چهره های شناخته شده دنیای هنر و ورزش که در جریان حوادث اخیر کشور دستگیر شده اند

چهره های شناخته شده دنیای هنر و ورزش که در جریان حوادث اخیر کشور دستگیر شده اند


منبع: روزیاتو

62

1401/7/9

10:01


چهره های شناخته شده دنیای هنر و ورزش که در جریان حوادث اخیر کشور دستگیر شده اند

چهره های شناخته شده دنیای هنر و ورزش که در جریان حوادث اخیر کشور دستگیر شده اند

در پی مرگ مهسا امینی (ژینا امینی) دختر ۲۲ ساله اهل سقز در بازداشت گشت ارشاد، اعتراضات بسیاری در کشور اتفاق افتاده که همچنان در جریان است. در این میان، سلبریتی های زیادی از بازیگران و خوانندگان گرفته تا فوتبالیست‌ های مطرح کشور به شیوه‌های مختلف حمایت خود را از این اعتراضات اعلام کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که در روزهای اخیر شاهد موج بازداشت های گسترده سلبریتی های کشورمان باشیم.

بازداشت کاوه رضایی

در آخرین مورد خبرها حکایت از بازداشت کاوه رضایی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه های استقلال و شالروای بلژیک دارد. مهاجم کنونی تیم تراکتورسازی تبریز با انتشار یک استوری از پرچم اقلیم کردستان در اینستاگرام خود نوشته بود: «کوردستانم تسلیت». همین موضوع باعث شد که بسیاری از رسانه های داخلی علت دستگیری کاوه رضایی را حمایت از گروه های تجزیه طلب عنوان کنند. کاوه رضایی ساعاتی پیش از بازداشت در حمایت از حسین ماهینی نیز متنی منتشر کرده بود.

با این حال هنوز منابع رسمی خبر بازداشت کاوه رضایی را تایید نکرده‌اند و علی اکبر ذولمجیدیان، سرپرست تیم تراکتور، گفته او به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا در تمرینات دو روز اخیر حاضر نشده است.

دستگیری حسین ماهینی

احتمالا حسین ماهینی بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس اولین فوتبالیستی است که در جریان اتفاقات اخیر کشور بازداشت شده است. حسین ماهینی در اولین روز پس از مرگ مهسا امینی تصویری از مراسم خاکسپاری او را در اینستاگرام خود منتشر کرده و نوشته بود: «خدا ازتون نگذره». به گفته خبرگزاری ایرنا، حسین ماهینی «در پی اعلام جرم علیه برخی از سلبریتی ها به جهت تشویق به اغتشاش» با حکم قضایی بازداشت شده است.

تاکنون علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، وریا غفوری، کامیابی نیا، محمد دانشگر، مهدی قائدی، یحیی گل محمدی، سروش رفیعی، عارف غلامی و کاوه رضایی به بازداشت حسین ماهینی اعتراض کرده‌اند.

بازداشت سه بازیکن باشگاه نفت مسجد سلیمان

رضا مهاجری، سرمربی نفت مسجدسلیمان، عصر جمعه ۸ مهر، در نشست خبری پیش از دیدار تیم خود مقابل نساجی مازندران، گفت: «بازیکن مصدوم و یا محروم، خدا را شکر نداریم، اما سه بازیکن ما دو روز است که بازداشت شده‌اند و مطمئنا تاکنون مصدوم هم شده‌اند.» مهاجری نامی از بازیکنان دستگیر شده تیم نفت مسجد سلیمان بر زبان نیاورد.

بازداشت محمود شهریاری، مجری سابق

روز چهارشنبه ۶ مهر خبر بازداشت محمود شهریاری مجری سابق صدا و سیما از سوی خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شد. شهریاری طی این مدت مطالب و ویدیوهایی در حمایت از اعتراضات و محکوم کردن مرگ مهسا امینی منتشر کرده بود.

او همچنین در یکی از استوری های خود طریقه ساخت کوکتل مولوتوف را آموزش داده بود. محمود شهریاری سال‌هاست که در تلویزیون ایران ممنوع التصویر است.

بازداشت مونا برزویی ترانه سرا

مونا برزویی شاعر و ترانه سرا نیز در فهرست بازداشت شدگان اخیر قرار دارد. خانم برزویی پیش از دستگیری شعری در سوگ مهسا امینی و پیرامون اعتراضات اخیر در کشور سروده و در فضای مجازی منتشر کرده بود. او ترانه های معروفی برای بسیاری از خوانندگان شناخته شده داخلی و خارجی ازجمله مهدی یراحی، شادمهر عقیلی، ابی و گوگوش سروده است.

تلاش برای بازداشت کتایون ریاحی

کتایون ریاحی ازجمله زنان بازیگری است که در پی اعتراض به مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی کشف حجاب کرد و مواضع تندی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گرفت. چند روز پیش خبر رسید که ماموران امنیتی با ورود به منزل خانم ریاحی قصد بازداشت او را داشتند اما او در منزل حضور نداشت.

تکذیب بازداشت حامد بهداد

حامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون نیز پیش‌تر مواضع تند خود را اعلام کرده و در بخشی از اعتراضاتش به حوادث اخیر خطاب به وزیر ارشاد نوشته بود: «این نسل جدید مانند نسل ترسوی ما نیست و حق خواهی‌شان دل ما را شاد و خنک می‌کند. ما طرفدار آنهاییم، علی الخصوص زنانشان.» انتشار مطالبی از این دست باعث انتشار خبر بازداشت حامد بهداد شد اما تا این لحظه این خبر از سوی خود بهداد تکذیب شده است. با این حال سایت رجانیوز نزدیک به دولت از صدور حکم جلب حامد بهداد خبر داده است: «یکی دیگر از سلبریتی‌هایی که حکم جلب او صادر شده، حامد بهداد است که هنوز نسبت به دستگیری او اقدام نشده است.»

ضبط گذرنامه مهران مدیری

مهران مدیری از مشهورترین مجریان طنز کشور ازجمله کسانی بود که با انتشار ویدیویی خشم خود را از حوادث اخیر ابراز کرده و گفته بود نمی‌خواهد حتی یک فریم از او از تلویزیون ایران پخش شود. با این حال ناصر قدیر کاشانی،‌ تهیه‌کننده دورهمی که فیلمبرداری سری جدید آن به پایان رسیده گفت ایشان دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده و مالکیت این برنامه هم اکنون با صدا و سیما است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که در جدول پخش برنامه‌ های پاییزی صدا و سیما در شبکه نسیم نام برنامه «دور همی» که مهران مدیری مجری آن بود، دیگر به چشم نمی‌خورد.

پس از این اتفاقات گفته شد مهران مدیری علی رغم ممنوع الخروجی از کشور خارج شده است. البته دیروز گفته شد که او با یک پرواز اماراتی به کشور بازگشته و در بدو ورود گذرنامه‌ اش ضبط شده است.

شایعه بازداشت سیروان و زانیار خسروی

سیروان خسروی و زانیار خسروی دو برادر خواننده نیز ازجمله چهره های شناخته شده ای هستند که شایعاتی پیرامون بازداشتشان به علت تشویق به اغتشاش منتشر شد اما تا این لحظه این خبر تکذیب شده است.

بازداشت شروین حاجی پور، خواننده «برای…»

شروین حاجی پور خواننده جوانی که با ترانه «برای…» که برای اتفاقات اخیر اجرا کرده معروف شده بود نیز در فهرست چهره های بازداشت شده اخیر قرار دارد. اثر جدید آقای حاجی پور واکنش های زیادی در فضای مجازی دریافت کرد.

حامد صفایی کارگردان هنری برنامه عصر جدید با انتشار یک استوری به بازداشت شروین حاجی پور واکنش نشان داد و نوشت: «شروین حاجی پور شرکت کننده برنامه عصر جدید بود. یادم هست صدا و سیما نگران بود که شروین در آینده دردسرساز خواهد شد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو