مدیرکل فرودگاه ‌خراسان جنوبی، علت لغو پروازهای فرودگاه بیرجند را در روزهای تعطیل توضیح داد.

عظیم طهماسبی اظهار کرد: روزانه دو پرواز شامل یک پرواز دارای حدودا ۵۰ صندلی برای صبح و یک پرواز حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ صندلی برای عصر داریم.

وی افزود: طبیعتا وقتی در روز تعطیل پرواز ۵۰ نفره را کنسل می‌کنیم حجم این پرواز روی پروازهای دیگر آمده و ظرفیت آن پروازها تقریبا تکمیل می‌شود.

طهماسبی در پاسخ به این سوال که چرا یکی از شرکت‌های هواپیمایی در تمام تعطیلات رسمی پروازهای خود را در مسیر تهران _ بیرجند _ تهران لغو کرده است، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی سنوات قبل را به لحاظ اماری رصد می‌کنند و ریسک این را نمی‌پذیرند که پرواز را باز گذاشته و نهایتا یک روز مانده به پرواز آن را کنسل کنند چراکه لغو پرواز در ساعات آخر با توجه به برنامه‌ریزی مردم تبعاتی خواهد داشت و مشکلات را دو چندان خواهد کرد.

طهماسبی ادامه داد: ما مطالبات زیادی از شرکت‌های هواپیمایی داشته و از شرکت‌ها خواسته‌ایم باتوجه به درخواست‌هایی که ردر استان وجود دارد، پروازها برقرار باشد که این شرکت‌ها درخواست گارانتی و تضمین تکمیل کل صندلی‌های پرواز را دارند که ما در  جایگاهی برای ارائه این تضمین نیستیم.

وی یادآور شد: بخش خصوصی اگر این ادعا را دارند که تمام صندلی‌های پرواز فروش می‌رود می‌توانند با برنامه ریزی از قبل و ارائه تضمین به شرکت هواپیمایی، این پروازها را در روزهای تعطیل نگه دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.