اتمام فاز نخست ساماندهی روستای قلعه جی جوانرود

منبع: همگردی

17

1401/7/12

11:00


میراث آریا/ براساس خبرهای بدست آمده، اتمام فاز نخست ساماندهی روستای قلعه جی جوانرود صورت گرفت.

محمدرضا سهیلی اظهار کرد: در فاز نخست ساماندهی این روستای تاریخی 477 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

اتمام فاز نخست ساماندهی روستای قلعه جی جوانرود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، افزود: برای راستای ساماندهی بافت های با ارزش روستایی در میراث جهانی هورامان/اورامانات، پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان/اورامانات از محل اعتبارات ملی فاز اول ساماندهی بافت روستای قلعه جی از توابع شهرستان جوانرود واقع در محدوده میراث جهانی هورامان را به انجام رساند.

او تصریح کرد: اهداف اصلی این طرح که جز سیاست های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و پایگاه جهانی هورامان/اورامانات است، علاوه بر محرومیت زدایی از روستاهای کم برخوردار این منطقه، معرفی محورهای جدید گردشگری در میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان / اورامانات است.

سهیلی افزود: به همین منظور با ساماندهی بافت های با ارزش منطقه و همچنین معرفی جاذبه های آن در تکمیل زیرساخت های لازم پس از مطالعات انجام شده فاز اول اجرایی شدن آن با ساماندهی بافت روستای قلعه جی در این محور که در مسیر رودخانه دائمی لیله و در محور کلاشی شهرستان جوانرود قرار دارد، آغاز شده است.

او ادامه داد: در ادامه با تکمیل ساماندهی این روستا و سایر روستاهای بکر و با ارزش این محور جاذبه های منطقه برای حضور گردشگران به نحو احسن معرفی و ساماندهی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: همچنین این سیاست و رویکرد برای ایجاد شرایط اقتصادی بهینه و ایجاد کسب و کار جدید و استفاده بهینه از برند ثبت جهانی هورامان/اورامانات برای توسعه اقتصادی پایدار ساکنین این منطقه در حال انجام است.

اتمام فاز نخست ساماندهی روستای قلعه جی جوانرود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو