مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران

مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران


منبع: ایران ناز

46

1401/7/10

10:26


مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران

مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران

 

امروزه به دلیل نوسانات شدید ارزی و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، سفرهای خارجی بسیار هزینه‌بر شده‌اند. به گونه‌ای که برای سفر به کشورهای همسایه مانند: ترکیه، ارمنستان و … هزینه‌ها چندین برابر شده است.

 

اگر در چند سال گذشته هزینه سفر به ترکیه برای چند روز 10 میلیون تومان بود، الان باید برای یک روز آن هزینه‌ای بیش از این مبلغ را خرج کرد.

 

مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران

 

همین موضوع باعث شده تا بسیاری افراد قید سفرهای خارجی را زده و به مسافرت‌های داخلی روی آورند. بهترین مکان نیز برای سفر رفتن، شهرهای شمال کشور به خصوص دو استان گیلان و مازندران است.

 

گیلان و مازندران دو استان بسیار پربازدید و توریستی هستند که اغلب مردم برای سفر به یکی از این دو منطقه مراجعه می‌کنند.

 

به همین دلیل اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیاری جهت اسکان مسافران در این دو استان ساخته شده‌اند. اما سوالی که اینجا برای بسیاری از افراد پیش می‌آید آن است که:

 

«مازندران بهتر است یا گیلان؟»، «اجاره ویلا در کدام یک از این استان‌ها ارزان‌تر است؟» «تفاوت اجاره ویلا گیلان و مازندران در چیست؟» با ما همراه باشید تا شما را برای یک سفر فوق‌العاده و کم هزینه‌تر راهنمایی کنیم.

 

تفاوت اجاره ویلا گیلان و مازندران؟

مازندران و گیلان استان‌های هستند که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارند. علاوه بر این طبیعت زیبا و آب و هوای بی‌نظیر این دو استان باعث شد تا حجم بسیاری از مسافران و گردشگران را پذیرا باشند.

 

از این رو به منظور تامین اسکان این حجم وسیع از مسافر، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری تاسیس شده‌اند تا پذیرای مهمانان و مسافران عزیز باشند.

 

اما اگر می‌خواهید که در اقامتگاه خود با اعضای خانواده یا دوستانتان راحت باشید و تفریح کنید، اجاره ویلا را به جای هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

 

مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران

 

در گیلان و مازندران ویلاهای بسیاری برای اجاره وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سفری راحت‌تر، دلپذیرتر و سرگرم کننده‌تر داشته باشید.

 

در مازندران ویلاهایی را می‌توان یافت که هم به جنگل هم به دریا نزدیک باشند. اما گیلان شرایط متفاوتی نسبت به مازندران دارد.

 

ویلاهای این استان یا به دریا یا تنها به جنگل نزدیک هستند. علاوه بر این مسائل بسیاری دیگری وجود دارند که باعث تفاوت قیمت اجاره ویلا در این دو استان شده است.

 

فاکتورهای موثر روی قیمت اجاره ویلا

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی بر قیمت اجاره ویلا در این دو استان می‌گذارد، حجم تعداد مسافران است. استان مازندران به دلیل مسافت کمتری که نسبت به تهران دارد، معمولا اولین گزینه برای سفر است.

 

بسیاری افراد ترجیح می‌دهند استانی که مسافت کمتری دارد را انتخاب کنند. از این رو تعداد مسافران این استان بسیار بیشتر از گیلان است.

 

دلایل دیگری که باعث شده تا طرفداران استان مازندران بسیار بیشتر باشد شامل: امکانات رفاهی بیشتر و خدمات گردشگری پیشرفته‌تر است.

 

همین عوامل باعث شده تا قیمت اجاره ویلا در مازندران بیشتر از استان گیلان باشد. از طرف دیگر گرانی و تورم مازندران بسیار بیشتر از گیلان است که این مسئله نیز بر قیمت اجاره ویلا در این استان تاثیر گذاشته است.

 

با آنکه تعداد ویلاهای استان مازندران بسیار بیشتر از گیلان است، اما به دلیل حجم بسیار زیاد مسافران و گردشگران معمولا ظرفیت اقامتگاه‌ها خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید، پر می‌شود.

 

به همین دلیل اگر به دنبال اجاره ویلا با قیمت ارزان‌تر، شهری دنج و خلوت‌تر هستید، سفر به استان گیلان را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

 

این استان با آنکه مسافت طولانی‌تری دارد، اما از جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری برخوردار است. همچنین علاوه بر قیمت پایین اجاره ویلا، خدمات گردشگری در این استان هزینه کمتری نسبت به مازندران دارد.

 

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای سفر امن به اطراف تهران

 

دیدنی‌های مازندران و گیلان

از مناطق معروف و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان می‌توان ییلاق اولسبلنگاه ماسال، آبشار ویسادار، غار آویشی، ییلاق دشت النزه و شیطان کوه لاهیجان را نام برد.

 

از دیگر مکان‌های دیدنی نیز می‌توان به جنگل گیسوم، ساحل صدف آستارا، دریاچه سقالکسار، تالاب انزلی، قلعه رودخان فومن، باغ محتشم رشت، کلبه وحشت انزلی، دریاچه سراوان رشت، آکواریوم انزلی، پارک جنگلی سیاهداران تالش، ساحل چمخاله، باغ پرندگان آستارا، کاخ موزه نظامی انزلی، روستاهای ییلاقی مانند: سوباتان، ماسوله، خورگام، ماسال، دیلمان و داماش اشاره کرد.

 

گیلان همچنین آب و هوایی معتدل و نسبتا خوب دارد که میزان شرجی و رطوبت آن از مازندران کمتر است. با این حال هر بخش از استان گیلان دارای آب و هوایی خاص و متفاوت است. در کل هرچه به سمت شهرهای شمال این استان می‌روید، هوا خنک‌تر می‌شود.

 

در استان گیلان نیز برخی شهرها قیمت اجاره بالاتری نسبت به دیگر مناطق دارند. به عنوان مثال لاهیجان از گران‌ترین مناطق استان گیلان است. اما شهرستان‌های شرق استان گیلان قیمت اجاره ویلا کمتری دارند.

 

در کل شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، املش و سیاهکل از مناطق گران این استان محسوب می‌شوند. دلیل آن هم حجم بالای مسافران در این شهرستان‌ها است. زیرا اغلب جاذبه‌های گردشگری در این مناطق هستند.

 

مقایسه قیمت اجاره ویلا گیلان و مازندران

 

اجاره ویلا گیلان به صورت آنلاین

به دلیل حجم زیاد مسافران دیگر اجاره ویلا به شیوه‌های سنتی کارساز نیست. همچنین احتمال آنکه نتوانید ویلا و اقامتگاهی برای خود بیابید نیز بسیار زیاد است.

 

به همین دلیل بهترین روش رزرو ویلا به صورت آنلاین است. بهترین و به صرفه‌ترین سایت برای اجاره ویلا گیلان، علی‌بابا است. این سایت معروف‌ترین و بزرگترین وب سایت ارائه دهنده خدمات مسافربری و رزرو ویلا است.

 

شما عزیزان می‌توانید ویلای مورد نظر خود را با کمترین قیمت نسبت به سایت‌های دیگر از علی‌بابا اجاره کنید. علت ارزان‌تر بودن قیمت اجاره ویلا در سایت علی‌بابا، همکاری آن‌ها با شرکت‌های گردشگری بسیار زیاد در سطح کشور است.

 

برای اجاره ویلا نیز کافیست وارد سایت علی‌بابا شده و از بخش اقامت فیلدهای مربوطه (نام شهر مقصد، تاریخ ورود، تاریخ خروج و تعداد نفرات) را تکمیل، سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

 

با این کار لیستی از ویلاهای موجود در شهر مقصد برای شما عزیزان به نمایش گذاشته می‌شود که شرایط و امکانات هر مکان را می‌توانید با کلیک بر روی آن مشاهده کنید.

 

جمع بندی

دو استان گیلان و مازندران دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری هستند که برای سفر و استراحت کردن بسیار مناسب‌اند. اما برخی عوامل باعث شده تا مسافران مازندران بسیار بیشتر از گیلان باشند که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد.

 

از این رو قیمت اجاره ویلا در این استان نیز بیشتر خواهد بود. اما اگر به دنبال اجاره ویلا ارزان هستید، استان گیلان و طبیعت زیبای آن گزینه بسیار مناسبی است. این استان خلوت‌تر از مازندران است و برای کسانی که به دنبال آرامش هستند، گزینه بهتر و مناسب‌تری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو