پس از انتشار تصویری از دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران با چابا کروشی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، برخی با اشاره به پرچم پشت سر وی مدعی شدند که پرچم ایران برعکس نصب شده است!

بی‌احترامی به ایران در حضور امیرعبداللهیان؟ | جنجال سازی برای وزیر خارجه در آمریکا!

این در حالی است که پرچم در تصویر پرچم مجارستان، یعنی پرچم کشور چابا کروشی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل است.

این ابهام در گذشته بارها پاسخ داده شده و بر اساس پروتکل های رسمی سازمان ملل، در دیدارهای رئیس مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات کشورها، از پرچم کشوری که ملیت رئیس مجمع عمومی را نمایندگی می کند، استفاده می شود.

 

بی‌احترامی به ایران در حضور امیرعبداللهیان؟ | جنجال سازی برای وزیر خارجه در آمریکا!

بر همین اساس، با توجه به اینکه چابا کروشی رئیس فعلی مجمع عمومی سازمان ملل اهل مجارستان است، از پرچم این کشور در این دیدار استفاده شده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام داشت: همانگونه که در تصاویر دیدار دیگر وزرای امور خارجه و مقامات سایر کشورها با چابا کروشی رئیس نشست هفتاد و هفتم مجمع عمومی مشاهده می‌شود، علاوه بر پرچم سازمان ملل متحد، پرچم کشور مجارستان با توجه به ملیت رئیس این دوره مجمع عمومی در محل دیدار قرار داده شده که به لحاظ پروتکل‌های مربوطه امری رایج و معمول می‌باشد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای با توجه به برخی برداشت‌های رسانه‌ای مطرح شده در خصوص پرچم مربوط به دیدار دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با "چابا کروشی" رئیس نشست هفتاد و هفتم مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام داشت: همانگونه که در تصاویر دیدار دیگر وزرای امور خارجه و مقامات سایر کشورها با چابا کروشی رئیس نشست هفتاد و هفتم مجمع عمومی مشاهده می‌شود، علاوه بر پرچم سازمان ملل متحد، پرچم کشور مجارستان با توجه به ملیت رئیس این دوره مجمع عمومی در محل دیدار قرار داده شده که به لحاظ پروتکل‌های مربوطه امری رایج و معمول می‌باشد.

 

روابط عمومی وزارت امور خارجه به همراه این اطلاعیه تصاویر ملاقات برخی وزرای امور خارجه کشورها با رئیس مجمع عمومی ٧٧ سازمان ملل را نیز منتشر ساخته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.