شروع عملیات اجرایی فاز اول مرمت بازار تاریخی شهر نودشه

منبع: همگردی

21

1401/7/11

23:31


میراث آریا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، شروع عملیات اجرایی فاز اول مرمت بازار تاریخی شهر نودشه صورت گرفت.

پویا طالب نیا اظهار کرد: بازار تاریخی شهر نودشه به عنوان شاخص ترین بازار تاریخی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات دارای جایگاه ویژه ای است و این اداره کل از اعتبارات ملی پایگاه میراث جهانی هورامان / اورامانات فاز اول مرمت آن را در دستور کار قرار داد.

شروع عملیات اجرایی فاز اول مرمت بازار تاریخی شهر نودشه

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات گفت: در فاز نخست مرمت و احیای این بازار تاریخی 352 میلیون تومان اعتبار هزینه می شود.

او ادامه داد: مرمت بازار تاریخی نودشه نیازمند همکاری بین بخشی ارگان هایی همچون شهرادی و شورای شهر و بازاریان منطقه است، تا بتوان براساس ضوابط میراث فرهنگی و سازمان جهانی یونسکو مرمت این بازار را به اتمام رساند.

طالب نیا گفت: فاز اول مرمت این بازار با سبک سازی و مرمت قسمت ساباط بازار که جز عناصر اصلی و هویت بخش آن است، آغاز شد و در فازهای بعدی با همکاری شهرداری و سایر ارگان های شهری مرمت آن ادامه می یابد.

او تصریح کرد: سیاست اصلی پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات در تعریف این پروژه براساس اینکه این بازار قدیمی ترین بازار در اورامانات استان کرمانشاه است و همچنین شهر نودشه به عنوان شهر ملی کلاش ثبت شده، در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات در خاتمه افزود: مرمت این بازار برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی با محوریت کلاش بافی و ایجاد یک بستر اقتصادی و فرهنگی مناسب به عنوان جاذبه گردشگری برای این شهر و میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات در دستور کار پایگاه جهانی قرار گرفته است.

شروع عملیات اجرایی فاز اول مرمت بازار تاریخی شهر نودشه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو