طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری

طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری , دستور پخت کیک هویج و گردو با کرم پنیری

کیک هویج با کرم پنیری یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک هویج با کرم پنیری
تخم مرغ۴ عدد
آرد۲ و ¼ پیمانه
باترمیلک½ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
هویج رنده شده۲٫۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
جوزهندی¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم کیک هویج با کرم پنیری
خامه قنادی۳۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک هویج با کرم پنیری

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج با کرم پنیری خوشمزه در ابتدای کار مخلوط باترمیلک را آماده می کنیم، برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید را درون نصف لیوان شیر ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

زمانی که شیر بریده بریده شد مخلوط با ترمیک آماده شده است. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه مخلوط باترمیلک را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و با دور کند در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر، جوش شیرین، پودر دارچین، جوزهندی و پودر زنجبیل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، آنرا با دور کند همزن برقی به مدت ۱۵ ثانیه هم می زنیم تا گلوله های آرد باز شوند. در ادامه هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله هویج رنده شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس قالب مورد نظرمان را با ارده چرب کرده و مایه کیک را درون قالب می ریزیم. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم پنیری می رویم، برای این منظور خامه قنادی را درون یک کاسه ترجیحا استیل می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس پنیر ماسکارپونه را به کاسه اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم. پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را تست می کنیم.

مرحله نهم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده، سپس کرم پنیری را با قیف به فرم دلخواه روی کیک پایپ می کنیم. در نهایت مقداری مغز گردو به صورت پخش روی کرم پنیری ریخته و به همراه چای تازه دم می کنیم. نوش جان.