تنگه لی لی یکی از جاذبه های طبیعی استان لرستان است

منبع: همگردی

53

1401/7/8

15:30


جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تنگه لی لی یکی از جاذبه های طبیعی استان لرستان است.

شهر دورود یکی از زیباترین شهرهای لرستان است که بیشتر با دریاچه گهر شناخته می شود. تنگه لی لی دورود از دیگر جاذبه های این شهر بوده که در 20 کیلومتری آن، بین دو روستای سیره سفلی و روستای چمنار قرار دارد. این تنگه زیبا وجود خود را مدیون فرسایش سنگهای بخشی از رشته کوههای زاگرس است. در میانه های تنگه، حوضچه های بزرگ و کوچکی بچشم میخورد که محل زندگی و رفت و آمد مارهای زیبا و کوچک آبی است. عمق آب در برخی از قسمت های تنگه به 2 متر می رسد. پس اگر شنا بلد نیستید یا اصلا نمی خواهید خیس شوید، بیرون از تنگه و در کنار آن بنشینید و مناظر زیبای اطراف و درون تنگه را تماشا کنید. اگر هم می خواهید وارد آب شوید، یا می توانید شنا کنید یا با قایق وارد دنیای شگفت انگیز این تنگه شوید.

تنگه لی لی یکی از جاذبه های طبیعی استان لرستان است

تنگه لی لی دورود منطقه ای بسیار زیبا و منحصر بفرد است که آب فراوانی دارد. پر آب بودن تنگه آن را به مکانی مناسب برای آب تنی، آب بازی و حتی شیرجه زدن تبدیل کرده است. طبیعت و صخره های صاف و صیقلی آن مناظر رویایی و هیجان انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. از جمله دیدنی های اطراف تنگه لی لی نیز میتوان به دریاچه زیبای گهر در 19 کیلومتری از تنگه و کوه قارون در 30 کیلومتری از آن اشاره کرد.

علت نامگذاری این تنگه به درختان گیلاسی برمیگردد که میوه آنان کوچکتر از گیلاس های عادی و تقریبا به اندازه آلبالو است. افراد محلی به این نوع گیلاس لی لی می گویند. بدلیل وجود این درختان خاص در منطقه تنگه لی لی، محلی ها این تنگه را نیز با نام لی لی می شناسند. برخی از افراد تنگه لی لی را تنگه سورپیلو نیز می نامند اما طبق پرس و جوهایی که در این زمینه انجام شده، این نتیجه حاصل گشته که سورپیلو یک تنگه نیست بلکه یک پل در 5 کیلومتری تنگه لی لی است که معمولا نام آن با نام تنگه لی لی یکی در نظر گرفته می شود در حالی که اصلا یکی نیستند.

تنگه لی لی یکی از جاذبه های طبیعی استان لرستان است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو