برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم


منبع: تالاب

24

1401/7/7

20:40


برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

راه اندازی یک مدرسه میتواند فرصتی برای یک زندگی حرفه اي باشد ؛ اما بسیاری نمیدانند چقدر چالش برانگیز اسـت و انواع اشتباهاتی کـه می‌تواند برای موفقیت یک مدرسه مضر باشد. ما فکر کردیم کـه عده اي از اشتباهات معمولی را کـه دیگران دراین راه انجام داده ایم بـه اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین بهتر اسـت از دیگران بیاموزید و سپس از تجربه کارشناسان اثبات شده دراین زمینه موفقیت کسب کنید.

 

فقدان برنامه ریزی دقیق از قبل برای تاسیس مدرسه

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

پروژه هاي‌ مدرسه راه اندازی اغلب با یک سرمایه گذار/مشتری با دید نسبتاً واضح از انچه در تلاش برای دستیابی بـه ان هستند ؛ شروع می‌شود اما مرحله برنامه ریزی اولیه باید از جمله آزمایش فرضیات جامع باشد.

 

ما بـه شدت همه ی پروژه هاي‌ راه اندازی را برای تکمیل یک مطالعه پژوهشی گسترده و پس از ان ایجاد یک مدل مالی حرفه اي تشویق میکنیم. این مطالعه میتواند خاطرجمعی حاصل کند کـه کلیه تصمیمات پیش رو مبتنی بر حقایق و دانش در مورد بازار اسـت ؛ نه فقط فرضیات و عقاید.

 

مدل مالی میتواند خاطرجمعی حاصل کند کـه کلیه ملاحظات از جمله راه اندازی نیازهای سرمایه و هزینه هاي‌ عملیاتی در حال انجام درنظر گرفته شده اسـت. حقیقت این اسـت کـه اگر همه ی چیز بـه اسانی پیش برود و هیچ موانعی با ان روبه‌رو نشود ؛ ممکن اسـت 2-3 سال طول بکشد.
راه اندازی یک مدرسه یک برنامه جامع ایجاد میکند.

 

خطرات بودجه

مراقب نقاط و خطرات مربوط بـه بودجه باشید. فهرست طولانی از “نقاط کور” یا مناطقی وجوددارد کـه ممکن اسـت هنگام برنامه ریزی بودجه بـه ان فکر نکنید. خطرات بودجه هنگام برنامه ریزی مدرسه می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد اما در این جا فقط چند مورد وجوددارد:

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

 

فناوری:

شـما توسط تأمین کنندگان تجاری سعی میکنید آخرین نسخه خودرا از همه ی چیز از لپ‎تاپ گرفته تا چاپگرهای سه بعدی ؛ بـه اشتراک هاي‌ آنلاین و هوش مصنوعی بـه شـما بفروشید. آیا یادگیری برای کودکان تسریع خواهد کرد؟ آیا مدت زمان طولانی طول خواهد کشید؟ آیا منسوخ خواهد شد و آیا جای گزین خواهد شد؟

آیا شـما یک برنامه خوب آگاهانه دارید تا مدرسه رابا دسترسی بـه اینترنت جا دهد. آیا دوربین مداربسته را درنظر گرفته اید؟ چگونه سیستم مدیریت مدرسه را انتخاب میکنید. در مورد یک سیستم مدیریت یادگیری چیست. دارایی، مالیه، سرمایه گذاری؟ گزارش نویسی؟ BYOD؟ این فهرست می‌تواند بی پایان باشد. مراقب باشید کـه این می‌تواند بودجه شـما را سریع ودر آینده بسوزاند.

 

کنترل دما:

سیستم هاي‌ تهویه مطبوع و گرمایشی توسط صورتحساب ماهانه شـما بهترین قضاوت میشوند. در فرآیند طراحی تسهیلاتی ایجاد کنید کـه هزینه ها را بـه حداقل برساند ؛ کارآمد و پایدار اسـت. درست مانند فناوری ؛ این فروشندگان همه ی ادعاهای یکسانی خواهند داشت. برای تصمیم گیری طولانی مدت با کارشناسان کار کنید. صورتحساب برق می‌تواند عامل اصلی در هزینه هاي‌ بودجه باشد.

 

منابع انسانی:

این بزرگ ترین هزینه شـما خواهد بود. حقوق میتواند در هر جایی از 40-80 ٪ از بودجه مدرسه منعکس شود. توجه داشته باشید کـه منابع انسانی با ارزش ترین دارایی شـما برای موفقیت در مدرسه هستند اما هزینه ان را نیز پرداخت خواهید کرد. این طرح را بادقت درنظر بگیرید و از پیامد های مالی آگاه باشید.

 

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

 

هزینه های بازاریابی:

این می‌تواند یک نبرد بی پایان باشد. هرچه بیشتر دانش آموزان بیشتری را صرف کنید ؛ درست اسـت؟ نه واقعا. شـما واقعاً باید بازده سرمایه گذاری «ROI» را درنظر بگیرید. خاطرجمعی حاصل کنید کـه یک برنامه جامع بازاریابی بسیار هدفمند اسـت و عملکرد ان را بر اساس سرب و همچنین تبدیل قضاوت کنید. هزینه هاي‌ بازاریابی می‌تواند مشکل باشد.

تیم بازاریابی باید یک فرایند کامل داشته باشد کـه منابع اصلی را ردیابی کند و انها باید بتوانند بازخورد والدین را گزارش دهند. نظارت هاي‌ محکم داشته باشید و این را بادقت پیگیری کنید. از یک رهبر بازاریابی بسیار قوی استفاده کرده و عاقلانه سرمایه گذاری کنید.

 

فرآیندهای تصمیم گیری:

چه کسی و چگونه تصمیمات در مدرسه گرفته می‌شود؟ اغلب ممکن اسـت یک کشمکش و جنگ بین بخش هاي‌ تجاری و دانشگاهی در مورد تصمیمات خوب بودجه و هزینه وجود داشته باشد. در تجربه ما، اشتباهات ممکن اسـت از هردو طرف رخ دهد.

 

بـه طور کلی، طرف تجاری ممکن اسـت بـه دنبال بهترین قیمت‌ها و راه‌هاي‌ کاهش هزینه‌ها باشد، اما چند خطر دراین مورد وجوددارد. خریدهای ارزان گاهی ممکن اسـت کوتاه مدت باشند. مدارس محیط هاي‌ سختی از نظر منابع هستند و مواد باید دوام بیاورند.

 

صرفه جویی در پول درسال اول کمکی نمی‌کند فقط باید همان مورد را درسال 2 جای گزین کرد. همچنین، طرف تجاری ممکن اسـت بـه اسانی نتواند اولویت هاي‌ کلیدی را تعیین کند. ممکن اسـت مواردی وجود داشته باشد کـه مصالحه میتواند و باید انجام شود. ساخته شده اسـت، اما دیگران میتوانند بـه یک مورد “پنی عاقلانه، پوند احمقانه” منجر شوند. از سوی دیگر ممکن اسـت جنبه دانشگاهی نسبت بـه بودجه بیش از حد سخاوتمند یا محتاط نباشد. این نیز الزاماً درست نیست.

 

چه کسی بودجه را تعیین کرد ودر چه سطحی از جزئیات کیفیت درنظر گرفته شد. تعمیرات و تعویض، نگه‌داری، ارتقاء، همه ی باید درنظر گرفته شوند. ضروری اسـت کـه بودجه مشخصی تعیین شود و احزاب کلیدی همه ی عوامل را درنظر گرفته باشند. بودجه جامع و توافق شده باعث خوشحالی همه ی و موفقیت مدرسه خواهد شد.

 

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

 

شرایط احتمالی:

متأسفانه ؛ درسال 2021 این مقاله بدون نامگذاری شرایط احتمالی یا خطرات ناشی از یک بحران بزرگ کـه بر مدرسه تأثیر میگذارد ؛ ناقص خواهد بود. روند بودجه ممکن اسـت واقعاً نتواند از یک بیماری همه ی گیر جهانی پذیرایی کند ؛ اما در هر گونه شرایط بزرگ مدلینگ کسب و کار باید برای یک چالش بزرگ مالی ایجاد شود. بودجه را از نزدیک مدیریت کنید و همیشه برای تغییر سریع جهت آماده شوید.

 

بیشتر بخوانید: با بچه ها در مورد مدرسه صحبت کنید

 

رهبر اشتباه را انتخاب نکنید

شاید “رهبر کامل” وجود داشته باشد اما صادقانه بگویم کـه الزامات پروفایل برای یک موقعیت راه اندازی آن قدر گسترده و چالش برانگیز اسـت کـه دستیابی بـه کمال تقریبا غیرممکن اسـت. UPS مطمئناً زمان وقایع معتبر ؛ لباس هاي‌ مناسب و تمجید نیست. UPS شروع شامل آستین هاي‌ نورد شده ؛ چالش هاي‌ عظیم و کمتر از مشکلات پر زرق و برق برای حل اسـت. رئیس مدرسه اي کـه اولویت هاي‌ اولیه وی انتصاب “دستیار شخصی” و “خودرو با راننده” اسـت ؛ پرچم قرمز در هر راه اندازی اسـت. شـما بـه یک رهبر قوی نیاز دارید کـه آموزش را درک کند ؛ یک طرز فکر رشد بسیار قوی دارد و از کار سخت و خارج از تفکر نمیترسد.

 

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

روسای مدرسه کـه شروع بـه کار نکرده اند نیز اغلب مطمئن نیستند کـه از کجا شروع کنند. پیشرو نیاز بـه چشم انداز دارد بلکه توجه بـه جزئیات ؛ جدول زمانی پروژه و آگاهی از کارها را نیز دارد و قبلاً هرگز مورد بررسی قرار نگرفته اسـت. برای شروع با یک تخته سنگ تمیز ممکن اسـت هیجان انگیز بـه نظر برسد اما ایجاد یک مدرسه از ابتدا بسیار چالش برانگیز اسـت.

 

در تجربه ما نیز پیدا کردن یک مربی کـه بـه خوبی از مالی و مدل سازی کسب و کار را درک می‌کند ؛ دشوار اسـت و پیدا کردن یک شخص شغلی کـه تحصیلات را درک میکند ؛ بـه همان اندازه دشوار اسـت. حقیقت این اسـت کـه یک تیم محکم باید از “متخصصان” ایجاد شود کـه از یک دیگر تعریف می‌کنند.

 

روسای مدرسه نقش ارزشمندی و اساسی در بازاریابی دارند ؛ اما تعداد کمی از آن ها تجربه گسترده اي در زمینه بازاریابی دارند ؛ بـه ندرت ؛ آن ها تولید سرب ؛ نحوه تبدیل ؛ سئو را در وبسایت ؛ استراتژی هاي‌ قیف رسانه هاي‌ اجتماعی و غیره می‌دانند. مدرسه باید درک کلی داشته باشد و بتواند از بازاریابی پشتیبانی کند اما تصور نمیکند کـه آن ها استراتژی بازاریابی شـما را هدایت می‌کنند. این یک مجموعه مهارت تخصصی اسـت.

 

این پروفایل ؛ موقعیت و تصمیم را بـه آرامی نگیرید. بـه دلایل بسیار خوبی ؛ روسای با تجربه مدرسه برای شروع کار برای شروع کار تقاضای نمی‌کنند. آن ها دیده اند کـه همکاران با این چالش ها روبه‌رو هستند و میدانند کـه این ساده نیست.

 

کمبود سیستم

مدارس مستقر سیستم هایي برای مدیریت کارآمد در مدرسه دارند. چنین سیستمهایی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند اما برای تأسیس و هموار بودن نیز بـه آن ها زمان می‌برد. چالش در مدارس جدید این اسـت کـه چیزهای زیادی برای فکر کردن وجوددارد و کارکنان همه ی از چنین پیشینه و تجارب متنوعی برخوردار هستند. شـما بـه احتمال زیاد در سال‌های اولیه نیز چرخش بالایی خواهید داشت کـه باعث می‌شود کارها دشوار شود.

 

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

 

سیستم موجودی

همه ی چیز خریداری شده از مبلمان تا رسیدن بـه منابع و کتاب ها باید برچسب گذاری و ضبط شود. شـما توصیف میشود کـه چه چیزی می‌تواند در چند سال اول آشوب آور یک مدرسه جدید از دست رفته یا فراموش شود. «بـه سرقت رفته ؛ یا گم شده ؛ فقط از دست رفته اسـت». سیستم هاي‌ موجودی و ذخیره سازی ضروری هستند

 

بیشتر بخوانید: دانستنیهای خواندنی در مورد مدارس غیر انتفاعی

 

برنامه ریزی و سپس ذخیره کپی های برنامه درسی و برنامه ریزی

در دو سال اول معلمان برنامه هاي‌ درسی را از یک صفحه خالی ایجاد میکنند. ضروری اسـت کـه هر برنامه درسی ؛ واحد و برنامه بـه صورت الکترونیکی یا جسمی برای مرحله بعدی معلمان جدید و پایداری مداوم برنامه درسی شـما ذخیره شود. کار معلم IP مدرسه اسـت. خاطرجمعی حاصل کنید کـه سرمایه گذاری اولیه شـما در معلمان و برنامه ریزی عالی از بین نرود. ضروری اسـت کـه مراحل خروج برای معلم شامل یک دست جامع باشد.

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

 

سیاست ها ، رویه ها ، کتابچه های راهنما و غیره

ما یک مکمل کامل از هر سیاست و رویه اي کـه ممکن اسـت تا بـه حال بـه ان فکر کنید ؛ داریم ؛ با این حال ؛ همه ی چیز باید برای زمینه سازگار باشد. حتی برای مربیان باتجربه این امر می‌تواند بسیار زیاد باشد. توصیه میکنیم با یک بانک از سیاست هاي‌ خوب اثبات شده در روز اول شروع کنید اما سپس در طول سال اول بـه سازگاری و مستند سازی انها ادامه دهید.

 

معلمان و دولت را در جزئیات ایجاد این فهرست پر زحمت از سیستم ها از ابتدا دفن نکنید ؛ اما با گذشت زمان آن ها را بـه خرید و سازگاری تبدیل کنید تا کارکنان ارزش خودرا داشته باشند و انها را بـه روشی معنی دار اعمال کنند. بسیار ممکن اسـت کـه در بعضی مواقع در طول سال اول با شرایطی روبه‌رو شوید کـه سیاست مشخصی ندارید. از این نترسید. فقط با ان برخورد کنید و حرکت کنید. درصورت نیاز بـه کمک بـه این فهرست طولانی از سیاست ها و رویه ها با ما تماس بگیرید.

 

مشکلات طراحی تسهیلات

طراحی یک مدرسه، با مشارکت یک معمار خوب، سرگرم کننده و با ارزش اسـت، اما همچنین یک کار سخت اسـت کـه ریسک بالایی دارد. اگر چیزی را فراموش کنید چه؟ چگونه برای آینده برنامه ریزی میکنید در حالی کـه همه ی ما میدانیم کـه تغییرات بـه ویژه در آموزش و پرورش سرعت می‌گیرد. فضاهایی کـه مد روز، جدید و نوآورانه هستند و اغلب در مدت کوتاهی قدیمی و بی ربط میشوند.

 

ایده هاي‌ عالی یک رئیس مدرسه موسس در حال حاضر ممکن اسـت برای رئیس بعدی مدرسه مشابه نباشد. ما می‌گوییم کـه چشم انداز مدرسه باید زندگی خاص خودرا داشته باشد، فراتر از دوره تصدی تیم مدیریت ارشد اولیه شـما. ما بـه ایجاد فضاهایی معتقدیم کـه منعطف، سازگار ودر موقعیت مناسبی برای تکامل باشند تا ثابت. مراقب باشید کـه چیزی کـه یک نفر ممکن اسـت بـه عنوان “لبه برش” توصیف کند، میتواند بـه معنای “آماده بریده شدن” در عرض چند سال باشد. همه ی ما نمونه هایي از این را دیده ایم.

 

برای تاسیس یک مدرسه چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

 

خطرات طراحی مدرسه

قوانین شکستن: اغلب مدارس بـه همان روشی طراحی و ساخته میشوند کـه همیشه با اندکی در مورد این واقعیت کـه ما چگونه تدریس می‌کنیم و ماهیت کودکانی کـه ما می آموزیم ؛ بسیار متفاوت هستند.

شروع فرایند طراحی با بیان دقیق دیدگاه و مأموریت مدرسه و همچنین درک ماهیت دانش آموزان و جامعه اي کـه مدرسه در ان خدمت خواهد کرد بسیار مهم اسـت. این اطلاعات سپس باید روند طراحی را راهنمایی کند.

 

سنت ها ، آثار باستانی و نمادها

همه ی ما میخواهیم میراث را ترک کنیم اما از قبل در مورد ایجاد مصنوعی و آثار باستانی محتاط هستیم. فقط زمان و کاربردهای اثبات شده سنت هاي‌ ماندگار را ایجاد میکند ؛ بنابر این صبور باشید و اجازه دهید فضایی برای ایجاد این موارد ایجاد شود.

 

“ان دیوار را می‌توان با یک موزائیک عالی تزئین کرد.” … .. “شاید ما بتوانیم یک پروژه مدرسه را برای دانش آموزان موسس کـه در ان ایجاد میکنند اجرا کنیم”. قوی‌ترین سنت ها معنادار هستند. ایجاد فضا و زمان سپس بـه جامعه مدرسه اجازه میدهد تا این موارد را بسازند.

 

بیشتر بخوانید: بهداشت مدرسه برای کودکان

 

در پایان

خدمات جهانی در آموزش و پرورش مدارس را در تمام نقاط جهان راه اندازی و اداره می‌کند. اشتیاق بـه کمک بـه شکل‌گیری آموزش بین المللی و پیشرفت دانشجویی از طریق الهام و همکاری دارد. هدف ما تحقق بالاترین اهداف هر مدرسه ؛ معلم ؛ دانش آموز و والدین با فداکاری بی بدیل بـه آموزش باکیفیت ؛ ایده آل هاي‌ مشترک و دیدگاه هاي‌ بین فرهنگی اسـت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو