7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!


منبع: نی نی بان

67

1401/7/7

10:47


7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

نکات طلایی برای شستن شلوار جین!

مجله کمد سارک: شلوار جین نزدیک به یک قرن است که در کمد لباس‌های خانم‌ها و آقایان سراسر دنیا نقش اصلی را ایفا می‌کند. در مهمانی‌ها، محل کار، دورهمی‌ها، کلاس‌های درس و خیلی جاهای دیگر شلوار جین همراه ماست. به دلیل همین استفاده زیاد هم نیاز است که از آن خوب مراقبت کنید تا نیاز نباشد هر ماه یک جین بخریم. مهم‌ترین قدم برای محافظت از این شلوار این است که شلوار جین‌تان را چگونه بشویید.

7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

دفترچه راهنما برای شستشوی جین

داشتن دفترچه راهنما برای هر چیز تازه‌ای که خریداری می‌کنید، از ضروریات است. جالب است بدانید این دفترچه‌ها که معمولا دستورالعمل‌های زیادی در آن وجود دارد، فقط مربوط به وسایل برقی نیست و سال‌هاست داخل کمر شلوارها و درز پهلوی لباس‌ها نیز دفترچه کوچکی (care label jeans) وجود دارد که مشخصات لباس‌ها در آن درج شده است. برای شست و شوی لباس جین خودتان قبل از هر چیزی باید به این دفترچه کوچک که معمولا در قسمت کمر دوخته شده‌اند دقت کنید.

این علائم به شما نکات مهمی را آموزش می‌دهد. این که آیا می‌توانید لباس مورد نظرتان را در ماشین بیندازید یا نه؟ اگر می‌توانید باید دمای آب چقدر باشد؟ اصلا می‌توانید آن را با استفاده از خشک کن، خشک کنید؟ با چه دمایی باید اتو شود؟ می‌توان از سفید کننده استفاده کرد یا نه؟

 

7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

 

اهمیت دمای آب در شستشوی شلوار جین

لباس‌ها باید در دمای خوب و مناسب شسته شوند. اگر دمای آب زیادی سرد باشد ممکن است لباس‌تان به خوبی تمیز نشود و لک‌هایی که روی آن جا خوش کرده‌اند از بین نروند، از طرف دیگر اگر درجه آب برای جنس لباس شما خیلی داغ باشد، امکان این که تار و پود پارچه خودشان را رها کنند خیلی زیاد است. در هر دوی این حالات معمولا نتیجه خوبی حاصل نمی‌شود. دمای زیاد آب گاهی باعث می‌شود رنگ لباس هم از بین برود. درجه حرارت مناسب برای شست و شوی شلوار جین معمولا سرد یا ولرم است.

 

شست و شوی شلوار جین با ماشین یا دست؟

شست و شوی شلوار جین در تشت، وان یا سینک جزو ایده آل ترین مدل‌های شست و شوست. به این شکل که شلوارتان را داخل آب ولرم بیندازد، کمی پودر لباسشویی در آن بریزید و اجازه بدهید مدتی به همان حالت بماند. بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید آن را بشویید. برای این کار از فرچه استفاده نکنید چون رنگ شلوارتان را می‌برد. شست و شو با دست هم قطعا کار سختی است

پیشنهاد سارک به شما این است که از یک روش کاملا سنتی و قدیمی استفاده کنید. یک کیسه نو برای جین‌هایتان بخرید، بعد از این که خوب در محلول آب و پودر خیس خوردند، روی آن کیسه بکشید. بدون این که رنگ جین‌تان بپرد تا جنس پارچه‌اش تحلیل برود، مثل روز اول آن را تمیز کنید. با تمام این تفاسیر، اگر علاقه‌ای به شست و شو با دست ندارید، حتما با رعایت درجه حرارت آب و انتخاب برنامه شست و شوی مناسب جین، از ماشین استفاده کنید. خاطرتان باشد، بهتر است شلوار جین های‌تان را همراه با هم بشویید و حتی الامکان از این که آن‌‌‌‌ها را همراه لباس‌های دیگر در لباسشویی بیندازید خودداری کنید.

 

 

7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

 

 

لکه بری، اولین مرحله قبل از شستن شلوار جین

برای شست و شوی هر لباسی باید این اصل مهم را به خاطر بسپارید. اگر روی لباس‌تان به هر دلیلی، لکه سفت و سختی وجود دارد، قبل از شست و شو حتما آن را از بین ببرید تا نیاز نباشد برای یک لکه، لباس‌تان را یک ساعت اسیر ماشین لباسشویی کنید. قبل از هر چیزی کلک لکه را بکنید و پس از آن بقیه آلودگی لباس‌تان را با شست و شوی سریع، از بین ببرید.

آیا برگرداندن شلوار جین برای شستشو مناسب است؟

قطعا خیلی‌هایتان شنیده‌اید که بهتر است زمان شست و شوی شلوار جین، آن را پشت و رو کنید. بعضی‌ها بر اساس شنیده‌هایشان همیشه این کار را انجام می‌دهند و برخی دیگر اعتقادی به این ماجرا ندارند. اما جالب است بدانید این ترفند برای نو ماندن شلوار جین شما جواب می‌دهد. از این به بعد امتحان کنید و نتیجه را ببینید.

شیوه شستشوی شلوارهای زاپ‌دار

تمام مواردی که برای شست و شوی شلوار جین به شما گفتیم، در خصوص شلوار جین‌های زاپ‌دار هم صادق است. اما از آن جایی که در هر بار شست و شو، تار و پودهای قسمت زاپ از هم جدا می‌شوند و در عرض چند ماه از یک زاپ کوچک به یک پارگی بزرگ تبدیل می‌شوند، بهتر است برای شستن آن‌ها از همان روش سنتی دستی استفاده کنید تا مجبور نباشید شلوارتان را پس از چند مرتبه شست و شو، شبیه یک پارچه پاره ببینید.

 

7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

 

اما در مورد شلوارهایی که زاپ و تزیین دارند بهترین روش در ماشین لباس‌شویی آن است که آن‌ها در رون کیسه پارچه‌ای بیندازید تا در اثر چرخش ماشین کمتر آسیب بینند .

نکات نهایی در شستشوی شلوار جین

در این فوت آخر، تقریبا دو سه تا فوت آخر جا خوش کرده‌اند. اولی اش این است که برای شست و شوی شلوار جین حتما از نرم کننده استفاده کنید. فوت دوم این که وقتی شست و شوی شلوار جین‌تان به هر کدام از روش‌های بالا به اتمام رسید، باید دکمه و زیب آن را ببندید، کاملا صاف آن را به رخت آوزیرتان گیره کنید و اجازه بدهید، خشک شود. این کار باعث می‌شود شکل ظاهری جین شما از قیافه نیفتد. اگر شلوار را بچلانید و به همان شکل آویزان کنید، شک نداشته باشید که فرم شلوارتان کاملا از بین می‌رود و از آن جایی که جین پارچه سختی است، شاید سخت بتوانید فرم آن را با استفاده از اتو بازگردانید. صحبت از اتو شد. فوت سوم این است که از بخار اتو برای فرم دادن و صاف کردن شلوار جین‌تان استفاده کنید، نه داغی اتو به شکل مستقیم روی پارچه.

 

7 نکته طلایی برای شستن شلوار جین!

 

مطلب پیشنهادی: 5 استایل به همراه شلوار جین مردانه


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو