ورود افزون بر 2200 گردشگر خارجی طی یک سال گذشته به استان سمنان

منبع: همگردی

26

1401/7/10

14:31


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ورود افزون بر 2200 گردشگر خارجی طی یک سال گذشته به استان سمنان صورت گرفت.

مهدی قاسم زاده، سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان از اجرای 30 پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در استان سمنان 30 پروژه گردشگری در دست ساخت بوده و یک هزار و 600 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است و تکمیل این طرح ها زیرساخت های گردشگرپذیری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: اجرای طرح های گردشگری استان زمینه اشتغال مستقیم بیش از یک هزار و 300 نفر را فراهم کرده و بهره برداری از این پروژه ها، ظرفیت گردشگر پذیری استان سمنان را افزایش می دهد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان افزود: پروژه های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان در کنار توان خوب گردشگر پذیری، توانسته اند ظرفیت های استان را نیز تقویت کنند که در این ارتباط همراهی خوب مسئولان را شاهد هستیم.

ورود افزون بر 2200 گردشگر خارجی طی یک سال گذشته به استان سمنان

وی گفت: این طرح ها دارای پیشرفت خوبی هستند و پس از بهره برداری یک هزار و 338 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد. این پروژه ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بومگردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره خانه های سنتی است.

صدور و تمدید پروانه بهره برداری 15 واحد تأسیسات گردشگری

قاسم زاده از صدور و تمدید پروانه بهره برداری 15 واحد تأسیسات گردشگری خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 15 دوره آموزشی برای راهنمایان، مدیران اقامتگاه های بومگردی، حضور فعال در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در تهران، نمایشگاه علمی و فرهنگی رایزنان جمهوری اسلامی ایران در تهران از دیگر فعالیت های مهم انجام شده در این مدت است.

وی از برگزاری بیش از 60 رویداد گردشگری در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 60 جشنواره و رویداد گردشگری در سال جاری برنامه ریزی شده بخشی از آن تاکنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد: جشنواره گردشگری «گل غلتان نوزاد» در امیریه دامغان، جشنواره گردشگری «امام در» در شهر کلاته رودبار دامغان، جشنواره «زمرد حبله رود» در شهرستان گرمسار، مشارکت در برگزاری جشنواره گردشگری تابستانه شهر شهمیرزاد، جشنواره گردشگری «سفر به توران» در شهرستان شاهرود، جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق کالپوش» در شهرستان میامی، جشنواره گردشگری «آداب و رسوم محلی چاشم» در شهرستان مهدی شهر از جمله رویدادهای گردشگری برگزار شده است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به تشکیل انجمن میراث فرهنگی و کمیته های گردشگری در این استان گفت: انجمن میراث فرهنگی استان سمنان به ریاست استاندار سمنان و پس از ابلاغ دستور وزرای کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد. استاندار سمنان، رئیس انجمن، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، قائم مقام و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به عنوان دبیر انجمن میراث فرهنگی استان سمنان فعالیت خواهند داشت. همچنین انجمن حرفه ای اقامتگاه های بومگردی و سنتی استان سمنان و کمیته های گردشگری استان سمنان نیز تشکیل شده اند.

وی از صدور 26 فقره موافقت اصولی در حوزه گردشگری این استان خبر داد و افزود: در یک سال گذشته تعداد 26 فقره موافقت اصولی از طریق سامانه موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شده که در مراحل مختلف اداری برای عملیاتی شدن روند اجرایی پروژه در دست پیگیری قرار دارند. در این مدت مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه گذاری 5 هزار و 944 میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال 988 نفر صادر و عملیات ساختمانی پروژه ها آغاز شده است.

قاسم زاده اضافه کرد: هفت پروژه ایجاد تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 107 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 280 نفر در حال اجراست و 107 اتاق به ظرفیت اقامتی استان اضافه می شود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان از ورود بیش از 2 هزار گردشگر خارجی به استان سمنان خبر داد و گفت: 2 هزار و 204 گردشگر خارجی و بیش از یک میلیون گردشگر داخلی در یک سال گذشته وارد استان سمنان شدند و 642 هزار و 940 گردشگر نیز در استان اقامت کردند.

وی افزود: در حال حاضر 15 هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل و پنج مهمان پذیر، 94 اقامتگاه بومگردی، 17 اقامتگاه سنتی، 87 خانه مسافر، 5 مجتمع گردشگری، دو گردشگری کشاورزی و 6 اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و گردشگری کشاورزی، 29 دفتر خدمات مسافرتی، 40 رستوران بین راهی، 20 سفره خانه سنتی و 3 موسسه آموزش گردشگری در استان سمنان فعال است.

وی با اشاره به پروژه های گردشگری در حال ساخت در این استان و ظرفیت های بالقوه آن گفت: در مجموع 324 واحد تأسیسات گردشگری، با 987 اتاق و ظرفیت 3 هزار و 732 نفر در استان فعال است و این تأسیسات زمینه اشتغال به کار یک هزار و 268 نفر را فراهم کرده اند.

ورود افزون بر 2200 گردشگر خارجی طی یک سال گذشته به استان سمنان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو