چطور به طرقبه و شاندیز مشهد برویم؟

چطور به طرقبه و شاندیز مشهد برویم؟


منبع: روزیاتو

628

1401/7/8

13:31


چطور به طرقبه و شاندیز مشهد برویم؟

چطور به طرقبه و شاندیز مشهد برویم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هتل رز درویشی مشهد یکی از هتل های مشهد برای افرادی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند، قطعاً یک انتخاب ایده آل و منحصر به فرد است.  این هتل غذاهای بسیار خوبی هم دارد. اما اگر هوس یک شیشلیک عالی در یک هوای دلپذیر را کردید تکلیف چیست؟

شما احتمالاً نام طرقبه و شاندیز مشهد را به عنوان یک منطقه خوش آب و هوا بسیار شنیده اید. طرقبه شاندیز جزء شهرهای مشهد در استان خراسان هستند که دقیقاً در ۱۶ کیلومتری از مشهد قرار دارند. دسترسی به این منطقه هیچ عنوان سخت نیست. البته اگر راه دسترسی را به درستی بشناسید. ما در ادامه شما را با مسیری آسان برای رسید به طرقبه شاندیز بیشتر آشنا می‌کنیم.

مسیر طرقبه و شاندیز

شاندیز از شمال به دهستان میان ولایت، از جنوب به شهرستان نیشابور، از شرق به شهرستان طرقبه و از غرب به شهرستان گلبهار مشهد دسترسی دارد. برای سفر به طرقبه و شاندیز شما بعد از استراحت در هتل رز درویشی مشهد چنانچه قصد تشرف به حرم را داشته باشید، پس از خروجی باب الرضا به خیابان امام رضا (ع) خود را می‌رسانید و مسیر خیابان امام رضا را تا میدان بسیج (فلکه برق) باید ادامه دهید.

بعد از این میدان باید از اولین خروجی خارج شوید تا مسیر خیابان بهار را تا میدان شریعتی طی کنید. بعد از اینکه به میدان شریعتی برسید، به خیابان احمد آباد ورود پیدا کنید. در این موقعیت باید مسیر مستقیم خود را تا میدان فلسطین ادامه دهید. سپس مسیر مستقیم را تا پل آزادی ادامه دهید و مسیر زیر پل آزادی را برای عبور از زیر گذر پل آزادی برای ورود به بلوار وکیل آباد در نظر بگیرید.

این نکته را در نظر بگیرید که با وجود نرم افزارهایی همچون مپ یا نشان دیگر لازم نیست، دغدغه خاصی بابت پیدا کردن آدرس را داشته باشید. البته زمانی که از تور مناسب هم استفاده کنید، تور شما را برای بازدید و گشت و گذار شما را با طرقبه شاندیز آشنا می‌کند.

چطور به طرقبه و شاندیز مشهد برویم؟

جاذبه‌های شاندیز مشهد

سنگ نگاره شتر سنگ در فاصله ۱۲ کیلومتری قرار گرفته است. درخت چنار شاندیز دارای قدمتی ۲۷۰۰ است. روستای ابرده یکی از روستاهای فوق‌العاده شهرستان شاندیز به شمار می‌آید. طبیعت بکر این روستا حقیقتاً فریبنده است. این روستا نیز در فاصله ۴ کیلومتری شاندیز واقع شده است.  موزه رباط ویرانی یک موزه مردم شناسی در شاندیز است که به دوره تیموری باز می‌گردد. این موزه نیز در فاصله ۱۰ کیلومتری شاندیز قرار گرفته است.

این مطلب را هم بخوانید:  قونیه شهری ناشناخته در سرزمین عثمانی ها

روستای زشک یک روستا با چشم اندازی بی‌نظیر است که برای کوهنوردی یک انتخاب منحصر به فرد به شمار می‌آید. بوستان طبیعت پردیس شاندیز دارای درختانی بلند و منطقه‌ای بسیار بکر است. صنایع دستی و پوستین دوزی از جمله سوغات شاندیز به شمار می‌آیند. اگر به خرید نمدبافی، ارغوان بافی، گلیم و فیروزه تراشی و سنگ تراشی فکر می‌کنید، قطعاً شاندیز بهترین گزینه است.

میوه معروف شاندیز نیز گیلاس قرمز است. در بین غذاهای معروف، چلو کباب شیشلیک حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. ناگفته نماند که ۶ ماهه اول سال بهترین زمان برای سفر به شهرستان شاندیز است. شما بعد از گشت و گذار قطعاً زمانی را به استراحت نیاز دارید که اقامتگاهی مانند هتل رز درویشی مشهد بهترین گزینه محسوب می‌شود.

جاذبه‌های طرقبه مشهد

شما بعد از استراحت کامل در هتل رز درویشی مشهد با توجه به مسیری که به آن اشاره کرده ایم، می‌توانید به شهرستان فوق العاده طرقبه خود را برسانید. رودخانه گلستان در ابتدای روستای طرقبه، یک رودخانه فوق العاده است که از دوره تیموری برجا مانده است. بدون شک یکی از مهیج‌ترین مکان‌های شهرستان طرقبه دره جاغرق است. این روستا قبل از اسلام نیز یک روستای مسکونی با آب و هوایی مطبوع بوده است. درخت چنار ۷۰۰ ساله نیز در این روستا قرار دارد.

رودخانه چالیدره با امکاناتی همچون مرکز ماساژ، انواع رستوان و کافی شاپ یکی از بهترین مکان‌های دیدنی طرقبه به شمار می‌آید. روستای کنگ یکی روستای فوق العاده خاص، زیبا و پلکانی است که شما را از انتخاب طرقبه برای گشت و گذار پشیمان نخواهد کرد.

دره ارغوان یک منطقه ییلاقی و منحصر به فرد است که در شهرستان طرقبه شما را از زیبایی خود مستفیض خواهد کرد. در طرقبه نیز باشگاه اسب سواری وجود دارد که دوستداران این ورزش نیز با ذوق بیشتری به این شهرستان رهسپار شوند و البته پیست اسکی را نیز نباید نادیده گرفت.

سخن پایانی

فرقی  نمی‌کند که در هتل رز درویشی مشهد اقامت داشته باشید و از غذاهای درجه یک این هتل میل کرده باشید یا در یک هتل معمولی. به هر حال بد نیست در مدت اقامتتان یک سری به طرقبه و شاندیز هم بزنید. از هوای دلپذیر این منطقه لذت ببرید و از غذاهای درجه یک آن هم نوش جان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو