طرز تهیه کوکوی نخود با طعم متفاوت و پخت ساده

منبع: آرگا

40

1401/7/8

08:11


کوکوی نخود یک غذای متفاوت با طعم متنوع بوده که در این بخش می توانید طرز تهیه کوکوی نخود را مطالعه کنید. این کوکو ترکیبی از نخود، ادویه، سیب زمینی و تخم مرغ و پیاز می باشد.

پخت انواعی از کوکوهای خانگی کار بسیار ساده ای است. یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و در عین متنوعی که می توانید به لیست غذایی خود اضافه کنید، کوکو نخود می باشد. شاید تاکنون طعم این غذا را نچشیده باشید. بنابراین اگر می خواهید این غذای متفاوت را درست کنید، در این بخش می توانید، طرز تهیه کوکوی نخود را مطالعه نمایید.

طرز تهیه کوکوی نخود

برای تهیه انواع کوکوها کافی است یک دستور پخت ساده از آن داشته باشید. شما در آرگا می توانید دستور پخت و نکات مهم پخت انواع کوکوهای ایرانی و خارجی را مطالعه نمایید. کوکوی لوبیا سبز و کوکوی رشتی نیز همچون کوکوی نخود طعم متفاوت و خوشمزه ای دارند که به راحتی می توانید آن ها را تهیه نماید.

مواد لازم

  • نخود: پک پیمانه
  • سیب زمینی: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • فلفل، نمک، گشنیز، زیره: به میزان لازم
  • تخم مرغ: ۲ عدد

مواد لازم کوکوی نخود

طرز تهیه کوکی نخود دلچسب

برای آماده کردن این کوکوی خوشمزه خانگی باید ابتدا نخودها را از ۲۴ ساعت قبل خیس کنید و در چند مرحله آبکش نمایید. این کار موجب از بین رفتن نفخ غذا خواهد شد. بعد از آبکشی کردن نخودها را به همراه مقداری آب درون قابلمه ای بریزید و به مدت ۳ ساعت به آن زمان دهید. برای نرم شدن و پخته شدن نخودها می توانید از زودپز نیز استفاده کنید. این کار موجب سرعت در آشپزی می شود.

نخودهای پخته شده را آبکش کرده و درون غذاساز یا میکسر بیندازید. نخودها باید به خوبی پوره شوند. در صورت نداشتن ابراز مناسب برای انجام این کار می توانید از گوشتکوب دستی نیز استفاده کنید. در مرحله بعدی باید مواد این کوکی خوشمزه را تهیه نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکوی نخود تخم مرغ ها را درون کاسه ای شکسته و با استفاده از یک چنگال آن را از حالت لختگی خارج کنید. نخودهای پوره شده ای که از قبل خنک شده اند را به مواد اضافه نمایید. حالا یک پیاز درون آن رنده کرده و مقداری سیر رنده شده اضافه می کنید. برای اینکه عطر و و طعم بهتری داشته باشد، مقداری ادویه می زنید. برای این غذا بهتر است از ادویه فلفل، نمک، گشنیز، زیره استفاده کنید.

سیب زمینی رنده شده را نیز به این ترکیبات اضافه کرده و مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب می کنید. بعد از اینکه مواد شما شکلی یکدست داشت، مایع را باید سرخ کنید. درون تابه ای مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن مقداری از مایع کوکو برداشته و درون روغن سرخ کنید.

مراحل پخت کوکوی نخود

بعد از طلایی شدن می توانید این کوکو را در ظرف دلخواه سرو نمایید. این کوکو را می توانید در کنار سبزی و ترشی ها نوش جان نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو