معمار مکزیکی در میان رهبران نوظهور تایم ۲۰۲۲

38

1401/7/9

09:19


مجله تایم فریدا اسکوبدو، معمار مکزیکی را در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۲ خود برگزیده است.

معمار مکزیکی در میان رهبران نوظهور تایم ۲۰۲۲

گروه معماری هنرآنلاین: مجله «تایم» فهرست سالانه خود را شامل ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌های جهان در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد؛ فهرستی که از چهره‌‌های الهام‌بخش و هنری تا رهبران سیاسی را در شش بخش در برگرفته و در میان آن‌ها نام فریدا اسکوبدو، معمار مکزیکی به چشم می‌خورد. نام این معمار آفریقایی در بخش نوآوران تاثیرگذار جهان در سال جاری میلادی قرار گرفته است.

گابریل کامارا درباره فریدا اسکوبدو در مجله تایم نوشته است: «او معماری متفکر و هنرمندی حساس است. هنر او تلفیقی شگفت‌انگیز از کاوش‌های خلاق، تفکر انتقادی و پیشینه فرهنگی گسترده‌ای است که به شکلی استادانه با زمینه‌های متضاد به شیوه‌های ظریف و درخشان گفتگو می‌کند. به نظر می‌رسد فریدا بیشتر به شیو‌ه‌هایی که معماری را با مسائل روزمره پیوند می‌دهد، علاقمند است و در نهایت می‌تواند با تشویق جامعه، روابط اجتماعی را متحول کند. پس از اجرای مجموعه‌ای از پروژه‌های عمومی فوق‌العاده از جمله پاویون گالری‌های سرپنتین ۲۰۱۸ و آثاری در مکزیک، او یک استودیوی هنری را به مجموعه‌ای با موزه، اقامتگاه و کارگاه که با دیوارهای بتنی سوراخ‌دار و نقاشی‌های دیواری بزرگ طراحی شده به یک دیوارنگاره مدرن تبدیل کرده است. فریدا اخیراً برای طراحی بخش جدید موزه متروپولیتن نیویورک انتخاب شده است. به عنوان یک زن مکزیکی و یک دوست، نمی‌توانستم به کار پرشور و مداوم او روی روش‌های جدید معماری افتخار نکنم.»

فریدا اسکوبدو، معمار مکزیکی بیش از هر چیز برای طراحی و بازسازی فضاهای شهری و کارهای تعاملی از جمله مجتمع‌های مسکونی، مراکز اجتماعی، هتل‌ها و اماکن هنری شناخته می‌شود. او هنگام خلق آثار، خود را در یک مضمون کلی از زمان به تصویر می‌کشد اما نه در یک زمینه تاریخی بلکه بیشتر در زمینه اجتماعی.

اسکوبدو استودیو معماری و طراحی خود را سال ۲۰۰۶ خود را در مکزیوسیتی تاسیس کرد و پس از  زاها حدید دومین معمار زن است که طراحی غرفه سرپنتین در لندن را به عهده داشته است. در حال حاضر طراحی بخش جدید هنرهای معاصر و مدرن موزه متروپولیتن نیویورک به او سپرده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو