36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)


منبع: تالاب

41

1401/7/10

20:56


36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

کسی فکر می کند حضور در دوران همه ی گیر بـه این معنی اسـت کـه ما در قفل «بسته» کسالت داریم. با این حال، حقیقت این اسـت کـه در حالی کـه عده اي از افراد از زمان خود برای ایجاد عادت‌هاي‌ جدید و سازنده استفاده میکردند، اکثر ما روزها را صرف تماشای برنامه‌هایي می کردیم کـه قبلاً دیده‌ایم و شب‌ها را فدای خواب برای رسانه‌هاي‌ اجتماعی می کردیم. و بـه همان اندازه کـه دیدن کارهایی کـه افراد دیگر انجام می دهند برای ما مفید اسـت، برای تکامل خود ما کار زیادی انجام نمیدهد.

 

اما نگران نباشید، فرصت‌هایي برای تمرین خودسازی وجوددارد، و اغلب زمانی ظاهر می شوند کـه هیچ چیز بهتری برای انجام دادن نداریم. در زیر چند کار برای انجام دادن در هنگام بی حوصلگی ذکر شده اسـت کـه می تواند بـه شـما در دستیابی بـه رشد شخصی بسیار شایسته کمک کند. از آنجا کـه بـه همان اندازه کـه می تواند سرگرم کننده باشد کـه بـه زندگی دیگران توجه کنیم، تمرکز روی زندگی خودمان همیشه مفید اسـت.

 

36 بهترین کاری که هنگام بی حوصله ای در خانه می توان انجام داد

بی حوصلگی اغلب و بـه اسانی بـه وجود می‌آید. اما بهره وری؟ خوب، این می تواند بیشتر یک کیسه مخلوط باشد. خبر خوب این اسـت کـه ادغام این دو آن قدر کـه بـه نظر می رسد سخت نیست. تنها چیزی کـه لازم اسـت کمی برنامه ریزی و کمی نظم اسـت. در حالی کـه نمیتوانیم دقیقاً شـما را بـه انجام کاری راهنمایی کنیم، یقیناً میتوانیم با نخستین بیت کمک کنیم. پس رویای بزرگ داشته باشید، زیرا چیزهای خوبی در راه اسـت.

 

1. یک ساز موسیقی یاد بگیرید

از ان استفاده کن یا ان را از دست بده” یک ضرب المثل قدیمی اسـت کـه پزشکان دوست دارند هشدارهای مربوط بـه آتروفی عضلانی را گوشزد کنند ودر مورد مغز نیز صدق می کند. مطالعات نشان می دهد کـه یادگیری یک آلت موسیقی در سن 60 سالگی یا بالاتر در واقع می تواند زوال شناختی و از دست دادن حافظه را متوقف کند.

 

عملکردهای دیگر، از جمله توانایی‌هاي‌ برنامه‌ریزی و پردازش اطلاعات نیز با آموزش موسیقی التیام مییابند. علاوه بر این، پخش موسیقی سرگرم‌کننده اسـت. همچنین منابع زیادی برای افرادی کـه نمی خواهند خانه خودرا برای درس ترک کنند، بـه صورت آنلاین در معرض هستند.

 

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

2. کشوی آشغال خود را تمیز کنید

انجام برخی کارها غیرممکن بـه نظر می رسد. یا شاید آن ها فقط فوق العاده کسل کننده بـه نظر میرسند. با این حال، گاهی اوقات، یک کار کسل کننده همان چیزی اسـت کـه برای قطع کردن یک روز کسل کننده بـه ان نیاز دارید. تمیز کردن کشوی زباله یکی از کارهایی اسـت کـه هیچکس دوست ندارد انجام دهد، اما همه ی پس از انجام ان احساس خوبی دارند. علاوه بر این، هرگز نمی دانید چه اقلام گم شده‌اي را در بین شلوغی‌ها پنهان خواهید یافت.

 

3. برای یک شب ملاقات برنامه ریزی کنید

آیا می‌دانستید برنامه ریزی برای یک رویداد می تواند بـه اندازه فعالیت واقعی سرگرم کننده باشد؟ این فقط یک فرض نیست، بلکه علم اسـت. بـه طور جدی. بـه گفته کارشناسان، برنامه‌ریزی برای یک رویداد میتواند بـه کاهش اضطراب کمک کند و فضای کافی برای فانتزی ایجاد کند – فرآیندی کـه در واقع میتواند لذت بیشتری نسبت بـه برنامه‌هاي‌ شـما بـه ارمغان بیاورد. علاوه بر این، شب هاي‌ ملاقات برای حفظ ارتباطات و قدردانی مهم هستند.

 

4. برس های آرایش خود را تمیز کنید

در این جا یک واقعیت ترسناک وجوددارد: باقیمانده برس هاي‌ آرایشی شـما نه تنها در دفعه بعد کـه از آن ها استفاده می‌کنید صورت شـما را رنگ می کند، بلکه می تواند منافذ پوست را نیز آلوده کند. درست اسـت، برس‌هاي‌ تمیز نشده گرد و غبار، کثیفی و باکتری‌ها را جمع‌آوری میکنند کـه همگی می توانند پوست شـما را خراب کنند.

خوشبختانه، پاک کننده هاي‌ زیادی در اطراف وجوددارد کـه بـه شـما در انجام کار کمک می کند. شـما همچنین می توانید آن ها را بشویید، آب را فشار دهید و انها را صاف بگذارید تا خشک شوند. اگر بی حوصلگی برای ایجاد انگیزه در شـما کافی نیست، ایده پیشگیری از شکست هاي‌ آینده ممکن اسـت.

 

5. آماده سازی غذا برای هفته

بـه گفته کارشناسان، تهیه غذا می تواند در زمان و هزینه شـما صرفه جویی زیادی کند. حتی اگر بیش از حد درست کنید، همیشه میتوانید باقیمانده‌ها را تا زمانی کـه بـه ان‌ها نیاز پیدا کنید، فریز کنید. همچنین بهانه خوبی برای آزمایش دستور العمل هاي‌ مختلف و امتحان تکنیک هاي‌ جدید آشپزی بـه شـما می دهد.

 

6. برخی از پروژه های خانگی را سازماندهی کنید

پروژه هاي‌ خانگی در طول قرنطینه اولیه بزرگ شدند. با توجه بـه این‌که ما در تعداد زیادی از مکان‌هاي‌ خارج از خانه خود اجازه ورود نداشتیم، منطقی اسـت. در حالی کـه از ان زمان بـه بعد همه ی چیز کاهش یافته اسـت، این روند همان‌ گونه ادامه دارد. و وقتی یک خانه کامل دارید کـه باید از ان عبور کنید، گزینه هاي‌ مختلفی برای دنبال کردن وجوددارد. چه بخواهید دکوراسیون منزل خودرا تزئین کنید و چه فضای دیوار خودرا فانتزی کنید، تصمیم با شماست.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

7. یک بسته مراقبتی برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده در کنار هم قرار دهید

جمع آوری یک بسته مراقبتی برای خانواده یا دوستان راهی عالی برای تمرین کمی همدلی اسـت. همچنین روشی متفکرانه برای برقراری ارتباط با فردی کـه مدتی اسـت ندیده اید. در حالی کـه باید سبد را در راستای علایق هدف خود تنظیم کنید، راه‌هاي‌ خلاقانه زیادی وجوددارد کـه میتوانید بـه چیزهای شخصی خود توجه کنید.

 

کارهای خلاقانه برای انجام دادن در آشپزخانه هنگام بی حوصلگی

آیا می‌دانستید کـه آشپزی می تواند سلامت روان شـما را بـه میزان قابل توجهی افزایش دهد؟ تفکر غیر متعارف بـه تحریک هردو طرف مغز کمک می کند، ذهن را تیزتر می کند و عملکرد شناختی را تقویت می کند. همچنین بـه شـما احساس نظارت و موفقیت می دهد و خلق و خوی کلی شـما را التیام می بخشد. 

 

8. یک دستور غذای قدیمی خانواده را امتحان کنید

تنها چیزی کـه بهتر از آشپزی برای ورزش اسـت، آشپزی با هدف اسـت. در بین فرهنگ ها، غذا برای بـه اشتراک گذاشتن تاریخ، میراث و سنت استفاده می شود. معرفی مجدد بشقاب‌هایي کـه مدت‌ها قبل از ان لذت می‌بردند نیز می تواند بـه ایجاد خاطرات خاصی کمک کند و بـه افراد این امکان را می دهد تا خودرا با افراد و مکان‌هاي‌ گذشته خود دوباره آشنا کنند.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

9. غذای رستوران مورد علاقه خود را دوباره بسازید

خوب، پس همه ی اهل آشپزی خانگی نیستند. اشکالی ندارد، راه‌هاي‌ زیادی برای لذت بردن از غذا هاي رستورانی از آسایش آشپزخانه وجوددارد. تعداد زیادی از موسسات در واقع دستور العمل هاي‌ خودرا عمومی کرده اند. این‌که آیا واقعاً می خواهند ظروف خودرا در معرض‌تر قرار دهند یا فقط فکر می کنند این حرکت آن ها را زیبا میکند، واقعاً مهم نیست. انچه مهم اسـت این اسـت کـه بتوانید از غذا هاي با کیفیت در خانه و با کسری از قیمت لذت ببرید.

 

10. مهمانی شام بعدی خود را برنامه ریزی کنید

بله، ما بـه برنامه ریزی برگشتیم. و بله، هنوز هم بـه همان اندازه مفید اسـت کـه در مورد شب قرار میشود. فقط اینبار، جزئیات بیشتری برای وسواس وجوددارد. جای جای؟ آره. کارد و چنگال؟ بـه یقین تم ها؟ شاید قطعی اگر تا بـه حال در مورد هدایت جولیا چایلد درونی خود خیال پردازی کرده‌اید، اکنون وقت شماست.

 

11. یک دستور کوکتل جدید را امتحان کنید

غذای خوب چیزی اسـت کـه ارزش جشن گرفتن دارد. اما غذا و نوشیدنی خوب، خوب این ترکیب فوق العاده اي اسـت. و اگر فقط می خواهید از دومی لذت ببرید، اشکالی ندارد. امتحان کردن یک دستور کوکتل جدید راهی عالی برای زنده کردن یک روز کسل کننده اسـت. فقط مطمئن شوید کـه از قبل بـه تمام مسئولیت هاي‌ خود رسیدگی کرده‌اید و قصد ندارید بعد از ان پشت فرمان بنشینید.

 

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

12. بستنی خانگی درست کنید

اگر می خواهید شیرینی ها را آزمایش کنید، ممکن اسـت بخواهید چند دوست را جمع کنید. بـه این ترتیب، شـما بـه تنهایی تمام آسیب ها را وارد نمی‌کنید. بستنی خانگی نه تنها خوشمزه اسـت «تازه و خطر سوختگی در فریزر ندارد»؛ بلکه تهیه ان نیز نسبتاً راحت اسـت. درصورت تمایل، می توانید انواع سالم را نیز انجام دهید. بستنی میوه اي یک جای گزین خانگی عالی برای محصولات مملو از لبنیات و چربی هاي‌ اشباع شده اسـت.

 

بهترین کارهایی که هنگام بی حوصلگی انجام می شود: نسخه آنلاین

ممکن اسـت در چند سال گذشته همه ی چیز ضربه خورده باشد، اما حداقل یک چیز وجوددارد کـه باید بخاطرش تشکر کرد: اینترنت. این بـه ما کمک کرده اسـت کـه در منزوی‌ترین زمان‌هایمان ارتباط، سرگرمی و حتی عاشقانه را حفظ کنیم. البته، پیشنهادات ان بسیار عمیق تر از این اسـت. در زیر، چند کار دیگر را برای انجام آنلاین فهرست کرده ایم.

 

بیشتر بخوانید: تفریحات لاکچری ها با دستگاه هاور برد در ایران

 

13. در کلاس آنلاین شرکت کنید

گذراندن دوره آنلاین راهی راحت برای گسترش دانش شـما در مورد هر موضوعی اسـت. و وقتی هر موضوعی را میگوییم، منظورمان ان اسـت. امروزه می توانید کلاس‌هاي‌ آنلاین در موضوعات فوق‌العاده‌اي مانند فلسفه ابرقهرمانان، هنر دلقک‌سازی و اسکلت انسان پیدا کنید.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

14. از طریق موزیک ویدیوهای مورد علاقه خود بروید

گوش دادن بـه موسیقی همیشه راه خوبی برای گذراندن زمان اسـت. پخش کردن چند آهنگ ویدیوی مورد علاقه شـما کمی سرگرمی اضافی را فراهم می کند. نه تنها بـه الهام بخشیدن بـه یک سفر در مسیر حافظه کمک می کند، بلکه فرصت هاي‌ کمی برای یادگیری برخی حرکات جدید نیز فراهم می کند.

 

15. یک زبان جدید یاد بگیرید

آیا می‌دانستید کـه یادگیری یک زبان جدید در واقع می تواند اندازه مغز شـما را افزایش دهد؟ همچنین راهی عالی برای آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم دیگر اسـت. مجموعه اي از برنامه هاي‌ آنلاین وجوددارد کـه می تواند بـه شـما در شروع کار کمک کند. بـه این ترتیب، شـما وادار نیستید یک سری پول برای کتاب و مربیان خرج کنید.

 

16. یک بازی ویدیویی انجام دهید

بازی‌هاي‌ ویدیویی تمایل بـه رپ بد دارند، اما شواهدی وجوددارد کـه نشان می دهد این فعالیت میتواند بـه التیام مواردی مانند ناوبری فضایی و عملکرد حرکتی کمک کند. علاوه بر این مزیت‌هاي‌ ماده خاکستری، بازی فرصت‌هایي را برای تعامل با دیگران فراهم میکند و بـه افراد امکان می دهد مهارت‌هاي‌ اجتماعی کلیدی مانند مذاکره و همکاری را التیام بخشند. علاوه بر این، انها یک راه سرگرم کننده برای گذراندن زمان هستند.

 

17. یک تمرین آنلاین انجام دهید

یکبار دیگر، ما باید از همه ی گیری برای این یکی تشکر کنیم. از این گذشته، وقتی بـه باشگاه دسترسی ندارید، تناسب اندام ماندن سخت اسـت. طی چند سال گذشته، تمرینات آنلاین بیش از هر زمان دیگری محبوب و قابل معرض شده اسـت. در حالی کـه تعداد زیادی خدمات پولی در معرض اسـت، منابع رایگان زیادی در اطراف وجوددارد. فقط انچه را کـه بـه دنبالش هستید بـه گوگل وصل کنید و الگوریتم باید بقیه موارد را انجام دهد.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

18. یک پادکست جدید پیدا کنید

اگر حوصله تماشای تلویزیون ندارید اما می خواهید چیزی کمی جذابتر از موسیقی داشته باشید، پادکست بهترین راه اسـت. میتوانید در حین شستن ظرف‌ها، در باشگاه یا حتی نشستن روی کاناپه خودرا تنظیم کنید. این برنامه ها هر چیزی از اخبار فوری، فرهنگ عامه، جنایت واقعی، و هزاران موضوع هیجان انگیز دیگر را پوشش می دهند.

 

19. به دنبال دستور العمل های جدید برای مهمانی شام بعدی خود باشید

همه ی ما عاشق گشت و گذار در سراسر وب هستیم، اما انجام اینکار با هدف واقعی بـه نوعی بازی را تغییر می دهد. همانگونه کـه در بالا ذکر شد، تعداد زیادی دستور العمل شگفت انگیز بـه صورت آنلاین موجود اسـت، از جمله عده اي از رستوران هاي‌ مورد علاقه شـما. بـه علاوه، مهم اسـت کـه از مواد تشکیل دهنده خود مطلع باشید. فقط مطمئن شوید کـه قبل از نهایی کردن منو، از مهمانان خود در مورد هر گونه حساسیت یا عدم تحمل سؤال کنید.

 

20. یک تور مجازی از مکان هایی که می خواهید بروید داشته باشید

سفر یکی از ان چیزهایی اسـت کـه تقریبا همه ی بـه ان علاقه دارند. متأسفانه، این نیز یکی از کارهایی اسـت کـه همه ی نمی‌توانند انجام دهند. بلیط هواپیما گران، برنامه کاری سخت و سایر تعهدات اغلب مقصر عدم رزرو هستند. خبر خوب این اسـت کـه همیشه می توانید فرآیند برنامه ریزی را شروع کنید. و بـه لطف اینترنت، ما میتوانیم بـه اطلاعات و عکسهایی دسترسی داشته باشیم کـه سالها پیش بـه دست آوردن انها غیرممکن بود.

 

در اینجا این است که وقتی از دوستان خسته می شوید چه کاری انجام دهید

بی حوصلگی می تواند در هر زمانی رخ دهد، حتی زمانی کـه دوستان شـما محاصره شوند. از این گذشته، شرکت همیشه نمیتواند موقعیت‌هایي را کـه بـه سادگی کاری برای انجام دادن وجود ندارد، برطرف کند. اما نگران نباشید، ما چند راه برای سرگرم کردن گروه ارائه کرده ایم. 

 

بیشتر بخوانید: جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

 

21. یک بازی تخته ای انجام دهید

این تنها پنپال ها نیستند کـه درسال هاي‌ اخیر تجدید حیات کرده اند. طبق اعداد و ارقام، بازی هاي‌ رومیزی نیز بازگشته اند. بین سال‌هاي‌ 2013 و 2016؛ فروش جهانی بازی‌ها و پازل‌ها از 9.3 دلار بـه 9.6 میلیارد دلار افزایش یافت و بـه نظر میرسد کـه هزاره‌ها این روند را هدایت میکنند.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

22. یاد بگیرید که خودتان شمع بسازید

تغییر در محیط اغلب مورد استقبال قرار می‌گیرد، بـه خصوص زمانی کـه حوصله تان سر رفته اسـت. کیت هاي‌ شمع سازی قیمت مناسبی دارند ودر هنگام گرسنگی برای انجام دادن عده اي از محرک هاي‌ بسیار مورد نیاز را ارائه می دهند. بـه علاوه، این یک راه عالی برای دنج کردن فضا اسـت. و اگر زمانی متوجه شدید کـه محصول زیادی در دست دارید، همیشه می توانید انها را بـه عنوان هدیه تقدیم کنید.

 

23. یاد بگیرید چگونه بافته های فرانسوی انجام دهید

اگر بهترین دوستان شـما مو هاي بلندی دارند، این فعالیت بعدی ممکن اسـت ارزش کاوش را داشته باشد. پس از همه ی، یادگیری انجام سبک هاي‌ مختلف سرگرم کننده اسـت. اما این نیز یک راه جالب برای اتصال بـه گذشته اسـت. اگر چه نام ممکن اسـت غیر از این را نشان دهد، قیطان فرانسوی را میتوان در الجزایر جست‌وجو کرد، جایی کـه هنر صخره اي تقریبا 6000 سال پیش زنانی رابا این سبک بـه تصویر میکشد. اگر بـه تنهایی نمی‌توانید ان را بفهمید، آموزش هاي‌ آنلاین زیادی وجوددارد کـه بـه شـما در شروع کار کمک می کند.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

24. پخت کوکی ها

دوباره بـه آشپزخانه برگشتیم. پخت کوکی ها هم راحت و هم سرگرم کننده اسـت و فرصت هاي‌ زیادی را فراهم می کند تا قبل از بیرون آمدن از فر کمی از خمیر را بچشید. با انواع مختلف موجود، حتی می توانید پخت انواع مختلف را درنظر بگیرید تا ببینید این گروه چه چیزی را بیشتر دوست دارد.

 

کارهای سرگرم کننده برای نوجوانان بی حوصله

نوجوانان بی حوصله واقعاً شرکت بزرگی نیستند. آن ها بد خلق و هورمونی هستند و خواندن آن ها کمی سخت اسـت. اگر بچه‌هاي‌ این سن و سال دارید، ارزش دارد کـه بـه انها کمک کنید مشغول بمانند. در زیر چند مورد ذکر شده اسـت کـه دفعه بعد کـه بچه ها از خستگی گریه می کنند پیشنهاد می شود.

 

25. برخی از لباس های جدید را کنار هم قرار دهید

نوجوانان طبق معمول نگران ظاهر خود هستند. کنار هم قرار دادن لباس هاي‌ جدید یکی از راه هاي‌ حفظ اعتماد بـه نفس آنهاست. همچنین راه خوبی برای چرخیدن در کمد اسـت تا ببینید چه اقلامی را میتوانند دوباره وارد کمد کنند و کدام‌ها آماده پرتاب شدن هستند. حداقل، ممکن اسـت بین سفر های خود بـه مرکز خرید زمان کمی برای شـما بخرد.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

26. یک آلبوم عکس برای زمانی که می خواهید به Memory Lane بروید ایجاد کنید

چیزی در ان سال هاي‌ نوجوانی وجوددارد کـه همیشه احساساتی بـه نظر می رسد. و با توجه بـه تعداد زیادی عکس کـه در اطراف تلفن هاي‌ ما شناور هستند، داشتن چند آیتم فیزیکی برای نگه داشتن انها خوب اسـت. ایجاد آلبومی از افراد و مکان‌ها از این سال‌هاي‌ شکل گیری راهی عالی برای ابراز وجود نوجوانان اسـت. حتی ممکن اسـت الهام بخش پروژه هاي‌ خلاقانه تری باشد.

 

27. لیست پخش از آهنگ های مورد علاقه خود را با هم قرار دهید

داشتن یک فهرست پخش آماده برای شروع همیشه مفید اسـت. چه در ورزشگاه باشید، چه میزبان یک مهمانی باشید، یا صرفاً برای یک رانندگی طولانی بیرون بروید، بسیار عالی اسـت کـه همه ی آهنگ هاي‌ مورد علاقه خودرا دریک مکان و بدون تبلیغات داشته باشید. بعلاوه، نوجوانان تمایل دارند خیلی سریع خلق و خوی خودرا تغییر دهند، بنابر این داشتن گزینه هایي در صف برای آن ها هرگز ضرری ندارد.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

کارهای آرامش بخش در شب

بی حوصلگی می تواند در هر زمانی رخ دهد، اما همیشه وقتی در شب اتفاق میوفتد مایه تاسف اسـت. در واقع، این حالت اغلب با چیزی مرتبط اسـت کـه دانشمندان ان را بـه تعویق انداختن زمان خواب مینامند، و مشخص شده اسـت کـه بـه طور قابل توجهی بر خواب تأثیر میگذارد. ایده این اسـت کـه هرچه در طول روز کمتر انجام دهید، احتمال بیشتری وجوددارد کـه بعدا زمان را بازیابی کنید، کـه خواب را بـه تأخیر می اندازد ودر نهایت بر چرخه REM شـما تأثیر می گذارد. خوشبختانه، ما چند راه برای معکوس کردن این عادت گرد آوری کرده ایم.

 

28. برای یک روز اسپا در خانه آماده شوید

حدس بزنید – پیش‌بینی میشود کـه تا سال 2030 بازار جهانی اسپا بـه بیش از 185 میلیارد برسد. تقاضا برای خدمات بسیار زیاد اسـت، اگر چه باید نکات منفی را درنظر گرفت – مانند رسیدن بـه آنجا و مقدار پولی کـه باید بعد از فرود آمدن خرج کنید. جای گزین هاي‌ خانگی راهی عالی برای دستیابی بـه تجارب اسپا مانند از آسایش خانه و بدون هزینه هستند. پیشنهاد میکنیم با یک حمام حباب‌دار شروع کنید، تا یک ماسک صورت بگیرید، شاید چند لایه لاک ناخن بریزید و ان را یک شب نامید.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

29. یک ماسک صورت انجام دهید

تمرینات خودمراقبتی یک راه سرگرم کننده برای آماده شدن برای رخت خواب اسـت. بهترین بخش این اسـت کـه این فعالیت ها خیلی پرهزینه نیستند و انجام انها زمان زیادی نمی‌برد. انداختن ماسک صورت نه تنها برای پوست شـما مفید اسـت، بلکه می تواند احساس مسئولیت در مورد سلامتی و تندرستی خودرا نیز ایجاد کند.

 

30. یک داستان کوتاه بنویسید

روزنامه نگاری قبل از خواب راهی راحت و کارآمد برای کمک بـه خواب بهتر اسـت. بـه گفته کارشناسان، این فعالیت بـه شـما کمک می کند تا انرژی هاي‌ مضطرب را دوباره بر روی تجارب مثبت تر متمرکز کنید. همچنین میتواند بـه شـما کمک کند سریع‌تر بخوابید و پس از بی‌خوابی از کیفیت خواب بهتری لذت ببرید.

 

31. تنفس عمیق را تمرین کنید

تمرینات تنفسی با استرس کمتر و خواب بهتر مرتبط اسـت. دومی با افزایش تولید ملاتونین و سیستم عصبی آرام تر همراه اسـت. شیوه هاي‌ رایج شامل روش 4-7-8 و تنفس جعبه اي اسـت.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

فعالیت های خارج از منزل برای زمانی که حوصله دارید

خیره شدن بـه همان دیوارها هرروز می تواند قدیمی شود. خبر خوب این اسـت کـه برای تغییر مناظر لازم نیست راه زیادی بروید. همیشه می توانید دفعه بعد کـه احساس کسالت کردید بـه حیاط خلوت بروید. حتی اگر بـه یک حیاط خصوصی دسترسی ندارید، فضای بیرونی زیادی برای افرادی کـه نیاز بـه کاری دارند وجوددارد. در زیر چند راه برای استفاده حداکثری از تمام فضای موجود در فضای باز وجوددارد.

 

بیشتر خوانید: تفریحات هیجان انگیز و جالب در تهران | 8 تفریح هیجان انگیز در تهران با مشخصات

 

32. لباس فضای باز خود را بپوشید

فضاهای عمومی مکان بسیار خوبی برای قدردانی از فضای باز هستند، اما بـه اشتراک گذاشتن منظره با افراد دیگری کـه اتفاقاً در اطراف هستند، همیشه ایده آل نیست. اگر از ان دسته افرادی هستید کـه کمی بیشتر حریم خصوصی را ترجیح میدهید، همیشه می توانید سعی کنید فضای بیرونی خودرا آرایش کنید. مبلمان پاسیو و گیاهان گلدانی می توانند راه زیادی در این جا داشته باشند.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

33. یک پیک نیک در حیاط خلوت خود داشته باشید

اگر قبلاً برای ایجاد یک فضای بیرونی زیبایی شناسی وقت گذاشته اید، ممکن اسـت شروع بـه لذت بردن از ان کنید! پیک نیک در حیاط خلوت یک راه ساده برای قدردانی از تمام تلاشی اسـت کـه انجام داده اید.

 

34. به دوچرخه سواری بروید

از التیام سلامت قلب و گردش خون گرفته تا افزایش منظم حرکات روده، تشخیص دقیق بهترین چیز در مورد دوچرخه سواری دشوار اسـت. این ورزش حتی برای سلامت روان شـما عالی اسـت و بـه خلق و خو، حافظه و تفکر خلاق کمک می کند. همچنین برای محیط زیست خوب اسـت و تا زمانی کـه قبلا دوچرخه دارید کاملا رایگان اسـت !

 

35. به ساحل بزن

سواحل نه تنها زیبا هستند، بلکه مملو از فعالیت هایي هستند کـه شـما را سرگرم می کند. فرقی نمیکند کـه بخواهید شنا کنید، غواصی یا تخته پارویی در اطراف ان منطقه داشته باشید، احتمالاً جایی در اطراف شـما اجاره‌اي وجوددارد. و درود؛ نیازی بـه زیاده روی نیست. اگر می خواهید با یک کتاب بـه عقب برگردید یا حتی دریک چرت کوتاه یواشکی بخوابید، این نیز کارساز اسـت.

36 کاری که باید هنگام بی حوصلگی انجام دهید (تفریحات سالم)

 

36. پیاده روی طولانی داشته باشید

مطمئناً؛ پیاده‌روی طولانی ممکن اسـت هیجان‌انگیزترین پیشنهاد دراین فهرست بـه نظر نرسد، اما یقیناً راه خوبی برای از بین بردن این زمان‌هاي‌ طولانی و خسته‌کننده اسـت. بعلاوه، راه رفتن فواید زیادی دارد، از کاهش وزن گرفته تا التیام حافظه، کاهش اضطراب و موارد دیگر.

همچنین یک راه عالی برای گذراندن زمان بسیار مورد نیاز خارج از خانه اسـت. اگر نگران بی حوصله شدن در حین راه رفتن هستید، حتما هدفون بـه همراه داشته باشید. بـه این ترتیب می توانید چند تماس تلفنی برقرار کنید، بـه موسیقی گوش دهید یا حتی یک پادکست جدید را تنظیم کنید.

 

در پایان

این برای فهرست کارهایی اسـت کـه باید در هنگام بی حوصلگی انجام دهیم. بهترین زندگی متعهد اسـت کـه شـما را در تمام طول سال شاد و سرگرم نگه دارد. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو