۱۰ بازیگر مشهوری که با والدین واقعی خود در فیلم ها و سریال های تلویزیونی همبازی شدند

۱۰ بازیگر مشهوری که با والدین واقعی خود در فیلم ها و سریال های تلویزیونی همبازی شدند


منبع: روزیاتو

41

1401/7/6

22:02


۱۰ بازیگر مشهوری که با والدین واقعی خود در فیلم ها و سریال های تلویزیونی همبازی شدند

۱۰ بازیگر مشهوری که با والدین واقعی خود در فیلم ها و سریال های تلویزیونی همبازی شدند

سیلوستر استالونه یکی از مشهورترین بازیگران هالیوودی است که در سریال جدید Tulsa King در نقش یک رییس مافیا اولین حضور خود در دنیای تلویزیون را تجربه خواهد کرد. در میان همبازی های او در این سریال نام دخترش، اسکارلت نیز دیده می شود. البته این اولین باری نیست که یک بازیگر همراه با فرزندش یا والدینش در یک فیلم یا سریال ایفای نقش می کند. در واقع بسیاری بازیگران بوده اند که در کنار فرزندان یا والدین خود بازی هایی ماندگار را رقم زده اند. اغلب اوقات، بازی بازیگران در کنار فرزندان یا والدینشان نوعی غنای عاطفی و پیچیدگی جذاب را به روی صفحه نمایش می آورد که در صورت عدم وجود رابطه خویشاوندی واقعی بین بازیگران شاهد آن نخواهیم بود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ بازیگری آشنا کنیم که در کنار والدینشان در فیلم ها و سریال ها حضور یافته اند.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۱- جولی ریچاردسون و ونسا ردگریو

Anonymous فیلمی شناخته شده است. با این ایده ویلیام شکسپیر نویسنده نمایشنامه های منتسب به او نبوده است، این فیلم نگاهی جالب و متفاوت به انگلیس دوران الیزابت دارد. این فیلم همچین یک مادر و دختر را در خود دارد که هر دو یک نقش را بازی می کنند: ملکه الیزابت اول. در این مورد،مادر ماجرا ونسا ردگریو بوده و دخترش نیز جولی ریچاردسون است که در این فیلم با هم همبازی شده اند. این مادر و دختر شباهت بسیاری به هم دارند و هر کدام از آن ها توانسته جنبه ای جذاب و متفاوت از یکی از مشهورترین ملکه هایی که در تاریخ سلطنت کرده را به تصویر بکشند.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۲- جین فاندا و هنری فاندا

On Golden Pond معمولاً به عنوان یکی از بهترین فیلم های دهه ۱۹۸۰ شناخته می شود. با بازی کاترین هپبورن و هنری فاندا در نقش یک زوج پیر، این فیلم از استعداد دختر هنری، جین فاندا، نیز استفاده می کند. جالب اینکه همانند واقعیت زندگی شان، آن ها در این فیلم نیز نقش پدر و دختر را بازی می کنند. این دو بازیگرانی هستند که تمام تلاششان را برای موفقیت نقش هایشان در این فیلم و فیلم های دیگر انجام دادند و به وضوح پیداست که رابطه پدر و دختری آن ها در واقعیت بسیار جذاب تر از دینامیک بین شخصیت هایشان در فیلم است. این دو در زندگی واقعی رابطه بسیار تلخی داشتند و همین موضوع باعث می شود که مخاطب از خود می پرسد تنها شاهد بازی دو بازیگر بی نظیر است یا دو شخصیتی که به شکلی واقعی برای ارتباط برقرار کردن با هم تلاش می کنند.

۳- پاتریک وین و جان وین

جان وین در دوران حیات خود و پس از آن یکی از بهترین بازیگران تاریخ هالیوود به شمار آمده است. او که به خاطر نقش های وسترن و شخصیتی به شدت مردانه و بدبین که ارائه می داد شناخته می شود، یک جنبه لطیف تر نیز داشت. یکی از ماندگارترین نقش های کمدیک جان وین در فیلم McLintock! است که در آن پسرش، پاتریک وین، نیز حضور داشته و نقش خواستگار دختر جان وین در فیلم را بازی می کند. اگر چه این دو در داستان فیلم پدر و پسر نیستند اما به وضوح مشخص است که رابطه ای قوی بین آن ها وجود دارد. در فیلم، وین بزرگ تر با ازدواج دخترش با وین جوان تر موافق است هر چند نمی خواهد دخترش را خیلی ساده و آسان به او بدهد.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۴- میمی گامر و مریل استریپ

مریل استریپ یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین ستارگان زن تاریخ هالیوود است. دخترش میمی گامر نیز به عنوان بازیگر توانسته استعدادش را به نمایش بگذارد و بدین ترتیب تنها بحث زمان بود که کی این مادر و دختر در یک فیلم در کنار هم بازی کنند. این اتفاق بالاخره در فیلم Ricki and the Flash رخ داد، جایی که مریل استریپ نقش زنی را بازی می کند که قصد دارد بار دیگر به دخترش نزدیک شود. اگر چه گاهی اوقات قابل پیش بینی است اما نمی توان نفی کرد که این تیم مادر/دختر توانسته اند یک رابطه غنی و لایه دار که بین دو شخصیت وجود دارد را به خوبی به نمایش بگذارند.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۵- ویل اسمیت و جیدن اسمیت

ویل اسمیت در نقش های مشهور بسیاری بازی کرده است. اگر چه همه فیلم های او موفق نبوده اند اما شکی نیست که اسمیت همیشه حضوری قوی روی پرده سینما داشته است. در فیلم The Pursuit Of Happyness است که ویل اسمیت با پسرش، جیدن، همبازی می شود. آن ها در این فیلم نیز نقش پدر و پسری را بازی می کنند که بعد از چند بدشانسی، بی خانمان می شوند. شاید اگر بازیگران دیگری برای این نقش های انتخاب می شدند می توانست نتیجه ای بسیار خنده دار در پی داشته باشد. اما اسمیت ها توانسته اند چنان صداقت قوی و قابل درکی را در قلب داستان تولید کنند که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد. نکته جالب اینکه این فیلم بر اساس روایت های واقعی از سرگذشت پدر و پسری مشابه ساخته شده است.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۶- مایکل داگلاس و کرک داگلاس

هم کرک و هم مایکل داگلاس از مشهورترین و تحسین شده ترین بازیگران تاریخ سینما هستند. در حالی که کرک داگلاس در دوران موسوم به عصر طلایی هالیوود ستاره اول سینما بود، مایکل در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به شهرت رسید. اما علیرغم اینکه این دو برای مدت های طولانی در صدر سینمای هالیوود فعالیت داشتند تنها در یک فیلم همبازی شدند و آن هم فیلم It Runs in the Family است. این فیلم ترکیبی قوی از درام و کمدی است و جای تعجب ندارد که بر زندگی سه نل از یک خانواده تمرکز دارد در حالی که نقش نسل سوم را کامرون، پسر مایکل داگلاس بازی می کند. اگر چه هیچ یک از شخصیت های این فیلم دوست داشتنی نیستند اما نکته جالب این است که سه نسل از یک خانواده موثر و شناخته شده هالیوود در کنار هم در آن بازی می کنند.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۷- تیتوم اونیل و رایان اونیل

پیتر بوگدانوویچ فیلمسازی با حسی منحصربفرد از شوخی و کمدی بود و این موضوع را می توان در فیلم Paper Moon دید که در آن یک پدر و دختر واقعی نقش های اصلی را بر عهده دارند، تیتوم و رایان اونیل. این فیلم ترکیبی جذاب و قوی از داستانی در مورد سفر جاده ای و رفاقت بین دو شخصیت است و شیمی بین دو اونیل مهم ترین نقش را در این جذابیت داستانی و باورپذیری آن دارد. رایان اونیل در این فیلم نقش یک خلافکار را بازی می کند در حالی که تیتوم نقش دختری را بر عهده دارد که توسط وی به فرزند خواندگی پذیرفته می شود. با فیلمبرداری سیاه و سفیدش، دیالوگ های قوی و موثر و بازی های بی نقص، Paper Moon یکی از بهترین کمدی های دهه ۱۹۷۰ به شمار می آید.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۸- سیلوستر استالونه و سیج استالونه

سیلوستر استالونه به وضوح به خاطر سری فیلم های راکی به شهرت رسید، فیلمی که یکی از بهترین فیلم های ورزشی تاریخ سینما بوده و جایزه اسکار را نیز برای وی در پی داشت. اگر چه سری فیلم های Rocky از لحاظ کیفیت با هم متفاوتند و Rocky V یکی از ضعیف ترین آن هاست، اما این فیلم یکی دیگر از آثار استالونه است که در آن با یکی دیگر از فرزندانش همبازی می شود. در اینجا فرزند پسر مرحومش، سیج در کنار او حضور دارد که در فیلم نیز نقش راکی را بازی می کند. علیرغم تمام نقاط ضعفش، این فیلم به خطار به تصویر کشیدن دو نسل از خانواده استالونه در کنار هم قابل توجه است.

۹- بیلی ری و مایلی سایرس

در کنار تثبیت میراث خود به عنوان یک خواننده، مایلی سایرس به خاطر بازی در فیلم Hannah Montana نیز به شهرت رسیده است. سایرس جذابیت غیرقابل انکاری دارد که به این نقش اضافه کرده است و این فیلم و سریالی که بر اساس آن ساخته شده توانسته اند جذابیت خود را حفظ کنند. به طور ویژه، دیدن بازی مایلی سایرس در کنار پدرش، بیلی ری بسیار جذاب است. گرما و رابطه عاطفی واضحی بین دو شخصیت وجود دارد که هر بار این دو در روی صفحه ظاهر می شوند به سادگی قابل درک است. این سریال، به ویژه در اولین فصول خود، بررسی جذاب و دلگرم کننده رابطه یک پدر با دخترش است.

10 بازیگری که با والدین واقعی خود همبازی شدند

۱۰- بیلی لورد و کری فیشر

کری فیشر فقید به خاطر بازی در نقش پرنسس لیا در سری فیلم های جنگ ستارگان شناخته می شود. در دنباله سه گانه فرانچایز Star Wars، دخترش نیز به او می پیوندد، دختری که نقش شخصیت ستوان کونیکس را بر عهده دارد. مرگ فیشر در سال ۲۰۱۶ انعکاس و قدرت بیشتری به نقش آفرینی دخترش، بیلی لورد، در این فرانچایز می دهد، جایی که شخصیتش شاهد پیروزی نهایی بر امپراطور و نظم اول است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو