مروری بر برند و لباس های تیم برزیل و فرانسه در جام جهانی های مختلف

منبع: ایران ناز

24

1401/7/10

10:27


مروری بر برند و لباس های تیم برزیل و فرانسه در جام جهانی های مختلف

فوتبال، با عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار گروهی در دنیا شناخته می‌شود. این ورزش در اغلب کشورها برگزار شده و برخی از آن‌ها از تیم‌های بسیار قوی برخوردار هستند.

 

تیم برزیل و تیم فرانسه، از جمله تیم‌های شناخته‌شده بوده که سابقه درخشانی در زمینه کسب عناوین ورزشی دارند.

 

قهرمانی در جام جهانی در ادوار گذشته از جمله آن‌ها است. هریک از این تیم‌ها طرفداران بسیاری داشته که در حمایت از تیم محبوب خود لباس‌ آن‌ها را به تن می‌کنند.

 

لباس تیم ملی برزیل و تیم فرانسه در سال‌های اخیر فروش بالایی داشته است. در ادامه به بررسی لباس‌های هریک از این تیم‌ها در دوره‌های مختلف می‌پردازیم.

 

لباس تیم ملی برزیل از گذشته تاکنون

تیم برزیل از ابتدا پیراهن زرد به تن نکرده و رنگ رسمی آن با حالت امروزی تفاوت داشته است. پیراهن اصلی تیم برزیل تا سال 1950 به رنگ سفید بود.

 

اما به دلیل رویداد اتفاقی، پیراهن خود را به رنگ دیگری تغییر دادند. باخت برزیل در فینال جام جهانی سال 1950 تحت دیداری به نام ماراکانازو، در مقابل اروگوئه معروف است.

 

ناکامی در آن دیدار تاثیر عمیقی بر فوتبال برزیل گذاشته که تا همین امروز شاهد آن هستیم. این باخت موجب تغییر رنگ پیراهن برزیل در بازی‌های بعدی شد.

 

آن‌ها پیراهن سفید را بد یمن دانسته و از آن به بعد از این رنگ به عنوان ناکامی آن‌ها یاد می‌شود. همین موضوع، موجب به فکر افتادن آن‌ها جهت تعویض رنگ جدید شد.

 

انتخاب لباس جدید برای تیم برزیل

روزنامه کوریئو در همین راستا، کمپینی جهت انتخاب رنگ پیراهن برزیل به راه انداخت. شرط انتخاب رنگی جدید برای پیراهن نیز، بهره‌گیری از رنگ‌های پرچم این کشور بود.

 

رنگ‌های زرد، سفید و آبی باید به نحوی در ترکیب این لباس به کار برده می‌شدند. سرانجام، طرح فردی نوزده ساله در انتخاب پیراهن پذیرفته شد.

 

این پیراهن به رنگ زرد با حاشیه‌های سبز، شورت آبی رنگ و جوراب‌های سفید بود. این لباس تا همین امروز بر تن بازیکنان برزیل دیده می‌شود.

 

تیم ملی برزیل با لباس جدید خود در جام جهانی 1954 و جام‌های پس از آن شرکت کرد. برچسب بازیکنان، نام آن‌ها و آرم نایک نیز به رنگ سبز در زمینه است.

 

لباس اول و دوم برزیل برای جام جهانی 2022

در جام جهانی 2022 نیز شاهد حضور تیم برزیل با همان ترکیب رنگ همیشگی خواهیم بود. پیراهن اول برزیل در زمینه به رنگ زرد نسبتا روشن است.

 

این لباس، یک طراح گرافیکی پلنگی در زمینه داشته و نوار لبه و یقه آن رنگ سبز و آبی دارد. لوگوی نایک نیز این بار برخلاف انتظارها به رنگ آبی است. سرتاسر لباس نیز دارای لایه‌های تنفسی بوده که جذابیت آن‌ را دوچندان می‌کند.

 

لباس دوم برزیل در جام جهانی 2022 نیز اینبار به رنگ آبی در زمینه است. طرح گرافیکی این لباس مشابه با لباس اول بوده اما این طرح در قسمت آستین‌ها ارائه می‌شود.

 

نوار لبه آستین به رنگ زرد با حاشیه زرد و لوگوی نایک نیز به رنگ سبز روشن است. نماد لوزی به رنگ در پشت یقه نیز به چشم می‌خورد. این نماد برگرفته از پرچم برزیل بوده که در این لباس چاپ می‌شود.

 

مروری بر برند و لباس های تیم برزیل و فرانسه در جام جهانی های مختلف

 

برند تولیدکننده لباس‌های تیم برزیل

تیم برزیل طراحی اغلب لباس‌های خود در جام جهانی را به برند نایک واگذار می‌کند. کمپانی نایک از جمله برندهای معروف تولیدکننده لباس‌های ورزشی است.

 

این کمپانی، طراحی و تولید پیراهن سایر تیم‌های ورزشی را برعهده می‌گیرد. در جام جهانی 2022، شاهد حضور تیم‌های بسیاری با لباس‌های برند نایک خواهیم بود.فروشگاه دربی شاپ امکان خرید لباس تیم ملی برزیل 2022 را فراهم کرده است.

 

لباس تیم ملی فرانسه در ادوار مختلف جام جهانی

فرانسه نیز از دیگر تیم‌های مطرح بوده که قهرمان جام جهانی در سال 2018 شد. این تیم، طرفداران بسیاری از اقصی نقاط جهان دارد.

 

از همان سال‌های ابتدایی معروفیت این تیم، تعداد بالایی از پیراهن‌های آن به فروش رسید. همین موضوع، برندهای مختلف را وادار به طراحی و تولید لباس برای تیم فرانسه کرد.

 

آبی پوشان معروف

تیم فرانسه رنگ آبی را برای تمام جام جهانی‌های خود انتخاب کرد. اولین لباس این تیم در جام جهانی سال 1958 به رنگ آبی تیر با طرح ساده، شورت سفید و جوراب قرمز بود.

 

به این لباس در سال‌های بعد طراح‌های گرافیکی افزوده شد و دستخوش تغییرات گردید. در جام جهانی سال 1962 نیز این لباس به همان رنگ دوره قبلی اما با تفاوت‌هایی در یقه بود.

 

لباس‌ تیم فرانسه در جام جهانی 1966 دارای طرح‌هایی در حاشیه یقه و آستین بود. تغییر در آستین و سرشانه‌ها نیز تا جام جهانی 1986 ادامه داشت.

 

در سال 1990 نیز لباس تیم فرانسه به رنگ آبی روشن طراحی شد. اینبار طرح‌هایی به رنگ سفید همراه با تلفیق رنگ قرمز در قسمت شانه مشاهده گردید. از جام جهانی 1994 به بعد شاهد تغییراتی در شورت این لباس بودیم.

 

به طور کلی، لباس تیم فرانسه در جام جهانی‌ها مختلف تغییرات چندانی از لحاظ رنگ نداشته است. تنها تغییرات این لباس به طرح‌های مورد استفاده در سطح و حاشیه لباس باز می‌گردد.

 

امسال نیز احتمالا شاهد حضور متفاوت بازیکنان فرانسه در جام جهانی 2022 خواهیم بود.

 

لباس اول و دوم تیم فرانسه در جام جهانی 2022

طبق آخرین خبرهای منتشرشده از کمپانی طراح، این لباس احتمالا به رنگ سورمه‌ای است. جزئیات این لباس به رنگ طلایی متالیک بوده که تکمیل‌کننده لباس هستند.

 

این رنگ استحکام و همبستگی میان بازیکنان را نشان می‌دهد. لوگو، آرم باشگاه، شماره بازیکنان و نام آن‌ها نیز همگی به رنگ طلایی هستند. در نهایت امسال نیز شاهد حضور آبی پوشان فرانسه هستیم.

 

لباس دوم فرانسه نیز هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است. اما تیم فرانسه اغلب لباس‌های خود در بازی‌های دوم را به رنگ سفید انتخاب می‌کند.

 

در جام جهانی سال‌های گذشته، فرانسه با پیراهن سفید به میدان آمده که آخرین بار قهرمانی نصیب آن‌ها شد. احتمالا رنگ این پیراهن در زمینه، شورت و جوراب آن سفید خواهد بود.

 

مروری بر برند و لباس های تیم برزیل و فرانسه در جام جهانی های مختلف

 

کمپانی طراح لباس تیم ملی فرانسه

تیم فرانسه از جام جهانی 1978 تا 2000، برند آدیداس را به عنوان طراح لباس‌های خود انتخاب کرد.

 

اما در جام جهانی‌های بعدی شاهد تغییر آرم سازنده لباس‌های تیم فرانسه(http://bia2safa.net/goto/web/url/2856810) بودیم.

 

از جام جهانی سال 2004 به بعد، کمپانی نایک به عنوان طراح لباس‌های تیم فرانسه انتخاب شد. این کمپانی سابقه درخشانی در طراحی انواع لباس‌های ورزشی دارد.

 

از همین جهت، فرانسه برای جام جهانی 2022 نیز آن را به عنوان طراح لباس‌های خود انتخاب کرد. آرم نایک در دوره‌های گذشته به رنگ سفید برروی پیراهن چاپ می‌شد.

 

اما امسال این آرم به رنگ طلایی طبق گفته‌ها در زمینه است. لباس دوم نیز هنوز رسما رونمایی نشده اما احتمالا آرم این لباس به رنگ مشکی در زمینه لباس خواهد بود.

 

نتیجه گیری نهایی

برزیل و فرانسه، دو تیم معروف و همیشه در صدر فوتبال شناخته می‌شوند. این تیم‌ها قهرمانی‌های بسیاری در بازی‌های مختلف کسب کرده‌اند.

 

هریک از این تیم‌ها، در بازی‌های جام جهانی با لباس‌های معروف خود شناخته می‌شوند.

 

تمام لباس‌های جام جهانی تیم برزیل و فرانسه از گذشته تاکنون تغییرات بسیاری در طراحی و برند داشته‌اند.

 

در جام جهانی 2022 نیز شاهد حضور متفاوت بازیکنان خواهیم بود. جهت کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با لباس‌های این دو تیم به سایت دربی شاپ مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو