به گزارش روسیا الیوم، کمیته های انتخابات در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا در اوکراین نتایج نهایی همه پرسی برای پیوستن به روسیه را اعلام کردند.

کمیته های انتخاباتی در مناطقی از اوکراین که همه پرسی برای پیوستن به روسیه در آنها برگزار شد نتایج آرای این همه پرسی ها را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، کمیته انتخابات چمهوری دونتسک اعلام کرد که با شمارش تمام آرای رای دهندگان در همه پرسی الحاق به روسیه، ۹۹.۲۳ درصد از رای دهندگان به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند.

همچنین کمیته مرکزی انتخابات در جمهوری لوهانسک هم از رای مثبت ۹۸.۵۴ درصدی به همه پرسی پیوستن به روسیه خبر داد.

کمیته انتخابات در استان خرسون واقع در جنوب اوکراین هم اعلام کرد ۸۷.۰۵ درصد از رای دهندگان به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات در استان زاپروژیا هم از رای ۹۳.۱۱ درصدی رای دهندگان در این همه پرسی به سود پیوستن به روسیه با شمارش تمام آرا خبر داد.

لازم به ذکر است که همه‌پرسی در دو جمهوری لوهانسک و دونتسک و همچنین دو منطقه خرسون و زاپروژیا در شرق اوکراین از هفته گذشته آغاز شد و روز سه‌شنبه به پایان رسید.

آخرین برآوردها حاکی از این بود که در هر کدام از این چهار منطقه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان به الحاق به روسیه رأی موافق داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.