کدام چهره های معروف ایرانی متولد 11 مهر هستند؟

کدام چهره های معروف ایرانی متولد 11 مهر هستند؟


منبع: آکا

57

1401/7/11

07:50


اگر شما هم جزو افرادي هستيد که به اخبار چهره هاي مشهور ايراني علاقه منديد و دوست داريد که بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 11 مهر بدنيا آمده يا

آکاایران: امروز 11 مهر ماه 1401 مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون بهنام بانی ،عادل فردوسی‌پور،محمد اسماعیل‌زاده و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

زندگینامه: بهنام بانی (۱۳۶۶-) - همشهری آنلاین

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 11 مهر ماه متولد شده اند

بهنام بانی

بهنام بانی (زادهٔ ۱۱ مهر ۱۳۶۶ در دامغان) خواننده پاپ ایرانی است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرد. بانی در فیلم گشت ارشاد ۳ (۱۴۰۰) ایفای نقش کرده‌است

شبکه تماشا | بهنام بانی

بهنام بانی در ۸ سالگی قاری قرآن بود. او پدرش را که نوازنده آکاردئون است، علت گرایش او را به موسیقی می‌داند. وی از دوران کودکی علاقه بسیاری به هنر داشت و نزد پدرش تمرین موسیقی را آغاز کرد. سپس در دوران نوجوانی نزد استادان بزرگ همچون محمد نوری به صورت حرفه‌ای به یادگیری موسیقی پرداخت. بهنام بانی در سن ۱۹ سالگی همزمان با دوران دانشجویی خود با گروه موسیقی روژان آشنا شد و با آن‌ها همکاری کرد که در این گروه مهدی یغمایی نیز حضور داشت.

عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی‌پور (زاده ۱۱ مهر ۱۳۵۳) گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، صداپیشه، مترجم و مدرس دانشگاه اهل ایران است.

هوک چپ و راست عادل فردوسی‌پور به تلویزیونِ آقایان - پایگاه خبری تحلیلی صبح  خرد

فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیران صداوسیما کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صدا و سیما به‌شمار می‌رفت. او همچنین تهیه‌کنندهٔ برنامه‌های پرطرفدار دیگری مانند فوتبال ۱۲۰ و فوتبال ۳۶۰ است.

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند «بهترین گزارشگر فوتبال»، «بهترین مجری» و «بهترین چهره تلویزیونی» را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است. او در کنار تهیه و اجرای برنامه‌های فوتبالی در تلویزیون و فضای مجازی، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است.

محمد اسماعیل‌زاده

محمد اسماعیل‌زاده مشهور به دردی طریک (زادهٔ ۱۳۲۸ – درگذشتهٔ ۱۱ مهر ۱۴۰۰) نوازندهٔ دوتار و خواننده موسیقی ترکمنی اهل ایران بود. از او با عنوان «شجریان موسیقی ترکمن» یاد کرده‌اند.

دردی طریک، دوتارنواز معروف ترکمن، به دلیل ابتلا به کرونا، درگذشت - خبرآنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو