کدام چهره های معروف ایرانی متولد 10 مهر هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 10 مهر هستند؟


منبع: آکا

43

1401/7/10

09:00


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 10 مهر بدنيا آمده يا

آکاایران: امروز 10 مهر ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون سعید عزت‌الهی ،سید مهدی موسوی،رضا خندان و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

سعید عزت اللهی شکست عشقی خورد | این دختر بازیگر دل سعید را شکست گل کوچیک

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 10 مهر ماه متولد شده اند

سعید عزت‌الهی

سعید عزت‌الهی (زاده ۱۰ مهر ۱۳۷۵ در بندرانزلی) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای تیم ملی فوتبال ایران در پست هافبک بازی می‌کند.

بیوگرافی سعید عزت اللهی؛ بازیکن پرسپولیس و تیم ملی ایران

او پیشتر در تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در سگوندا دیویژن بی (سومین سطح برتر فوتبال اسپانیا) در پست هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کرد. وی همچنین در تمرینات تیم بزرگسالان اتلتیکو مادرید شرکت کرده‌است و زیر نظر دیگو سیمئونه تمرین کرده‌است. او در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

سید مهدی موسوی

سید مهدی موسوی (زاده ۱۳۵۵) شاعر، داستان‌نویس، منتقد و ترانه‌سرا و دکتر داروساز ایرانی است که بسیاری او را به عنوان «پدر غزل پست مدرن» می‌شناسند. از فعالیت‌های مهم او ایجاد کارگاه‌های شعر و داستان در شهرهای مختلف ایران نظیر کرج، تهران، شاهرود، و مشهد در طی سال‌های ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۹۲ بوده‌است.

شعر سید مهدی موسوی _شعر زیبایی از سید مهدی موسوی - ویردو _

رضا خندان

رضا خندان، (زاده ۱۳۳۲، شوشتر – درگذشته ۱۰ مهر ۱۳۸۹، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی بود.

بیوگرافی رضا خندان بازیگر و همسرش + زندگینامه - ❤️ دانلود قسمت جدید

وی فارغ‌التحصیل هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران بود و فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۸ در تئاتر فرهنگ و هنر اهواز آغاز کرد و سال ۱۳۶۶ به عنوان اولین تجربه سینمایی‌اش در فیلم گمشدگان به کارگردانی محمدعلی سجادی به ایفای نقش پرداخت. این بازیگر در فیلم‌های دندان مار، رأی باز، رؤیای جوانی، شور عشق و دو زن ایفای نقش کرده‌است.

آخرین حضور رضا خندان در تلویزیون در مجموعه مختارنامه بود.

وی شامگاه ۱۰ مهرماه ۱۳۸۹ بر اثر بیماری کلیوی در سن ۵۷ سالگی درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت‌آباد اهواز به خاک سپرده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو