معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست

معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست


منبع: ایران ناز

42

1401/7/10

10:27


معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست

معرفی بهترین روش­ های جوانسازی پوست

 

صورت عضوی از بدن است که بیشترین آثار پیری را به نمایش می­گذارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش­های زیادی برای رفع افتادگی، چین­وچروک و لیفت صورت شناخته شده­اند.

 

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین روش­های جوانسازی پوست مانند استفاده از دستگاه پلاسما و کاربردهای آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

پلاسما تراپی

یکی از جدیدترین روش­ها برای درمان مشکلات پوست، روش پلاسما تراپی یا پلاسما جت است. در این روش عملیات لیفت و احیا مجدد پوست با کمک دستگاه پلاسما و با تبدیل جامد به گاز صورت می­گیرد.

 

این دستگاه با ایجاد پلاسما بین سطوح دی الکتریک و زیستی، عملکردی مشابه فرایند طبیعی بازسازی پوست دارد.

 

معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست

 

پلاسما تراپی درواقع روش درمانی است که در آن با بهره­گیری از دستگاه پلاسما، تولید پرتوهای خاص و شار الکترونی، عملیات لیفت پوست انجام می­گیرد.

 

روش کار این دستگاه به این صورت است که با یونیزاسیون سلولی و تولید گرما در قسمت مورد نظر از پوست، بافت جامد سطحی را به بخار تبدیل می­کند و موجب جمع شدن و لیفت پوست می­شود.

 

این روش برای درمان افتادگی پلک، لیفت چشم، کوچک کردن بینی و شکم، رفع چین و چروک و لیفت نقاط مختلف بدن بسیار موثر عمل می­کند.

 

پلاسما تراپی همچنین برای بیماری­های پوستی مثل زگیل­های پوست، منافذ باز پوست، کک و مک، خال­های رنگی، جای تتو، جای زخم، جای جوش و اگزما نیز درمانی مناسب است.

 

در زمان استفاده از دستگاه پلاسما، ابتدا سطح پوست پاکسازی و در صورت نیاز از بی­حسی استفاده می­شود. در مرحله بعد وقتی دستگاه پلاسما تراپی را بر روی پوست می­کشند، نقاطی ریز و با فاصله کم بر روی آن ایجاد می­شود.

 

پرتوهای این دستگاه لایه سطحی پوست را می­سوزانند و در لایه اپیدرم تولید گرما می­کنند. این گرما موجب یونیزه شدن گاز بین دستگاه و سطح پوست می­شود.

 

با این کار، آب در لایه­های زیرین پوست تبخیر شده و حالت جمع­شدگی پیدا می­کند. همچنین کلاژن­های لایه زیرین تحریک می­شوند و شروع به تولید کلاژن­های بیشتر می­کنند که نتیجه آن جوانسازی پوست است.

 

کربوکسی تراپی

یکی دیگر از روش­های جوانسازی پوست استفاده از دستگاه کربوکسی است که از طریق تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر بافت پوست، موجب احیا و جوانی آن می­شود.

 

وقتی در بخشی از پوست سطح دی اکسید کربن بالاتر باشد، سلول­های آن ناحیه برای رساندن دی اکسید کربن به ریه و خروج آن از گردش خون سریع­تر عمل میکنند.

 

در نتیجه با افزایش سرعت خون­رسانی، تولید عروق جدید بیشتر می­شود. نتیجه این عملیات، افزایش کلاژن­سازی، اثرات ضد التهابی و جوانسازی پوست است.

 

معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست

 

این روش درمانی برای رفع چین و چروک پوستی، ترک­ها، تیرگی واژن و کشاله ران و زیربغل، از بین بردن چربی­های اضافه در نواحی مختلف بدن، رفع چروک و تیرگی زیر چشم و… کاربرد دارد.

 

جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فرکشنال

دستگاه آر اف فرکشنال یک دستگاه با عملکردی بی­نظیر در زمینه جوانسازی و زیبایی پوست است که با بهره‌گیری از امواج رادیو فرکانسی (RF)، روی بافت­های پوستی اثر گذاشته و موجب ترمیم و جوانسازی سلول­ها می­شود.

 

امواج رادیو فرکانسی، طول موجی کوتاه با انرژی بالا دارند. دستگاه آر اف فرکشنال دارای سوزن­هایی با نوک بسیار ظریف است که تا عمق 4 میلی­متری پوست نفوذ می­کنند و موجب تحریک سلول­ها برای کلاژن­سازی در اعماق پوست می­شوند.

 

معرفی بهترین روش های جوانسازی پوست

 

این دستگاه برای سفت کردن پوست، درمان چین و چروک و خطوط روی پوست، رفع شلی ناحیه غبغب، سفت کردن پوست گردن، درمان جای زخم و اسکار، روشنسازی پوست و درمان تعریق بیش از حد موثر است.

 

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش­ها برای تولید کلاژن در سطح میانی پوست و منقبض کردن فاسیای عضلات صورت است. این روش با بهره­گیری از انرژی اولترا سوند موجب جوانسازی پوست در مدت کوتاهی می­شود.

 

با انجام هایفوتراپی هیچ اثری در سطح خارجی پوست باقی نمی­ماند. دلیل آن این است که انرژی امواج تولید شده توسط دستگاه هایفو زیاد نیست و موجب سوختگی در نقطه برخورد با سطح پوست نمی­شود.

 

این امواج در عمق 1.5 تا 4.5 میلی­متری پوست با هم تلاقی پیدا می­کنند و اثر یکدیگر را تشدید می­کنند. حرارت ایجاد شده از این تشدید موجب منعقد شدن الیاف کلاژن می­شود.

 

هایفوتراپی برای لیفت غبغب، لیفت صورت، رفع خطوط آرواره­ها، رفع شلی پوست، رفع منافذ باز پوست، لیفت ابرو، از بین بردن چین چروک ریز صورت و دور چشم و دور دهان و بهبود ناهمواری­های پوست موثر است.

 

سخن پایانی

متاسفانه هنوز راه­حلی برای جلوگیری از پیری کشف نشده است؛ اما می­توان با کمک ورزش، تغذیه مناسب و مراقبت­های پوستی روند پیری را تا حد امکان به تعویق انداخت.

 

ناریاتک واردکننده انواع دستگاه­های جوان­کننده پوست است. شما عزیزان می­توانید با مراجعه  به سایت آن، جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو