جراحی زیبایی شکم

منبع: اوما

38

1401/7/11

07:35


جراحی زیبایی شکم

زیبایی اندام های بدن مسئله ای است که تاثیر بسزایی بر اعتماد به نفس و جذابیت مان دارد. شکم یکی از بخش هاییست  که هم آقایان و هم خانم ها به زیبایی آن اهمیت می دهند. این اهمیت بی جا نیست؛ چرا که شکم بخش قابل توجهی از بدن ما را شامل می شود.

جراحی زیبایی شکم این امکان را فراهم می کند که با حذف چربی ها و پوست اضافه، لاغری و کاهش سایز در ناحیه شکم را شاهد باشیم و زیبایی و خوش اندامی را به خود هدیه دهیم.

اگر در اثر بارداری یا اضافه وزن زیاد، دچار کشیدگی و شل شدگی پوست ناحیه شکم شده اید، یا اگر پوستتان دارای ترک شده، یا عضلات شکم تان دچار کشیدگی و قوام باختگی شده، اصلاً نگران نباشید. چاره ی همه ی این ها جراحی زیبایی شکم است و تا وقتی چاره ای وجود دارد، غمی نیست!

انواع جراحی زیبایی شکم

 

از آنجایی که افراد اهداف مختلف و خاصی برای اصلاح شکم دارند، روش ها و تکنیک های گوناگون و خاصی نیز ابداع شده اند تا پوشش دهنده ی نیاز های شما عزیزان باشند. بنابراین انواع جراحی زیبایی شکم وجود دارد تا شما و پزشکتان با توجه به شرایط بدنی تان و با توجه به مزایا و معایب نوع عمل، بتوانید انتخاب درست و مناسب خود را داشته باشید.

توجه داشته باشید که عمل های مثل بای پس معده و اسلیو معده و لیپوساکشن، از انواع جراحی زیبایی شکم محسوب نمی شوند. چرا که کارکرد طبی دارند. هرچند این عمل ها هم برای لاغری و کاهش وزن انجام می شوند؛ اما شاید لازم باشد بعد از آنها، از انواع جراحی زیبایی شکم هم استفاده شود تا فرم خوب و زیبایی شکم بازیابی شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع جراحی زیبایی شکم را به شما معرفی کرده و موارد کاربرد هر کدام را بررسی کنیم:

  • جراحی ابدومینوپلاستی کامل
  • جراحی ابدومینوپاستی جزئی
  • جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک (لیپو ابدو شکم)
  • لیپوماتیک

جراحی زیبایی شکم

جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک (لیپو ابدو شکم)

 

وقتی اسم جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک در کنار هم می آید، به این معنی است که گای پزشک تشخیص می دهد که این دو روش جراحی تهاجمی و غیر تهاجمی را بطور همزمان به کار بگیرد تا نتیجه ی بهتری به دست آید.

در روش ابدومینوپلاستی همان طور که گفته شد، ابتدا چربی های اضافه از شکم خارج شده و سپس پوست شل شده و اضافی لیفت می شود. اما مسئله این است که این روش مختص شکم است و در رفع چربی های پهلو و کمر تاثیر قابل توجهی ندارد. بنابراین پزشک در چنین موقعیتی جراحی لیپوابدو را پیشنهاد می کند.

با جراحی لیپوابدو این شانس را دارید که در یک مرتبه جراحی، مقدار زیادی کاهش وزن و کاهش سایز را تجربه کنید و به یک باره شاهد تغییر قابل توجهی در قسمت شکم و پهلو خود باشید. جراحی لیپوماتیک در کنار ابدومینوپلاستی کمک می کند زودتر به استایل و زیبایی مورد نظرتان دست پیدا کنید.

لازم به ذکر است که در این روش طی ابدومینوپلاستی شکم برش می خورد و چربی های اضافی تخلیه می شود. همچنین پوست اضافی جدا شده و باقیمانده پوست لیفت می شود. در همین حین چربی های ناحیه ی پشت و پهلو با دستگاه لیپوماتیک از بدن خارج می شوند.

بنابراین می توانید شاهد آن باشید که یک شبه مقدار زیادی از وزن تان کاهش می یابد و همچنین سایز زیادی هم کم می کنید. در نتیجه پیکر تراشیده ای خواهید داشت که جذابیت مضاعفی را برایتان به ارمغان می آورد.

لیپوماتیک

با انجام عمل لیپوماتیک شکم و پهلو می توان به راحتی و در مدت زمانی کوتاه، حجم زیادی از چربی های موضعی شکم و پهلو را خارج کرد.

عمل لیپوماتیک به ما کمک می کند تا دیگر دغدغه ی ظاهر نامتناسب را نداشته باشیم. چرا که با این عمل می توانیم به تناسب اندام مدنظرمان دست پیدا کنیم. اگر شکمی تخت و صاف می خواهیم، عمل لیپوماتیک آن را به ما هدیه می دهد. همچنین اگر می خواهیم فقط چربی های اضافه اطراف شکم و پهلو را از بین ببریم، باز هم عمل لیپوماتیک شکم و پهلو راهکاری استثنایی خواهد بود.

عمل لیپوماتیک در قسمت های مختلفی از بدن صورت می گیرد. شکم و پهلو شایع ترین نواحی ای هستند که بر روی آنها عمل لیپوماتیک صورت می گیرد. اما بر روی اکثر نواحی ای که تجمع چربی صورت می گیرد، می توان عمل لیپوماتیک را انجام داد. شکم، پهلو، ران، باسن، بازوها و غبغب از جمله این نواحی اند.

 

جراحی زیبایی شکم

 

بهبودی بعد از جراحی زیبایی شکم

شاید لازم باشد بعد از عمل یک لوله موقت در زیر پوست قرار گیرد تا با استفاده از آن بتوان مایعات اضافی در محل جراحی را از بدن خارج کرد. معملاً پزشک توصیه می کند که پس از جراحی، یک گن مخصوص در طول مدت نقاهت بپوشید.

مدت زمان بهبودی از دو هفته تا دو ماه متغیر است. البته این به میزان گستردگی جراحی و همچنین شرایط بدنی بیمار بستگی دارد. به هر حال در این مدت باید قید فعالیت های بدنی سنگین و بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین را بزنید. برای از سر گیری فعالیت های روزانه ی خود، مانند کار کردن، ورزش کردن و ... حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب است؟

 

پیش شرط این عمل این است که فرد بطور کلی دارای سلامت کامل باشد. بنابراین اگر  مشکل زمینه ای و ارثی دارید، یا بیماری خاصی دارید، حتماً با پزشک خود در میان بگذارید. به یاد داشته باشید که بهره مند شدن از مزایای زیبایی، ارزش به خطر انداختن جان و ایمنی شما را ندارد.

این جراحی به خانم هایی که بعد از بارداری دچار افتادگی شکم و کشیدگی و شلی پوست شده اند، توصیه می شود. هچنین افرادی که با افزایش سن دچار افتادگی پوست شده اند، کاندیدای جراحی زیبایی شکم هستند.

جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب نیست؟

 

  • جراحی زیبایی شکم برای  افرادی که می خواهند وزن کم کنند توصیه نمی شود. زیرا هدف اصلی این جراحی، زیبایی است. بنابراین اگر لازم می دانید این عمل را انجام دهید، ابتدا باید وزن خود را به مدت حداقل 6 ماه ثابت نگه دارید.
  • اگر سیگار می کشید یا از مواد مخدر دیگری استفاده می کنید، بدانید که خطرات و عوارض احتمالی حین و بعد از عمل را افزایش می دهد. بنابراین لازم است حداقل یک تا یک ماه قبل از جراحی، سیگار و مواد مخدر مصرف نکرده باشید.
  • اگربیماری قلبی دارید، مبتلا به فشار خون بالا هستید، یا اختلالات لخته شدن خون دارید، ممکن است با ریسک خون ریزی بیش از حد مواجه شوید.
  • اگر مبتلا به دیابت هستید و قند خون در وضعیت کنترل نشده ای قرار دارد، ممکن است روند بهبودی تان به کندی پیش رود و در معرض عفونت قرار بگیرید.

جمع بندی

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی به نشانی اینترنتی drkambizizadpanah.com در بیمارستان‌های مختلفی از جمله بیمارستان ۱۵خرداد (بیمارستان مادر جراحی پلاستیک ایران) و بیمارستان سینا مشغول به فعالیت است. بنابراین عمل خود را با خیالی آسوده در بیمارستان مدنظر خود به ما بسپارید. ما تا گرفتن نتیجه در کنار شما خواهیم بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو