فسیل های 20 میلیون ساله شیرین سو جاذبه گردشگری بی نظیری است

منبع: همگردی

15

1401/7/11

15:00


ایسنا/ براساس گزارشات بدست رسیده، فسیل های 20 میلیون ساله شیرین سو جاذبه گردشگری بی نظیری است.

مهدی غلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به اینکه این جاذبه گردشگری توسط شهرداری نگهداری می شود، افزود: امکان بازدید عموم از فسیل های 20 میلیون ساله شیرین سو فراهم است و با توجه به اینکه فسیل ها باید در نزدیکترین محل کشف باشد امکان انتقال آنها به مکان دیگری وجود ندارد.

فسیل های 20 میلیون ساله شیرین سو جاذبه گردشگری بی نظیری است

وی با اشاره به اینکه فسیل ها در سال 93 از دل تپه های شیرین سو و در زمان فعالیت کارگران معدن گرانیت کشف شد، اظهار کرد: فسیل ها باید در زادگاه خود حفظ شوند و بهترین و نزدیکترین مکان جایی است که هم اکنون قرار دارد و موزه ای خیابانی محسوب می شود.

غلامی با بیان اینکه در صورت وجود موزه فسیل در استان شاید بتوان این فسیل ها را نیز به آنجا منتقل کرد، گفت: فسیل های 20 میلیون ساله شیرین سو از بی نظیرترین نوع خود در کشور است و می تواند مورد بازدید دانشجویان رشته زمین شناسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این فسیل ها در حال حاضر شرایط مطلوبی دارند، مطرح کرد: در صورتی که تدابیر لازم برای بازدید از تالاب شیرین سو اتخاذ شود، مجموعه فسیل ها و تالاب می تواند جاذبه گردشگری فوق العاده ای باشد.

غلامی با بیان اینکه شیرین سو در حوزه گردشگری ضعف دارد اما ظرفیت خوبی در این زمینه دارد، اضافه کرد: سنگ واره این فسیل 110 در 80 سانتیمتر است و یکی از فسیل ها دارای 16 مهره ستون فقرات و 20 دنده و دیگری 20 عدد مهره ستون فقرات و 12 عدد دنده قابل شمارش است.

فسیل های 20 میلیون ساله شیرین سو جاذبه گردشگری بی نظیری است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو