کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین

دولت آمریکا یک بسته جدید کمک‌های تسلیحاتی را به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار برای اوکراین اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا ‌روز چهارشنبه یک بسته جدید تسلیحات و تجهیزات به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را با هدف تقویت نیروهای ارتش اوکراین در میان‌مدت و بلند‌مدت اعلام کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بسته شامل قراردادهای سفارش سامانه‌ها و مهمات موشکی «هیمارس»، سامانه‌های ضدپهپاد، رادارها و خودروهای زرهی برای شرکت‌های تسلیحات‌سازی آمریکا است.

پنتاگون در این بیانیه نوشت: "این بسته نمایانگر یک سرمایه‌گذاری چندساله در حوزه توانمندی‌های حیاتی برای ایجاد قدرت پایدار در نیروهای مسلح اوکراین همچنان که آنها با ارتش روسیه می‌جنگند، است."

به نوشته خبرگزاری فرانسه، با ارائه این بسته جدید کمکها، مجموع کمک‌های نظامی که آمریکا از زمان شروع حمله روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین، به کی‌ِیف ارائه کرده به ۱۶.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین شامل ۱۸ سامانه موشکی «هیمارس» جدید برای اوکراین است. ارتش اوکراین از ماه ژوئن با استفاده از این موشک‌های آمریکایی دست به حملات علیه انبارهای تسلیحات و پست‌های فرماندهی ارتش روسیه در پشت خط مقدم جنگ زده است.

همچنین این کمک‌های جدید آمریکا شامل ۱۵۰ خودروی زرهی، ۱۵۰ وسیله نقلیه تاکتیکی، کامیون ها و تریلرها، و سیستم هایی برای کمک به اوکراین برای دفاع در برابر حملات پهپادی است.

روسیه ماه فوریه گذشته بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک اوکراین از آغاز «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین خبر داد.

به دنبال آغاز این عملیات ویژه روسیه که هدف از اجرای آن، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی روسیه و اجابت درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونستک اعلام شد، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.