کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد +تصویر

کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد +تصویر


42

1401/7/7

11:18


"کاکا" ستاره سابق برزیلی فوتبال جهان توانست با ۳:۳۸:۰۶ دویدن، ماراتن برلین را به پایان برساند و نخستین ماراتن زندگی خود را با این رکورد به ثبت برساند.

کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد +تصویر

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، یکی از برجسته‌ترین شرکت کنندگان در ماراتن برلین دونده حرفه‌ای نبود بلکه کاکا فوتبالیست سابق تیم ملی برزیل و باشگاه میلان بود که برای اولین بار مسیر ۴۲ کیلومتری را امتحان کرد.

کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد +تصویر

کاکا که پیش از مسابقه اعلام کرده بود می‌خواهد سعی کند این مسیر را کمتر از ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه بدود اما توانست این مسابقه را در بازه زمانی ۳:۳۸:۰۶ به پایان برساند که نشان از آمادگی کامل او در این آزمون دارد.

ریکاردو لیته که بیشتر با نام کاکا شناخته می‌شود و برنده توپ طلای ۲۰۰۷ است، پس از دریافت ابراز محبت‌های متعدد در طول مسابقه، با دستان بالا رفته به خط پایان رسید. روزی که الیود کیپچوگه دونده ماراتن رکورد جهانی جدیدی را با زمان ۲:۰۱:۰۹ ثبت کرد.

کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد/ معرفی فوتبالیست‌های سرعتی جهان

تارنمای مارکا در گزارشی با بازتاب قرار دادن این رکورد کاکا، از چند بازیکن فوتبال که در قامت دونده ماراتن ظاهر شده‌اند نوشت.

به نوشته مارکا، مسابقه دو ماراتن همواره آهن ربای بسیاری از بازیکنان فوتبال بوده است که پس از پایان دوره فعالیت فوتبالی خود، مسافت ۴۲.۱۹۵ کیلومتری ماراتن را به عنوان یک چالش و دلیلی برای پیشرفت می‌بینند؛ افرادی همانندآلبرتو ریورای ۴۳ ساله و بازیکن سابق رئال مادرید، بتیس، اسپورتینگ، الچه و لوئیس آراگونس.

مارکا در ادامه یادآور شد: الکسی اسمرتین هافبک و کاپیتان روسی که در تیم چلسی هم بازی می‌کرد با ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه در حال حاضر رکورد شکن و سریع‌ترین بازیکنان فوتبالی است که در ماراتن کازان شرکت کرد و دوید.   

این هافبک روسی در سال ۲۰۲۱ و در سن ۴۵ سالگی، در ماراتن بسیار سخت دریاچه بایکال که در دماهای زیر صفر و در بسیاری از موارد روی یخ اجرا می شود، برنده شد و زمان ۳ ساعت و ۲۵ ثانیه را ثبت کرد.

کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد/ معرفی فوتبالیست‌های سرعتی جهان

دومین فوتبالیستی که مارکا از آن یاد کرد، لوئیس انریکه سابقه بازی در تیم‌های اسپورتینگ خیخون، رئال مادرید و بارسلونا را در کارنامه دارد، است که ماراتن ۲۰۰۷ فلورانس را با  ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه و ۵۸ ثانیه به پایان رساند. او پیش از این ماراتن نیویورک در سال ۲۰۰۵ را ۳ ساعت و ۱۴ دقیقه و ۹ ثانیه و ماراتن آمستردام را با ۳ ساعت و ۱۹ ثانیه به ثبت رساند.

سومین فوتبالیست، رائول گونزالس است که مارکا درباره او نوشت: سرمربی پیشین رئال مادرید هم مسابقه ماراتن مادرید را با ۲ ساعت و ۵۹ دقیقه و ۲۵ ثانیه به پایان رسانده است. وی اولین بازی خود را در ماراتن نیویورک در سال ۲۰۱۶ با زمان ۳:۲۶:۰۵ انجام داد.

به نوشته مارکا، ژان مارک شانله فرانسوی هم ماراتن ۲۰۰۷ لیون را با ۳ ساعت و ۱۲ ثانیه دویدن پایان داده است.

همچنین کریستین دیلی مدافع اسکاتلندی هم ماراتن لندن را با ۳ ساعت و ۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه دویدن به پایان رساند ضمن اینکه همواره هدف خود از دویدن در مسافت های طولانی را جهت جمع آوری کمک های خیریه عنوان کرده است.

کاکا نخستین ماراتن زندگی خود را ثبت کرد/ معرفی فوتبالیست‌های سرعتی جهان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو