دیدنی های رشته کوه کرکس در استان اصفهان

دیدنی های رشته کوه کرکس در استان اصفهان


منبع: آرگا

82

1401/7/9

10:13


رشته کوه کرکس که یکی از مهم ترین جاذبه های نطنز اصفهان بوده است، برای گردشگران و کوهنوردان زیادی مورد توجه می باشد. این کوه ها دامنه های سرسبز با چشمه های متعددی دارند.

اگر از علاقمندان به کوهنوردی هستید، حتما می دانید که سفر به رشته کوه های کرکس چه لذتی دارد. بسیاری از کوهنوردان دنیا این رشته کوه ها را بهشت کوهنوردان می دانند. علت های متعددی برای نامگذاری این رشته کوه ها وجود دارد که همگی شنیدنی هستند، پس در این مقاله با این ارتفاعات بیشتر آشنا می شوید.

کوهنوردی در کرکس

معرفی رشته کوه کرکس

از مهم ترین علت های نامگذاری این رشته کوه ها وجود کرکس هایی کوچک و سیاه می باشد. این کرسک همانند بازهایی شکاری بر فراز این رشته کوه ها قرار گرفته و ابهت خود را نشان می دهند. اما روایت های دیگری نیز در این زمینه بیان شده اند. قدمت این رشته کوه ها بسیار بالا بوده و در زمان صفویان نیز یکی از مهم ترین شکارگاه ها بوده است. این کوه ها از دیدنی های اصفهان هستند.

کوه کرکس کجاست

این رشته کوه ها کجاست؟

اگر می پرسید برای بازدید از این رشته کوه ها باید به کجا سفر کنید؟ این بار می توانید پاسخ سوال خود را بیابید. این ارتفاعات در نیمه شمالی رشته کوه های زاگرس واقع شده اند. این کوهستان ها از نواحی غربی نیز به شهرستان نطنز منتهی می شوند. بسیاری از گردشگران این ارتفاعات را با عنوان قله کرکس نطنز به خاطر دارند. این ارتفاعات از نظر زمین شناسی نیز ابهت و اهمیت زیادی دارد.

رشتخ کوه کرکس

آشنایی با محیط زیست کرکس:

این رشته کوه ها از حیث تنوع گیاهی و جانوری نیز می تواند، با اهمیت باشد. پوشش های گیاهی این نواحی را بوته های گندم، گیاهان دارویی و گون تشکیل داده اند. این ارتفاعات شامل چشمه های متعددی بوده و از مهم ترین سرچشمه های این ارتفاعات می توان به چشمه کامو، چورنکی و گزرتو اشاره کرد. سرازیر شدن این چشمه ها موجب سرسبزی و خوش آب و هوا شدن این منطقه شده است.

ارتفاعات کرکس

برخی از گیاهان موجود در این زیستگاه تجاری و برخی دیگر نیز دارویی هستند. شما با شناسایی انواعی از این گیاهان دارویی می توانید به سراغ درمان انواعی از بیماری ها بروید. این نواحی پر از درختچه های گوناگون بوده و توجه کوهنوردان زیادی را در این منطقه به خود جلب می کند. این نواحی امروزه از مکان های دیدنی نطنز هستند.

دشت های کرکس

این منطقه به دلیل برخورداری از تنوع جانوری بالا نیز مورد توجه است. این نواحی دارای انواعی از خزندگان همچون مارها و دیگر خزندگان می باشد. مارهای موجود در این نواحی اغلب سمی بوده و خطرات زیادی دارند. قوش، میش وحشی، شغال، کفتار، روباه، پلنگ، بز، کل، گربه وحشی، گراز، گرگ، خوک وحشی و … از مهم ترین خزندگان موجود در این ناحیه هستند.

کوه های کرکس

سفر به کوه کرکس:

سفر به رشته کوه های کرکس از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار بوده و در این نواحی کوهنوردان زیادی را به قله صعود رسانده است. توجه کنید، در زمان سفر به این منطقه باید لباس مناسب و تجهیزات کوهنوردی به همراه داشته باشید. در لینک به معرفی مکان های دیدنی اصفهان پرداخته ایم که می توانید، مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو