طرز تهیه کیک سیب موز

طرز تهیه کیک سیب و موز بدون فر کیک سیب و موز و دارچین کیک سیب و موز و گردو

کیک سیب موز یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب موز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب موز
آرد۱۸۰ گرم
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
شکر سفید۱۲۰ گرم
شکر قهوه ای۳۰ گرم
کره۱۲۰ گرم
موز۲۰۰ گرم
سیب۲ عدد
کشمش۸۵ گرم

طرز تهیه کیک سیب موز

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب موز خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس آرد را به همراه جوش شیرین و پودر دارچین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را درون یک کاسه مناسب ریخته و وسط آنرا گود می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه جداگانه هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شوند، سپس درون کاسه حاوی مواد خشک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس شکر را اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. در حین مخلوط کردن با لیسک کره ذوب شده را کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا سیب ها را شسته و پس از جدا کردن پوست شان به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.‌ در ادامه موز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس به همراه سیب خرد شده و کشمش به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک پخته است.

مرحله هفتم

حالا روی کیک داغ را مقداری عسل رقیق شده رومال کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به دلخواه با چای سرو می کنیم. نوش جان.