طرز تهیه شیرینی کاکای کدو حلوایی

طرز تهیه شیرینی کاکای کدو حلوایی , دستور پخت دسر کاکای کدو حلوایی

شیرینی کاکای کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محلی ایرانی است که اصالت آن به شمال کشورمان تعلق دارد ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کاکای کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کاکای کدو حلوایی
آرد برنج½ پیمانه
آرد قنادی½ پیمانه
پوره کدو حلوایی۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
شیر½ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
ببکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی کاکای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کاکای کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار آرد برنج را به همراه آرد قنادی، پودر دارچین و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند، سپس شیر را به همراه پوره کدو حلوایی به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه شیرینی یکدست شود. حالا روی مایه شیرینی را با سلفون یا کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مایه شیرینی به مدت ۱ ساعت در فضای آشپزخانه استراحت کند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت متوسط رو به پایین گذاشته و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که روغن به خوبی گرم شد، یک ملاقه از مایه شیرینی درون تابه ریخته و اجازه می دهیم یک طرف شیرینی کاملا سرخ شده و روی آن حباب های ریزی ایجاد شود، سپس مقداری کنجد روی شیرینی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شیرینی را بر می‌ گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در نهایت شیرینی ها را روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.