کدام چهره های معروف ایرانی متولد 4 مهر هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 4 مهر هستند؟


منبع: آکا

55

1401/7/9

07:42


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 4 مهر بدنيا آمده يا د

آکاایران: امروز 4 مهر ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون هما روستا،حبیب،رضا حامدی،عزت اطلسی‌فر و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

بیوگرافی هما روستا + عکس - مجله تصویر زندگی

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 4 مهر ماه متولد شده اند

هما روستا

هما روستا (۴ مهر ۱۳۲۳ – ۴ مهر ۱۳۹۴) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردان فیلم و مترجم اهل ایران بود.

زندگی نامه «هما روستا» به مناسبت سالروز تولدش

او برای بازی در فیلم ملک خاتون برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره هنری ادبی شد، برای بازی در تله‌تئاتر شعبده‌باز برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره سیما شد، و برای بازی در فیلم‌های تمام وسوسه‌های زمین و از کرخه تا راین نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و برای پرنده کوچک خوشبختی نامزد دریافت لوح زرین جشنواره فیلم فجر شد، و برای بازی در لژیون نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از سومین جشن خانه سینما شد.

حبیب

حبیب محبیان، معروف به حبیب (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۲۶ در تهران – درگذشتهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در روستای نیاسته، کتالم، رامسر) خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرا، تنظیم کننده سرشناس و صاحب سبک ایرانی بود

مصاحبه حبیب محبیان پس از حضور در ایران

وی از پایگذاران موسیقی راک فارسی محسوب می‌شود. او در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. جنس صدای تنور حبیب، استفاده‌اش از گیتار ۱۲ سیمی و آهنگسازی متأثر از موسیقی راک غربی، او را به‌عنوان هنرمندی متفاوت به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد . حبیب مدت‌ها مبتلا به بیماری قلبی بود و در نهایت در ساعت ۹ صبح جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۶۸ سالگی بر اثر ایست قلبی در روستای نیاسته، کتالم، رامسر درگذشت .

رضا حامدی

رضا حامدی خراسانی (۴ مهر ۱۳۱۸ تهران – ۲ دی ۱۳۷۴ عباس‌آباد تنکابن) با نام هنری منوچهر حامدی بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون بود.

متولدین 04 مهر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ منوچهر حامدی - Comingsoon Music سینما

وی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۳۷ و با بازی در تئاتر آغاز کرد و در همان سال‌ها از کلاس‌های هنرپیشگی «تئاتر نصر» فارغ‌التحصیل شد. او همچنین مدتی در نمایش‌های تلویزیونی زنده بازی می‌کرد.

حامدی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم «ستاره‌ای چشمک زد» در سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و فعالیت سینمایی خود را پس از پیروزی انقلاب ادامه داد و در جشنواره یازدهم و سیزدهم فیلم فجر در سال ۱۳۷۱ و ۱۳۷۳، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم مرد شد. شبگرد، کمال الملک، طائل، اجاره‌نشین‌ها، مردی که زیاد می‌دانست، پاک‌باخته، مشت و مجموعه های تلویزیونی روزی روزگاری و آوای فاخته (مجموعه تلویزیونی) از جمله آثاری است که منوچهر حامدی در آنها به ایفای نقش پرداخت.

عزت اطلسی‌فر

عزت اطلسی‌فر (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۱۵ – درگذشتهٔ ۴ مهر ۱۴۰۰) که با نام سیامک اطلسی شناخته می‌‌شد بازیگر و دوبلور ایرانی بود.

فرارو | سیامک اطلسی فر درگذشت

وی که دارای مدرک دیپلم بود از سال ۱۳۴۳ از طریق انجمن گویندگان کار هنری خود را آغاز و فعالیت سینمایی را سال ۱۳۵۰ با بازی در فیلم سینمایی مردان خشن به کارگردانی صابر رهبر آغاز کرد. او در ۴ مهر ۱۴۰۰ با وجود تزریق واکسن کرونا بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو