طرز تهیه خورش گردو اسفناج دامغانی با گوشت مرغ

منبع: آکا

30

1401/7/9

07:43


خورش اسفناج را می‌توانید با گوشت قرمز و مرغ درست کنید. ما این بار می‌خواهیم طرز تهیه خورش اسفناج با مرغ را به شما آموزش دهیم که بسیار خوشمزه و مقوی است و گزینه

recp={author:پریسا,name:خورش گردو اسفناج دامغانی ,prepTime:0h20m,cookTime:4h0m,calories:1 قاشق غذاخوری 50 کالری,recipeYield:4 نفر,foodspan:متوسط}

 

در این مقاله از مجموعه مقالات آکاایران به شما طریقه ی درست کردن خورش گردو اسفناج دامغانی با گوشت مرغ را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

خورش با گردو

طرز تهیه خورش آلو اسفناج با مرغ خوشمزه به روش مجلسی

مواد لازم خورش گردو اسفناج دامغانی  :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

اسفناج

خرد شده ۵۰۰ گرم

100 گرم / 25 کالری

مغز گردو

چرخ شده ۴۰۰ گرم

100 گرم / 625 کالری

گوشت مرغ

۶۵۰ گرم

100 گرم / 200 کالری

پیاز

متوسط خرد شده ۲ عدد

100 گرم / 5 کالری

رب گوجه فرنگی

۳ ق غ

100 گرم / 76 کالری

شکر

۳ ق غ

100 گرم / 400 کالری

رب انار

۱ پیمانه

نامشخص

چاشنی آبغوره

۳ ق غ

100 گرم / 9 کالری

روغن

به مقدار لازم

100 گرم / 0 کالری

نمک، زردچوبه

به مقدار لازم

100 گرم / 0 کالری

ادویه مخلوط خورشی

یک ق م

100 گرم / 0 کالری

طرز تهیه خورش اسفناج با مرغ - کتاب کاله

طرز تهیه خورش گردو اسفناج دامغانی :

*. آکاایران : پیاز را تفت میدهیم وقتی کامل تفت داده شد و پیاز سبک شد گوشت را اضافه میکنیم و روی حرارت میگذاریم سپس اسفناج خرد شده را اضافه میکنیم. بعد خیلی کم آب اضافه میکنیم و میگذاریم کامل بپزد.گردو را با کمی روغن مقداری تفت میدهیم.

*. اگر گردو یک مقدار در روغن تفت داده شود چربی خودش را بهتر پس میدهد.مقداری نمک و زردچوبه هم به گردو اضافه میکنیم. آب اضافه میکنیم و میگذاریم کامل بپزد. حدود یک ساعت یا یک ساعت و نیم زمان لازم است تا گردو خوب پخته شود.

*. اکنون گردو اسفناج و گوشت را باهم مخلوط کرده و سپس چاشنی ها را اضافه میکنیم .اجازه میدهیم غذا ا ببفتد.نکته : این غذا را میتوان با گوشت گوسفند، مرغ، بلدرچین و مرغابی هم درست کرد.

15 خاصیت بی‌نظیر اسفناج و طرز تهیه‌ی 3 غذا‌ی لذیذ با آن • دیجی‌کالا مگ

خواص اسفناج :

*. اسفناج بدلیل داشتن ماده ای بنام اسپیناسین هضم غذا را تسریع می کند . این ماده باعث تحریک معده و ازدیاد ترشحات آن می شود .خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است .برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است .برای رفع سرفه های خشک برگ اسفناج را با جو پوست کنده و روغن بادام بپزید و بخورید .

*. آش اسفناج با گشنیز برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می باشد .اگر آش اسفناج را با آب لیمو و سماق و یا آب غوره بخورید سردردهای ناشی از اختلال کیسه صفرا را برطرف می کند .

 

اختصاصی آکاایران

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو