان ثبت مشکلی ایجاد نشود چرا که در آن صورت برایتان دوباره‌کاری خواهد شد و باید دوباره مراحل را انجام دهید و نقص ایجاد شده را رفع کنید. با ثبت شرکت می­‌توانید تجارت بدون مرز را تجربه کنید.

برای دریافت تمامی اطلاعات در مورد ثبت شرکت می‌توانید به سایت http://bia2safa.net/goto/web/url/2847570 مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو