باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!


منبع: نی نی بان

53

1401/7/7

11:01


باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

با تکنیک های آرایش چشمهای گود آشنا شوید.

میس و مستر: بسیاری از افراد وجود دارند که دارای چشم هایی گود و فرو رفته هستن. این افراد به خوبی می دانند که بهترین سبک آرایشی برای آن ها، روشی است که باعث شود تا گودی چشمان آن ها کمتر دیده شده و در عوض چشم آن ها بزرگتر به نظر برسد. آرایش چشم گود ، روشی است که باعث می شود تا گودی چشم ها کمتر به نظر رسیده و زیبایی چشمان این افراد به مراتب بیشتر و بهتر به رخ دیگران کشیده شود.

اما چشمان گود چه ویژگی هایی دارند و چطور باید آن ها را آرایش کرد؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با تکنیک های آرایش چشمهای گود آشنا شوید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • نشانه های چشم گود
  • تکنیک های آرایش چشم های گود
  • طرز کشیدن خط چشم برای چشم های گود
  • بهترین مدل ابرو برای چشمهای گود
  • آموزش سایه زدن برای چشم های گود

باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

نشانه های چشم گود

داشتن چشم های گود کاملا به ژنتیک افراد وابستگی دارد. چشم این افراد در مقایسه با دیگران کمی داخل تر قرار دارد، به صورتی که اگر از نیم رخ به چهره این افراد دقت شود، ابرو و استخوان ابرو جلوتر قرار گرفته است.

باید بدانید که داشتن چشم های گود به معنی داشتن چشم های نازیبا نیست. اگر شما هم جزو افرادی هستید که چشمانی گود و فرورفته دارید، باید بدانید که با کمی دقت در آرایش خود می توانید، زیبایی چشمان خود را در هر محفلی به رخ دیگران بکشید.

تکنیک های آرایش چشم های گود

در این بخش به برخی از نکاتی که هنگام آرایش چشم های گود باید به آن ها دقت کنید، اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از کانسیلر: در صورتی که با مشکل سیاهی زیر چشم رو به رو هستید، از کانسیلر مناسب برای پوشش دادن حلقه های تیره زیر چشم خود استفاده کنید. این کار باعث می شود تا چهره شما جوان و با نشاط به نظر برسد. در صورت تمایل برای آشنایی با روش از بین بردن سیاهی زیر چشم می توانید به مقاله مربوط به آن در وبلاگ میس و سمتر مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.
  • سایه چشم اکلیلی یا براق: استفاده از سایه اکلیلی در آرایش چشم گود رفته باعث می شود تا چشمان شما جلوه بیشتری پیدا کرده و بهتر دیده شوند. همچنین سایه یا خط چشم براق باعث می شود تا گودی چشمان شما کمتر دیده شود. بنابراین فراموش نکنید که حتما از سایه براق یا اکلیلی در نزدیکی خط مژه خود استفاده نمایید یا در صورت تمایل خط چشم های رنگی و براق را جایگزین خط چشم مشکی کنید.
  • سایه زدن به گوشه چشم ها: یکی دیگر از راه هایی که باعث می شود تا گودی چشم ها کمتر دیده شوند، استفاده از سایه براق و رنگ روشن در گوشه چشم هاست. این کار یکی از اصول اساسی در آرایش چشم گود است و چشمان شما را درشت تر نشان می دهد.

باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

  • فرمژه زدن: یکی دیگر از موارد ضروری در آرایش چشم گود ، استفاده از فرمژه است. این کار باعث می شود تا مژه ها حالت بهتری گرفته و چشمان شما زیباتر شوند.
  • ریمل ضد آب: احتمال تماس مژه ها با پلک و پوست زیر ابرو در افرادی که چشمانی گود دارند، زیاد است. به همین علت این افراد باید برای جلوگیری از خراب شدن آرایش چشمان خود و پخش شدن ریمل، از ریمل ضد آب استفاده کنند. شما می توانید مژه های پایینی خود را هم ریمل بزنید.

باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

  • سایه چشم روشن: همانطور که قبلا اشاره کردیم، استفاده از سایه های براق و اکلیلی گزینه مناسبی برای آرایش چشم گود است. نکته جالب توجه اینجاست که استفاده از رنگ های روشن یکی از ضروریات در ارایش چشم کوچک و گود است؛ چراکه این گونه رنگ ها علاوه بر کمتر نشان دادن گودی چشم، باعث درشت تر دیده شدن چشم ها هم می شوند. بهتر است بدانید که استفاده از رنگ های ملایم و متناسب با رنگ پوستتان، همواره گزینه بسیار خوبی برای استفاده در آرایش چشم ها هستند.

استفاده از سایه چشم روشن و براق علاوه بر اینکه باعث می شود تا گودی چشمان شما کمتر دیده شود، سبب می شود تا چشمان شما درشت تر از حالت عادی به نظر برسند.

  • خط چشم باریک: تقریبا همه ما از تاثیر خط چشم بر زیباتر شدن چشم ها باخبریم. جدای از انواع مدل جدید خط چشم که هر ساله ترند می شوند، باید بدانید که خط چشم های باریک برای چشمان گود مناسب ترند.
  • مداد چشم سفید: داخل پلک پایین خود را به کمک مداد چشم سفید، رنگ کنید تا چشمان شما درشت تر به نظر برسند.

طرز کشیدن خط چشم برای این نوع چشم

در بخش قبلی به طور خلاصه، توضیحاتی را در خصوص خط چشم کشیدن برای آرایش چشم ریز و گود به شما ارائه دادیم. در این بخش قصد داریم تا روش صحیح خط چشم کشیدن را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

نکته اول در آرایش چشم گود توجه به این نکته است که باید از کشیدن خط چشم های پهن یا ضخیم خودداری کنید. این کار باعث می شود تا چشمان شما ریزتر دیده شوند.

بهترین گزینه استفاده از خط چشم باریک است. شما می توانید خط چشم را از گوشه چشمان خود و درست از خط مژه هایتان بکشید یا تنها به کشیدن خط چشم در نیمه انتهایی چشمان خود بسنده کنید. توجه کنید که در هر دو حالت باید خط چشم خود را باریک کشیده و تنها در بخش انتهای چشم ها، کمی آن را پهن کنید.

همچنین کشیدن یک خط چشم باریک روی خط مژه پایینی هم می تواند زیبایی چشمان شما را تکمیل کند.

بهترین مدل ابرو برای چشمهای گود

برای داشتن بهترین مدل ابرو برای چشمهای ریز و گود باید به دو نکته توجه کنید. اول اینکه افراد با چشم های ریز نباید ابروهای خود را خیلی کوتاه کنند. دوم اینکه اگر چشم های شما گود است، بهتر است تا مدل ابروهای شما کمی قوس داشته باشد. پس بهترین مدل ابرو برای چشمهای ریز و گود، مدلی است که کمی بلند و قوس دار باشد.

دقت داشته باشید که مرتب بودن ابروها، تاثیر بسیاری زیادی در بهتر به نظر رسیدن آرایش دارد. حتی زیباترین چشم ها هم در صورتی که با ابروهایی مرتب، همراه نشوند، نازیبا به نظر می رسند. بنابراین باید توجه کنید، فرقی ندارد که شما چشم هایی گود و فرورفته دارید یا چشم هایی درشت و کشیده، در هر صورت باید قبل از آرایش چشم ها، به مرتب کردن ابروهایتان بپردازید.

یکی از ساده ترین روش های ممکن برای مرتب کردن ابروها، استفاده از ژل ابرو است.

باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

آموزش سایه زدن برای چشم های گود

یکی دیگر از موارد اصلی در آرایش چشم های گود، استفاده از سایه چشم است. همانطور که اشاره کردیم، سایه های براق، اکلیلی و روشن می توانند به درشت تر دیده شدن چشم های شما کمک کرده و باعث شوند که گودی چشم ها کمتر دیده شود. در این بخش نکات ضروری سایه زدن در آرایش چشم گود را برای شما شرح خواهیم داد.

  • قبل از سایه زدن از پرایمر یا زیر ساز آرایش استفاده کنید تا سایه به خوبی روی پوست شما بنشیند.
  • گوشه چشمان خود را با سایه ای به رنگ روشن پوشش دهید. این کار باعث می شود تا چشم شما درشت تر دیده شود.
  • در آرایش چشم گود از سایه های براق یا اکلیلی برای بخش های میانی پلک خود استفاده کنید. این کار باعث می شود تا گودی چشمان شما کمتر دیده شده و چشمان شما بزرگتر به نظر برسند.
  • در صورتی که مایل به استفاده از سایه های تیره در آرایش چشم گود هستید، تنها در بخش تای پلک خود از رنگ های تیره کمک بگیرید. دقت کنید که محو نکردن صحیح سایه تیره و استفاده نامناسب از آن می تواند باعث گودتر دیده شدن چشمان شما شود، پس در صورتی که در این کار مهارت ندارید، به استفاده از سایه های روشن اکتفا کنید. توجه کنید که هرگز از سایه های تیره برای بخش میانی پلک استفاده نکنید. شما می توانید برای کشیده تر نشان دادن چشمان خود، در بخش انتهایی چشم ها از سایه های تیره رنگ کمک بگیرید.
  • از مقدار کمی سایه چشم سفید یا روشن برای استخوان زیر ابرو استفاده کنید. اگر چشم هایی گرد دارید، باید بدانید که این مدل چشم، می تواند تا حدی گود دیده شود، پس برای آرایش چشم گرد و گود بهتر است تا در ابتدا از سایه سفید برای پوشش دادن تمام سطح پلک و زیر ابروی خود استفاده کنید تا گودی چشمان شما کمتر به نظر برسد.

استفاده از یک مداد چشم سفید در پلک پایینی می تواند کامل کننده آرایش چشمان شما بوده و زیبایی شما را چند برابر کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اصول سایه زدن چشم ها به مقاله ما تحت عنوان آموزش سایه چشم ساده مراجعه کنید.

باید و نبایدهایی برای آرایش چشم گود!

سوالات متداول در خصوص آرایش چشم گود

در این بخش به برخی از سوالات رایج در رابطه با موضوع آرایش چشم گود پاسخ خواهیم داد.

مهمترین اصول در آرایش چشم گود چیست ؟

هنگام آرایش چشم گود باید دقت کنید که هرگز از خط چشم پهن استفاده نکنید. یک خط چشم باریک و ظریف، گزینه مناسب تری رای چشم های گود است. همچنین در صورتی که در استفاده از سایه چشم مبتدی هستید، تا جای ممکن از سایه های تیره استفاده نکنید. استفاده از سایه های براق و رنگ روشن باعث می شود تا گودی چشمان شما کمتر به نظر برسد. همچنین سایه رنگ روشن باعث درشت تر دیده شدن چشمان شما می شود. برای آشنایی کامل تر با تمامی اصول آرایش چشم گود به متن مقاله مراجعه نمایید.

روش صحیح آرایش چشم گرد و گود چگونه است ؟

چشمان گرد در شرایط عادی تا حدی فررفته و گود به نظر می رسند. برای حل این مشکل می توان از سایه چشم سفید کمک گرفت. در این حالت بهتر است، کمی سایه چشم سفید را روی خط استخوان ابرو یعنی دقیقا زیر ابروها پخش نمایید و قبل از انجام آرایش کامل چشم ها هم یک لایه نازک از این سایه را روی تمام سطح پلک استفاده کنید. این کار باعث می شود تا گودی چشم ها کمتر دیده شود.

بهترین مدل خط چشم برای آرایش چشم ریز و گود کدام است ؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که چشمانی زیر و گود دارند، باید در آرایش خود از روش هایی استفاده کنید که علاوه بر کمتر کردن گودی چشم ها، باعث بزرگتر دیده شدن چشمان شما شود. به عنوان مثال استفاده از سایه روشن در گوشه چشم می تواند تاثیر خوبی بر زیبایی چشمان شما داشته باشد. همچنین استفاده از یک خط چشم باریک و کمی بلند هم می تواند باعث کمتر شدن دیده شدن گودی چشم ها شود.

آیا می توان از سایه های تیره رنگ برای آرایش چشم های گود و فرورفته استفاده کرد ؟

در حالت کلی، اولین گزینه برای آرایش چشم فرورفته استفاده از سایه های رنگ روشن و براق است. این رنگ ها باعث می شوند تا گودی چشم ها کمتر به نظر برسند اما این به آن معنا نیست که نباید از سایه تیره استفاده کرد. اگر در آرایش چشم و استفاده از سایه تبحر دارید، می توانید از سایه تیره رنگ در بخش انتهایی چشمان خود استفاده کنید اما توجه کنید که استفاده از این رنگ سایه در بخش میانی پلک ها باعث می شود تا گودی چشمان شما بیشتر دیده شود.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا نکات طلایی در خصوص آرایش چشم گود ، طرز کشیدن خط چشم برای اینگونه چشم ها و روش صحیح سایه زدن را برای شما توضیح دهیم. امیدواریم که مطالب ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشند.

در صورتی که شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید، می توانید نظرات خود را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.


مطلب پیشنهادی: رفع گودی و سیاهی زیر چشم، بهترین راهکار‌ها را یاد بگیرید!


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو