کوه های مریخی سیستان و بلوچستان, یک ژئوپارک ملی شگفت انگیز

کوه های مریخی سیستان و بلوچستان, یک ژئوپارک ملی شگفت انگیز


منبع: آرگا

61

1401/7/12

10:12


کوه های مریخی یکی از مجموعه کوه های وسیعی است که شما می توانید از جاذبه های آن بازدید کنید. این رشته کوه ها در چابهار و در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

کوهستان ها و دشت های اطراف آن مهم ترین چشم اندازهای ایران را تشکیل می دهند. برای اینکه با این دامنه های سرسبز در نقاطی مختلفی از این کشور پهناور آشنا شوید، باید سری به ارتفاعات کوه های مریخی بروید. این کوه ها به حدی زیبا است که می تواند، مورد توجه شما گردشگران باشد.

کوه زیبای مریخی

جاذبه های کوه های مریخی

اگر می خواهید، یکی از مقاصد طبیعت گردی را بشناسید، می توانید سری به این ارتفاعات بزنید. این کوه ها به عنوان کوه های مینیاتوری شناخته می شوند، ارزش گردشگری زیادی دارند. این ارتفاعات امروزه از مهم ترین دیدنی های سیستان و بلوچستان به شمار می آید.

تپه های مریخی

طبیعت زیبای این دامنه ها در چابهار قرار داشته و شما می توانید در این بخش با این شگفتی ها آشنا شوید. این منطقه با وجود اهمیت زیست محیطی که دارد، در هیچ جایی به ثبت نرسیده است. این منطقه در واقع یک ژئوپارک ملی بوده که از شگفتی های زیادی برخوردار می باشد. این کوه ها دارای جاذبه های زیادی بوده و نظیر آن در کمتر جایی از دنیا دیده می شود.

مکان های زیبای کوه مریخی

این کوه کجا قرار دارد؟

برای بازدید از این دیدنی های زیبا باید به ۴۰ کلیومتری از چابهار در استان سیستان و بلوچستان بروید. این کوه ها که دارای جاذبه های منحصر به فردی هستند، با ترکیب دریاچه لیپار می تواند، خارق العاده باشند. هر ساله افراد زیادی برای کوهنوردی به این نواحی سفر می کنند. اگر شما نیز به بازدید از این کوه ها علاقه مند هستید، باید راهی سفر شوید.

این کوه های مینیاتوری از سواحل دریای عمان تا رشته کوه های زاگرس ادامه دارند. ارتفاعات این کوه ها در برخی از بخش ها متغیر بوده اما همچنان زیبایی خاص خود را دارد. برخی از این رشته کوه ها تا پاکستان نیز امتداد پیدا کرده اند. از مهم ترین ویژگی های مشترک این رشته کوه خشکی و نداشتن پوشش های گیاهی می باشند.

کوه های مریخی

بررسی تاریخچه:

کوه های مریخی چابهار یک رشته کوه های رسوبی بوده که از قدمت و تاریخچه بالایی برخوردار هستند. این کوه ها در اثر زمان و در نتیجه باران های موسمی سر برآورده اند. فرآیند بیولوژیکی که در این نواحی رخ داده بسیار مهم هستند.

شیارهای ریز و اما یکدستی که در این نواحی مشاهده می کنید، نام مینیاتوری دارند. عمر این رشته کوه ها به پنج میلیون سال می رسد.در این نواحی فسیل هایی نیز مشاهده شده اند که نشان دهنده قدمت تاریخی این منطقه هستند. اثر جزر و مد نیز در این ناحیه بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نادیده گرفت.

ارتفاعات مریخی چابهار

زمان مناسب سفر:

زمان مناسب برای سفر به این منطقه و بازدید از این رشته کوه ها اوایل پاییز است. این نواحی در فصل تابستان بسیار خشک و گرم هستند. بهتر است، در ساعت های خنک روز راهی شوید تا حرارت آفتاب شما را آزرده نکند. این رشته کوه ها امروزه از دیدنی های چابهار هستند. در راهنمای سفر به بندر چابهار می توانید از مکان های دیدنی چابهار بازدید کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو