بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!


منبع: ایران ناز

59

1401/7/10

10:26


بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!

 

در صورتی که برنامه مهاجرت به کانادا را دارید، بنابراین باید بهترین شهرهای این کشور را بشناسید.

 

همان طور که می‎دانید، کانادا کشوری پهناور است و برای هر نوع سبک زندگی، چیزی برای ارائه دارد و بیشتر شهرهای این کشور امکانات خوبی برای یک زندگی با کیفیت دارند.

 

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!

 

علاوه بر این، هر شهری در کانادا دارای نقاط قوت مختص به خود است و همین امر سبب باعث می‌شود که برای مراحل مختلف زندگی مناسب ارزیابی شود.

 

بعضی از بهترین شهرهای کانادا بازار کار دارند و این در حالی است که در برخی دیگر می‎توانید با قیمت پایین مسکن تهیه کنید.

 

به طور کلی نمی‌توان گفت که بهترین شهر کانادا برای زندگی کدام است و ما هم قصد چنین کاری را نداریم و تنها می‎خواهیم محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در کانادا را به شما معرفی کنیم.

 

به عبارت دیگر شهرهایی مانند ونکوور، تورنتو، کلگری، مونترال و اتاوا از نظر کیفیت زندگی در بهترین شرایط ممکن هستند و هر یک از آن‎ها می‎توانند عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی را به خود اختصاص دهند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

 

تورنتو

اولین شهری که در لیست بهترین شهرهای کانادا می‎آید، شهر تورنتو است. تورنتو چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی از نظر جمعیت و بزرگترین شهر کانادا است و به عنوان پایتخت مالی این کشور هم شناخته می‌شود.

 

این شهر در فهرست بهترین شهرهای دنیا در جایگاه سیزدهم و بعد از شهرهایی مانند شیکاگو و رم قرار دارد.

 

تقریبا نیمی از جمعیت شهر تورنتو در خارج از کشور کانادا به دنیا آمده‎اند و همین امر نشان می‌دهد که این شهر تا چه میزان مهاجرپذیر است.

 

تورنتو هم مانند شهر ونکوور، یک شهر با فرهنگ‎های مختلف است و ظاهراً جمعیت این شهر شامل بیش از 230 ملیت با 140 زبان مختلف می‎شود و در واقع در این زمینه هیچ کدام از شهرهای کانادا نمی‌توانند با شهر تورنتو رقابت کنند.

 

از طرفی شهر تورنتو نقش اصلی را در اقتصاد کشور دارد و به جرأت می‎توان گفت که انتخاب اول بیشتر مهاجران به کانادا است.

 

هم چنین حضور پررنگ شهر تورنتو در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، فناوری و صنعت در سطح بین المللی موجب شده است که این شهر نسبت به شهرهای ونکوور و کلگری از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

 

دانشگاه‌های معتبر، فرصت‌های شغلی متنوع و جاذبه‎های گردشگری و تفریحی مختلف و رشد اقتصادی فوق‌العاده این شهر سبب شده است تا بزرگترین شهر کانادا، آینده‌ درخشانی داشته باشد.

 

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!

 

ونکوور

شهر ونکوور یکی دیگر از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی کانادا به شمار می‎رود و در لیست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی در رتبه‌ 34 ام قرار گرفته است.

 

حتماً برای شما هم جالب است که بدانید 35 درصد از جمعیتِ شهر ونکوور از دیگر قاره‌های جهان هستند و هم چنین به آسانی می‎توان آن را آسیایی‌ترین شهر خارج از قاره آسیا محسوب کرد.

 

چینی‌ها با جمعیت  26.5 درصدی بیشترین مهاجران شهر ونکوور هستند و در جایگاه‎های بعدی مهاجرانی از جنوب شرقی آسیا، فیلیپین، آمریکای لاتین، کره، ژاپن و غرب آسیا قرار دارند.

 

اختلاط چند فرهنگی حاکم در این شهر موجب شده است که مردم، پذیرای فرهنگ‌های مختلف باشند و زندگی برای مهاجران در آن آسان‌تر باشد.

 

در واقع همین تنوع فرهنگی یکی از دلایل این است که شهر ونکوور به مقصد محبوب‌ بسیاری از مهاجران تبدیل شود و به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی به حساب بیاید.

 

علاوه بر این امکانات آموزشی و بهداشتی در سطح جهانی، چشم ‌‌اندازهای طبیعی، فرصت‌های شغلی فراوان، اقتصادی قوی و سیستم بهداشتی و درمانی فوق‌العاده‌ در ونکوور، از دیگر دلایل محبوبیت این شهر است.

 

مونترال

اگر زبان فرانسوی می‎دانید، مونترال می‎تواند یک مقصد ایده آل برای زندگی باشد چراکه مردم این شهر، فرانسوی زبان هستند.

 

هم چنین ، این شهر دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت ترین شهر استان کبک محسوب می‎شود.

 

مونترال به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا نیز شناخته می‌شود و اگر می‎خواهید به شهر مونترال مهاجرت کنید، این مژده را به شما می‎دهیم که این شهر 41‌ امین شهر برتر جهان برای زندگی نامیده شده است.

 

شما می‌توانید به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این شهر صحبت کنید. با این حال زبان رسمی در مونترال، زبان فرانسوی است و 65 درصد جمعیت این شهر، به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

 

با این حال این شهر همچنان شهری چند فرهنگی شناخته می‌شود و شما مشکل خاصی برای زندگی در آن نخواهید داشت.

 

شهر مونترال در جزیره‌ای قرار دارد که در حاشیه رودخانه‌ سنت لارنس واقع شده است و طبیعت منحصر به فرد آن، این شهر آن را به یکی از زیباترین شهرهای کانادا برای زندگی تبدیل کرده است.

 

تقریبا اغلب کسانی که به مونترال مهاجرت کرده‎اند، از تعادل میان میزان درآمد و هزینه‌های زندگی رضایت دارند و طبق نظر عمومی کیفیت زندگی در این شهر بالا است.

 

کلگری

شهر کلگری، بزرگترین شهر آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ کانادا به شمار می‎رود.

 

این شهر در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دنیا نیز در جایگاه 47‌ ام قرار دارد و می‌توانیم آن را جوان‌ترین و گرم‌ترین شهر کانادا بنامیم.

 

هم چنین این شهر به داشتن شگفت انگیزترین مناظر طبیعی در آمریکای شمالی مشهور است.

 

نکته جالب توجه در مورد این شهر این است که این شهر را به دلیل گرایش‌های محافظه‌کارانه و ‌سیاست‌های اجتماعی آن، «آمریکایی ترین» شهر کانادا می‎دانند.

 

کلگری در قیاس با شهرهای ونکوور و تورنتو، شهری چند فرهنگی محسوب نمی‌شود، هر چند که تلاش کرده است تا چنین تصویری را از شهر به نمایش بگذارد.

 

این شهر به دلایل مختلفی مورد علاقه‌ مردم برای مهاجرت است، از جمله این که سرگرمی‌های متنوع، مکان‎های هنری و فرهنگی و فرصت‌های زیادی را برای مردم محلی خود فراهم کرده است، اقتصاد پررونقی دارد،

 

میزان جرائم  در این شهر بسیار پایین است، مردم در این شهر مالیات کمی را باید بپردازند، سیستم حمل و نقل خوبی دارد و بنابراین جای تعجبی نیست که مهاجران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سرازیر می‌شوند.

 

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی را بشناسید!

 

اتاوا

اتاوا پایتخت کشور کانادا است و رتبه‌ 67 ام را در بین بهترین شهرهای دنیا برای زندگی به خود اختصاص داده است. این شهر آنچه را که یک پایتخت باید داشته باشد، دارد.

 

شهر اتاوا با یک میلیون نفر جمعیت در نزدیکی شهر مونترال واقع شده است و ترکیبی از مردم محلی انگلیسی و فرانسوی زبان در آن زندگی می‌کنند. شهر اتاوا هم به عنوان یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی معرفی شده است.

 

با این که این شهر به اندازه‌ دیگر شهرهای کانادا پویا و پر جنب و جوش نیست، اما هنوز هم مقصد پرطرفداری برای بسیاری مهاجران به حساب می‎آید.

 

گفته می‌شود که از هر چهار نفر ساکن در اتاوا یک نفر مهاجر است و این شهر رتبه‌ 40 ام را در فهرست جمعیت مهاجران در جهان دارد.

 

شهر اتاوا نیز چند فرهنگی است و بسیاری از استارتاپ‌های حوزه فناوری در این شهر مشغول به کار هستند.

 

شهر اتاوا تقریبا در تمام موارد توانسته است تعادل را حفظ کند، از جمله این که  نرخ اجاره و قیمت مسکن در این شهر منطقی است، نرخ بیکاری در برخی مناطق‌ این شهر نسبتاً بالا است،

 

حمل و نقل عمومی مناسبی دارد، فرصت‌های شغلی زیادی را می‎توان در اتاوا یافت، نرخ جرائم کم است و … از جمله مواردی است که این شهر را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی تبدیل کرده است.

 

البته قیمت املاک در اتاوا تقریباً بالاست و به طور مداوم نیز در حال افزایش است.

 

همین طور این شهر همیشه ترافیک دارد ولی بر طبق پیش بینی‎ها، راه‌اندازی سیستم راه‌آهن جدید به تردد مردم کمک خواهد کرد.

 

شهر اتاوا در قیاس با شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال زیاد پرجنب و جوش و مد روز نیست و حتی ممکن است کسل‌کننده به نظر برسد.

 

البته انواع رستوران، نمایشگاه‎های هنری و گالری، سالن تئاتر، موزه و پارک‌های طبیعی در این شهر وجود دارند که می‌توانید زمان خود را در آن‌ها سپری کنید

 

سخن پایانی

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است و اغلب شهرهای این کشور از شرایط خوبی برخوردار هستند و علاقه مندان به مهاجرت به کانادا می‎توانند با استفاده از فرصت‎ های شغلی موجود، به راحتی در این شهرها زندگی کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو