انواع رپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی


منبع: ایران ناز

71

1401/7/10

10:26


انواع رپورتاژ آگهی

انواع رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ آگهی مقاله‌ای حاوی مطالب مفید و مورد‌نیاز کاربر است که در‌نهایت کاربر را به خرید محصول یا خدمت خاصی ترغیب می‌کند.

 

هدف اصلی و اساسی رپورتاژ آگهی، تبلیغات است، اما در این شیوه، تبلیغ‌کننده محصول، خدمات یا برند خود را به‌طور مستقیم تبلیغ نمی‌کند، بلکه نویسنده‌ی رپورتاژ با در‌نظر گرفتن نیاز کاربر، او را راهنمایی کرده و خواننده را به سمت برند هدف جذب می‌کند.

 

یا به‌عبارتی برند و محصول خاصی را به خواننده پیشنهاد می‌دهد. تأثیر رپورتاژ آگهی کمتر از سایر روش‌های تبلیغات نیست؛ چه‌بسا آگهی‌هایی که به خوبی نگارش شده باشند، به‌طور قطع خواننده را به مشتری و خریدار تبدیل نمایند.

 

یک گزارش خوب در وهله‌ی اول باید بتواند پاسخگوی نیاز کاربر و خواننده باشد.

 

این پاسخگویی در قالب مطالب ارزشمند و آموزنده به کاربر ارائه می‌شود؛ سپس گزارش‌دهنده به کاربر می‌گوید که راه رسیدن به محصول یا خدمت خاصی که در‌نظر دارد کدام است و برند شما را به‌عنوان بهترین انتخاب به خواننده معرفی می‌کند.

 

در صورتی که تا پایان این مطلب همراه ما باشید، ضمن آشنایی با انواع رپورتاژ آگهی، با هدف از نگارش رپورتاژ نیز آشنا خواهید شد؛ ما همچنین به شما می‌گوییم که کدام نوع آگهی مناسب‌تر است.

 

انواع رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ آگهی؛ هدف و کاربرد آن

رپورتاژ آگهی نوعی محتوا است، اما نه یک محتوای معمولی. این محتوا یک نوع تبلیغ است که باید بتواند طی داستان و روندی صحیح، خواننده را به سمت خرید برند خاصی جذب ‌کند.

 

محتوای رپورتاژ ممکن است متن، تصویر یا ویدیو باشد. در هر صورت این محتوا باید به‌گونه‌ای ساخته و پرداخته شود که خواننده با اعتماد به آن به سمت خرید محصول یا خدمتی که پیشنهاد می‌دهد، کشانده شود.

 

ممکن است تصور کنید که رپورتاژ آگهی روشی جدید برای تبلیغات باشد، اما در‌واقع این روش مدت زیادی است مورد‌استفاده‌ قرار می‌گیرد.

 

با این‌حال با گذشت زمان تغییرات حائز اهمیتی در نوع و قالب آن شکل گرفته است، اما هدف این نوع آگهی‌ها همان است که در ابتدا مورد‌نظر بوده است؛ در‌واقع تبلیغاتی متفاوت و تأثیرگذار هستند و به خواننده و مشتری کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد.

 

به جرأت می‌توان گفت یک رپورتاژی که به خوبی بتواند از عهده‌ی قانع کردن خواننده برآید و او را به مشتری بالقوه تبدیل کند، ارزش کمتری از مطالب اصلی یک سایت خبری نخواهد داشت.

 

انواع رپورتاژ چیست ؟

رپورتاژ آگهی در گذشته به‌صورت مطالب و تصاویر در مجلات و روزنامه‌ها منتشر می‌شد. پس از مدتی درج رپورتاژ در تلویزیون به‌صورت ویدیو و صدا و در قالب آگهی‌های بازرگانی همه‌گیرتر شد.

 

اگرچه امروزه این رپورتاژ در مجله و روزنامه دیگر تأثیری مثل گذشته ندارد؛ در‌مقابل تبلیغات تلویزیونی همچنان یکی از بهترین مکان‌ها برای درج آگهی تبلیغاتی هستند.

 

بنابر آنچه گفته شد، در‌حال‌حاضر انواع ریپورتاژ آگهی را می‌توان به رپورتاژ در نشریه و روزنامه، رپورتاژ آگهی تصویری و خبری دسته‌بندی کرد. در ادامه در مورد هر‌کدام از انواع آن‌ها توضیح مختصری را بیان کرده‌ایم.

 

انواع رپورتاژ آگهی

 

1) رپورتاژ آگهی‌هایی که در مجلات و نشریات درج می‌شوند.

قدیمی‌ترین شکل رپورتاژ آگهی درج آن در روزنامه، مجلات و نشریات بود. ناشران و صاحبان مجله و روزنامه، مقالات مختلف را با هدف کسب درآمد بیشتر در نشریات خود منتشر می‌کردند.

 

با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های جدید اطلاع‌رسانی همچون رسانه‌های دیجیتال و اینترنت، دیگر کمتر کسی به درج این نوع رپورتاژ در روزنامه فکر می‌کند؛ می‌توان گفت این روش تا حدودی منسوخ شده است.

 

● رپورتاژ تصویری

یکی از مؤثرترین روش‌های رپورتاژ، کمک گرفتن از تصویر است. یک تصویر حاوی المان‌ها، گرافیک، نوشته‌ها و شعارهای تأثیر‌گذار می‌تواند حتی سال‌ها در ذهن مخاطب ماندگار شود؛ به همین دلیل این روش هنوز هم یکی از روش‌های مهم در تبلیغات به حساب می‌آید.

 

● رپورتاژ تلویزیونی

تبلیغاتی که در تلویزیون منتشر می‌شوند، بهترین و تأثیرگذارترین نوع تبلیغات هستند. سازندگان تبلیغات تلویزیونی به دلیل امکان استفاده از صدا و تصاویر متحرک می‌توانند خلاقانه‌ترین ایده‌ها را در تبلیغات پیاده‌سازی نمایند؛ همچنین حضور تلویزیون به‌عنوان معرف یک برند خاص به‌خودی خود منجر به جلب اعتماد بیننده می‌شود و رغبت بیشتری برای خرید در وی ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل تأثیر تبلیغات تلویزیونی حتی از تبلیغات رادیویی که فقط در قالب صداست بیشتر بوده و این روش هنوز هم یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شود.

 

انواع رپورتاژ آگهی

 

2) رپورتاژ‌ آگهی‌هایی که در وب‌سایت‌های خبری درج می‌شوند.

یکی از پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های رپورتاژ آگهی، درج آن در سایت‌های خبری است. در‌واقع ریشه‌ی این روش به محتوای متنی و تصویری که در روزنامه‌ها درج می‌شد باز‌می‌گردد، اما این‌بار در یک پلتفرم جذاب و همه‌گیر، یعنی اینترنت و فضای وب.

 

زمانی‌که مقاله‌ای در قالب رپورتاژ‌ آگهی نوشته شده و در سایت خاصی با تعداد بالایی از بازدید‌کننده درج می‌شود، اعتماد این مقاله و گزارش بالا می‌رود و مورد‌توجه خواننده قرار می‌گیرد، در چنین شرایطی سازنده و انتشار‌دهنده‌ی رپورتاژ، از‌طریق بازدیدکنندگان سایت مورد‌نظر به‌هدف خود می‌رسد.

 

در‌مقابل، صاحب سایت و وبلاگ نیز علاوه بر دریافت مبلغی بابت انتشار رپورتاژ، با درج مقالات ارزشمند، سایت خود را غنی‌تر کرده و بازدید‌کنندگان بیشتری به دست می‌آورد.

 

بهترین نوع رپورتاژ آگهی کدام است؟

پاسخ به سؤال کدام نوع رپورتاژ آگهی برای کار من مناسب است، بدون شناخت حرفه و کسب‌و‌کار شما و بررسی بازار و رقبا نمی‌تواند پاسخ درستی باشد.

 

همه‌‌چیز به زمینه‌ی فعالیت شما بستگی دارد و این موارد را متخصصان و کارشناسان با تجربه بهتر می‌توانند پاسخ دهند. با این‌ حال یکی از پرطرفداترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای ارتباطات گسترده‌ی امروزی، درج این نوع آگهی در وب‌سایت‌های خبری است.

 

یک گزارش صحیح و هوشمندانه با توجه به اینکه مخاطب را تحت فشار قرار نمی‌دهد، مشاور مورد‌اعتمادی برای خرید قلمداد می‌شود و تمامی این موارد به تبحر نویسنده و نگارش‌ کننده‌ی رپورتاژ بستگی دارد.

 

برای نگارش رپورتاژ آگهی مناسب باید جامعه‌ی هدف را شناخت؛ نیازها و سلیقه‌ی او را تشخیص داد و سپس با زبانی گویا و روان در مورد راه‌های رسیدن به نیازش به او توضیح داد؛ سپس به‌عنوان یک مشاور، بهترین مسیر را به خواننده پیشنهاد داد.

 

لازم به ذکر است که یکی از مواردی که می‌تواند تأثیر این نوع آگهی را بالا ببرد، هم‌خوانی لحن و ساختار گزارش با فضای سایت منتشر‌کننده‌ است. در این صورت خواننده اعتماد بیشتری به محتوا خواهد داشت و متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود.

 

انواع رپورتاژ آگهی

 

ریپورتاژ آگهی را کجا منتشر کنم؟

گاهی اوقات صاحبان سایت، یک رپورتاژ آگهی ارزشمند و کارآمد در اختیار دارند، اما نمی‌دانند که این مقاله را در کدام سایت به ثبت برسانند.

 

باید توجه داشته باشید که حتی پس از درج ریپورتاژ آگهی باید به‌صورت مداوم صحت و سلامت مقاله را بررسی کنید و مطمئن باشید که هنوز مقاله‌ی شما در معرض دید قرار دارد؛ بنابراین مسئله‌ی انتخاب سایت هدف مناسب و پر‌بازده، بررسی مقاله‌ی منتشر شده و مواردی از این قبیل، به خودی خود نیازمند صرف زمان و هزینه است.

 

پلتفرم اختصاصی رپورتاژ آگهی تسمینو بزرگ‌ترین موسسه‌ی تولید محتوای رپورتاژ، درج رپورتاژ در رسانه‌های پربازدید، خرید بک لینک و تضمین سلامت رپورتاژ است.

 

مزیت خرید رپورتاژ آگهی در تسمینو این است که کارشناسان و پرسنل حرفه‌ای تسمینو در هر مرحله از رپورتاژ، از نگارش تا انتشار همراه شما خواهند بود و شما را در پیش‌برد اهدافتان در فروش محصول، سئوی سایت و دیده‌شدن کمک خواهند کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو