طرز تهیه کیک موکا با سس موکا

طرز تهیه کیک موکا با سس موکا , دستور پخت کیک موکا با سس موکا

کیک موکا با سس موکا یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که معمولا به همراه چای یا قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکا با سس موکا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک موکا با سس موکا
آرد قنادی۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
شیر⅔ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر کاکایٔو۱ قاشق سوپخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه فوری۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع⅔ پیمانه
مواد لازم برای سس موکا
شیر۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
پودر کاکایٔو۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه فوری۱ قاشق مرباخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۵۰ گرم

طرز تهیه کیک موکا با سس موکا

مرحله اول

برای تهیه کیک موکا با سس موکا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه شیر را به همراه پودر نسکافه و پودر قهوه فوری درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شده و شیر کمی گرم شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کش دار شود، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با دور متوسط همزن در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط شیر ولرم را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد درون کاسه را با لیسک به خوبی فولد کرده، سپس قالب مورد نظرمان را با ارده چرب می کنیم. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند و کاملا پخته شود.

مرحله ششم

در این فاصله به سراغ درست کردن سس موکا می رویم، برای این منظور شیر را به همراه شکر، پودر کاکائو، پودر قهوه فوری، نسکافه و آرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله هفتم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا سس به غلظت فرنی نزدیک شود، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و خامه را به آن می افزاییم. در ادامه سس را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله هشتم

حالا روی سس موکا را با کیسه فریزر می پوشانیم تا کاملا خنک شود، سپس کیک پخته شده را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن از قالب جدا می کنیم. در نهایت سس خنک شده را به صورت پخش روی کیک ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.