موزه های آنکارا و آثار فاخر هر یک از این موزه ها

موزه های آنکارا و آثار فاخر هر یک از این موزه ها


منبع: آرگا

38

1401/7/7

10:11


اگر می خواهید، با یکی از شهرهای دیدنی ترکیه آشنا شوید، می توانید سری به موزه های آنکارا بزنید. این موزه های شامل آثار هنری و صنعتی هستند که برای گردشگران جذابیت های زیادی دارند.

آنکارا، یک شهر توریستی زیبا در کشور ترکیه بوده که از جذابیت های گردشگری بی شماری برخوردار می باشد. موزه های آنکارا بخش مهمی از زیبایی های این شهر را تشکیل می دهند. جاذبه های تفریحی این موزه های برای علاقمندان به تمدن و فرهنگ می تواند، جذابیت بسیاری داشته باشد.

موزه مجسمه آنکارا

معرفی موزه های آنکارا

سفر به آنکارا با تجربه های بکر و بی نظیری برای گردشگران همراه است. این شهر علاوه برای شرایط گردشگری مساعد، دارای جاذبه های بسیار زیادی است. در این شهر می توانید با بخش مهمی از تاریخ و تمدن ترکیه آشنا شوید. از سویی این شهر دارای موزه های بسیار معروفی بوده که در این بخش می توانید، آن ها را بشناسید. این موزه امروزه از دیدنی های ترکیه است.

موزه آنکارا کجاست

موزه تمدن آناتولی:

این موزه یکی از بهترین موزه های دنیا در سال ۲۰۰۲ بوده است. در این موزه می توانید، مجموعه ای از آثار هنری و باستانی را در زمان آناتولی مشاهده کنید. اهمیت بالای این موزه موجب شده تا به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شود. بخش مهمی از آثار موجود در این موزه متعلق به دوره پالتیک هستند. ارزش این مجموعه در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این موزه از مکان های دیدنی آنکارا می باشد.

موزه تاریخی آنکارا

موزه جنگ استقلال آنکارا:

از مجموعه موزه های مهم در این شهر می توان به موزه جنگ آن اشاره کرد. ساختمان این موزه در میدان اولوس قرار دارد. این بنای ارزشمند دور از چشم گردشگران باقی نمانده است. این ساختمان یادگاری سبک معماری ویژه ای دارد. این ساختمان شامل بخش های مختلفی بوده که شامل راهرو، اتاق قانون گذاری، اتاق کمیسیون، اتاق مدیریت، سالن اجتماعات و … می شوند.

موزه های آنکارا

موزه هوانوردی ترکیه:

این موزه در سال ۱۹۹۸ تحت نظارت نیروی هوایی ترکیه بنا شده است. در این موزه می توانید، کلکسیونی از هواپیماها و هلی کوپترها را مشاهده می کنید. این موزه دارای دو محیط بسته و باز بوده که از تنوع زیادی برخوردار است. مجموعه هلی کوپترهای غول پیکر در این موزه نیز جذاب هستند. برای ورود به این موزه باید بلیط تهیه کنید.

موزه جنگی آنکارا

موزه صنعتی آنکارا:

برای بازدید از موزه های آنکارا بهتر است، سری به این موزه صنعتی نیز بزنید. در این موزه نیز کلکسیون خانواده KOS که صاحب شرمتی با این امتیاز بوده اند، مشاهده می شود. بازدیدکنندگان می توانند، مجموعه ای از این کلکیسون های عتیقه را مشاهده کنند. نمونه هایی از مدل های مختلف قطار، تجهیزات غواصی، چرخ خیاطی، دوربین عکاسی، دستگاه ماشین نویسی و تلفن را در این موزه خواهید دید.

معرفی موزه آنکارا

موزه مجسمه سازی آنکارا:

اگر به هنر و پیشینه هنرهای دنیا علاقمند هستید، بهتر است سری به این موزه نیز بزنید. آثار هنری موجود در این موزه از سوی بازدیدکنندگان زیادی مورد توجه هستند. شما در هر یک از بخش های این موزه می توانید، آثار ارزشمندی را مشاهده کنید.

موزه زیبای آنکارا

از دیگر دیدنی های ترکیه می توان به استانبول اشاره کرد. شما علاقه مندان در صورتی که به جاذبه های این کشور علاقه دارید، می توانید در لینک با موزه باستان شناسی استانبول و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو