به استقبال پاییز با 8 روتین پوستی پاییزی که نباید از دست بدهید!

به استقبال پاییز با 8 روتین پوستی پاییزی که نباید از دست بدهید!


منبع: نی نی بان

58

1401/7/7

05:06


12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

به نقل از مجله مد کمد سارک: با رسیدن پاییز روزها کوتاه‌تر، هوا سرد و خشک‌تر می‌شود، در نتیجه این تغییرات آب و هوایی، پوست نیز شروع به از دست دادن رطوبت می‌کند. احتمالا با شروع سرما احساس خشکی بیشتری روی پوست دارید که گاهی با خارش و سوزش همراه است.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

با اینکه مراقبت از پوست باید چهار فصل باشد اما پاییز فصلی است که باید برنامه مراقبتی پوست خود را تغییر دهید و هر آسیبی که در تابستان به پوستتان زده شده را ترمیم کرده و آن را برای سرمای زمستان آماده کنید.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

از شوینده مناسب فصل پاییز استفاده کنید

با کاهش دما، رطوبت نیز کاهش پیدا می‌کند در نتیجه به دلیل خشکی هوا پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. بهتر است از شوینده صورت با خاصیت آبرسانی بیشتر از آنچه در تابستان استفاده می‌کردید، استفاده کنید. استفاده از یک پاک کننده میسلار Micellar Cleansing Water نه تنها پوست را آبرسانی می‌کند، بلکه آن را در برابر آسیبی که سرمای هوا به پوست وارد می‌کند، محافظت می‌کند.


بیشتر بخوانید: سلامت بدن بدون هزینه با 8 ترفند ساده!


شوینده‌های ملایم نیز سلولهای مرده پوست را از بین می‌برند و مانع از خشکی یا گرفتگی سلول های پوست می‌شوند. یادتان باشد شوینده‌های میوه‌ای که در تابستان استفاده می‌کردید را با شوینده‌های کرمی فاقد صابون جایگزین کنید تا پوستتان کمتر دچار خشکی شود.

شوینده‌های میوه‌ای که در تابستان استفاده می‌کردید را با شوینده‌های کرمی فاقد صابون جایگزین کنید تا پوستتان کمتر دچار خشکی شود.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

مرطوب کننده قوی‌تری انتخاب کنید!

بهتر است با شروع پاییز، با مرطوب کننده سبک و فاقد چربی خود که در طول تابستان استفاده می‌کردید، خداحافظی کنید. استفاده از یک مرطوب کننده آبرسان که حاوی سرامید باشد، انتخاب بهتری است. چون سرامید، اسیدهای چرب مفید و ضروری است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد اما در ماه‌های سرد سال بهتر است میزان بیشتری از آن به پوست برسد. پس با انتخاب یک مرطوب کننده مناسب با جنس پوست خود، علاوه بر از بین بردن خشکی پوست آن را آبرسانی و تغذیه کنید.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

ضد آفتاب را کنار نگذارید!

اگر این باور را دارید که استفاده از ضد آفتاب تنها برای روزهای گرم تابستانی است، پس بهتر است بگوییم اشتباه می‌کنید! اشعه های مضر یو وی در هر فصلی پوست شما را در معرض خطر قرار می‌دهند، پس همانند تابستان به استفاده روزانه از ضد آفتاب ادامه دهید. ضدآفتابی با SPF حداقل 15 انتخاب کنید و اگر از خانه بیرون می‌روید هر چند ساعت آن را تجدید کنید.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

دست‌ها را فراموش نکنید!

در طول پاییز و زمستان پوست دست‌ها بیشتر خشک و پوسته پوسته می‌شود، بهتر است از همین حالا که سرمای هوا بیشتر نشده برای مراقبت پوست خود از کرم‌های مرطوب‌کننده یا روغن‌های مناسب استفاده کنید.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

به محصولات مراقبتی خود، لوسیون بدن اضافه کنید!

با کاهش رطوبت هوا در فصل پاییز، پوست خشک‌تر شده و احساس خارش به وجود می‌آید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از خارش پوست آبرسانی از سر تا پای بدن است. لوسیون‌های بدن حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان هستند و می‌توانند یک لایه محافظ روی پوست ایجاد کنند تا رطوبت از دست رفته پوست به آن بازگردد. بهترین زمان استفاده از این لوسیون‌ها بعد از حمام است تا رطوبت جذب شده به پوست در آن باقی بماند.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

از مرطوب کننده لب و چشم غافل نشوید.

اگر استفاده از مرطوب کننده لب یا کرم دورچشم جزئی از مراقبت پوستتان بوده است که هیچ اما اگر از این محصولات استفاده نمی‌کنید، در فصل پاییز حتما برای مراقبت پوست خود استفاده از آنها را شروع کنید. کرم‌های دور چشم معمولا خاصیت رطوبت‌رسانی دارند. به علاوه استفاده از وازلین نیز پیشنهاد اقتصادی برای پوست لب‌ها است.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

به رژیمتان ویتامین C اضافه کنید.

شاید جالب باشد بدانید ویتامین C در ماه‌های سرد سال بیشتر اثرگذار است و می‌تواند به پوست کمک کند تا در مقابل اشعه های مضر خورشید که ضد آفتاب در برابر آن ضعیف است، مقابله کند. به علاوه ویتامین C رنگدانه‌های پوست را یکنواخت می‌کند و در کلاژن سازی پوست که منجر به داشتن پوستی شفاف و روشن می‌شود، موثر است.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

استفاده از لایه‌بردارها

به خاطر چرب بودن بیشتر پوست در گرمای تابستان، احتمال خارش و سوزش بعد از استفاده از لایه بردارها کمتر است. اما در فصل پاییز استفاده بیش از اندازه از لایه بردارها باعث می‌شود تا پوستتان در هوای بدون رطوبت، خشک‌تر شود. اگر می‌خواهید با این محصولات سلول‌های مرده پوستتان را از بین ببرید، هفته ای یکبار از لایه‌بردارهایی با پایه روغن استفاده کنید. این نوع لایه‌بردارها آبرسانی بیشتری برای پوست دارند.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

برای پوست های خیلی حساس از الاستین، کلاژن و آلوئه ورا استفاده کنید.

افرادی که پوست خیلی حساس دارند یا افراد مبتلا به اگزما یا پسوریازیس با شروع فصل سرما ممکن است احساس خارش و سوزش بیشتری داشته باشند. بهترین حالت این است که این افراد پوستشان را با سرم، کرم و روغن‌های ضروری که حاوی الاستین و کلاژن هستند، تغذیه کنند. استفاده از آلوئه ورا باعث خنکی و کرم‌های غلیظ‌تر باعث تمیزی و بازسازی پوستتان می‌شود.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

به مراقبت از پاهایتان اهمیت بدهید.

به دلیل پوشیدن جوراب و کفش‌های بسته مانند بوت در طول پاییز و زمستان باید به مراقبت‌ پاهای خود اهمیت بیشتری بدهید. پاشنه پا ممکن است در طول این فصلها بیشتر دچار ترک خوردگی شود، پس با استفاده از روغن و کرم‌های مناسب آن را نرم نگه دارید تا با بازگشت تابستان دوباره بتوانید صندل‌های خنک تابستانی را با خیال راحت بپوشید!

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

رنگ لاک مناسب برای زیباتر شدن ناخن‌‌ها

شاید استفاده از لاک جز اصول مراقبت پوست نباشد اما داشتن ناخن‌های خوشرنگ و زیبا برای هر فصلی کاربرد دارد. در پاییز بهتر است به سراغ از رنگ های تیره مانند زرشکی، قهوه‌ای و نسکافه‌ای و…بروید.

12 اصل برای مراقبت پوست در فصل پاییز

استفاده از تصفیه کننده هوا

دستگاه های تصفیه کننده هوا با تغییراتی که در هوای خانه به وجود می‌آورند باعث شادابی پوستتان در پاییز می‌شوند. هر چقدر رطوبت هوا بیشتر باشد، رطوبت بیشتری به پوستتان می‌رسد!


بیشتر بخوانید: روتین پوستی ساده و لی موثر برای خانم‌هایی که وقت کافی ندارند!


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو