نماینده مخالف محمد هادی زاهدی وفا: «وزیر پیشنهادی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت دارد»

منبع: روزیاتو

31

1401/7/12

11:04


نماینده مخالف محمد هادی زاهدی وفا: «وزیر پیشنهادی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت دارد»

نماینده مخالف محمد هادی زاهدی وفا: «وزیر پیشنهادی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت دارد»

امروز سه شنبه ۱۲ مهرماه، مجلس شورای اسلامی برای دادن یا ندادن رأی اعتماد به محمد هادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل جلسه داده است. در حالی که بسیاری از امکان بالای رأی اعتماد مجلس به سرپرست ماه های اخیر این وزارتخانه برای تصدی پست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر می دادند، برخی از نمایندگان مجلس به ثروت قابل توجه زاهدی وفا به عنوان مانعی بر سر راه وزیر شدنش اشاره کرده اند.

محمد هادی زاهدی وفا 100 هزار میلیون تومان سرمایه دارد

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفته است:

بنده در همین ابتدا مخالفت خود را با زاهدی وفا اعلام می‌کنم. بنده برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطالعه کردم، با وی نشست داشتم و بر اساس مطالعاتی که داشتیم باید بگویم که وی صلاحیت لازم را برای تصدی این وزارتخانه مهم ندارد.

از همینجا عرض می‌کنم که من از آقای وزیر سوال کردم آیا اموالی که به نام حضرت عالی است و بنده در اینجا فقط بخشی از آن را قرائت می‌کنم متعلق به شما است یا خیر؟ منزل ویلایی دهکده ۱۸۰۰ متر، آپارتمان ۱۸۰ متری نیاوران، خانه ویلایی ۴۰۰ متری نیروی هوایی، زمین کرج، زمین دزاشیب و…. سوال من این بود که آیا این اموال متعلق به شما است یا خیر؟ من این اموال را بررسی کردم و دیدم که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش آن‌ها است، اما ایشان به من گفت که این رقم را بالا گرفته‌ای هزار میلیارد تومان است.

عبارت ایشان در پاسخ به من این بود که «من سرایدارم». سوال من این است که این سرایداری به چه شکل به دست آمده است. البته بخشی از این اموال متعلق به برادر ایشان بوده و برادرشان مشکل داشته و اسناد پزشکی هم موجود است که به صورت قانونی به ایشان منتقل شده است و بعد هم ورثه ایشان مدعی هستند و ۱۱ سال است که پرونده در دادگاه در جریان است.

یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده که محمد هادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی صد هزار میلیارد تومان ثروت دارد

زاهدی وفا حداقل ۳ هزار میلیارد تومان پول و اموال دیگر دارد و جالب است که هیچ یک از این اموال را در سامانه ثبت حقوق و دستمزد نیاورده است. وزیری که می‌خواهد مشکلات کارگران، بازنشستگان و محرومان را پیگیری کند، باید از جنس خود آنان باشد اما زاهدی وفا از شاخص‌های محرومان دور است. عرض من این است که وزیری که می‌خواهد وزیر کارگران، بازنشستگان و معلولین بهزیستی باشد نمی‌تواند سرمایه دار باشد.

حدود ۴ ماه است که زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما در این مدت با مجلس هیچ گونه تعاملی نداشت و خودش را فراتر از مجلس می‌دانست. وی نه تنها در مجلس حضور پیدا نکرد بلکه فرصت گفتگو با نمایندگان در محل وزارتخانه را هم نمی‌داد.

زاهدی وفا یک هلدینگ به نام پیشگامان اقتصاد تأسیس کرده است و ما باید شستا، صندوق کشاورزان و وزارتخانه مهم کار را به فردی واگذار کنیم که صلاحیت لازم را داشته باشد و بتواند مشکلات آنان را مرتفع کند.

بیشتر بخوانید: ادعای جنجالی درباره فرزندان وزیر پیشنهادی کار؛ محمدهادی زاهدی وفا کیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو