کدام مناطق استانبول برای رزرو هتل مناسب است؟

منبع: مینویسم

46

1401/7/12

14:57


کدام مناطق استانبول برای رزرو هتل مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری، انتخاب محل اقامت است. پارامترهای زیادی هستند که بر خوب شناخته شدن یک هتل تاثیر می‌گذارند. یکی از این پارامترها، محله‌ای است که هتل در آن واقع شده است. حال در این مطلب ما قصد داریم ببینیم در سفر به استانبول، کدام مناطق استانبول برای رزرو هتل مناسب است.

سلطان احمد، بهترین منطقه در استانبول برای گشت و گذار

این منطقه آرام، تاریخی و جمع و جور در شبه ‌جزیره جنوبی، چهار مورد از جاذبه‌های اصلی استانبول را در خود جای داده است: مسجد آبی معروف جهانی، مسجد باشکوه ایاصوفیه (که زمانی کلیسای جامع یونانی بوده و اکنون موزه است)، کاخ توپکاپی و باغ‌ها و بازار بزرگ خارق العاده! همه هتل‌ها در چند قدمی هتل‌های این منطقه هستند و خیابان‌های باریک مملو از مکان‌هایی برای خوردن، نوشیدن و خرید هستند.

تقسیم، بهترین منطقه در استانبول برای زندگی شبانه

هیچ مرکز مشخصی در استانبول برای تفریح پس از تاریکی وجود ندارد زیرا اکثر بارها، کلوپ‌های شبانه و مکان‌های موسیقی زنده در سراسر حومه شهر پراکنده شده‌اند و بیشتر به مردم محلی می‌پردازند. خیابان‌های باریک شهر قدیمی زندگی شبانه بسیار کمی دارند، بنابراین از روی پل به تکسیم یا همان تقسیم بروید. این منطقه حدود یک مایل بین دو ایستگاه مترو امتداد دارد، خیابان مخصوص پیاده‌روی و مسیرهای فوق العاده در دو طرف مملو از مکان‌هایی برای معاشرت است. بیشتر هتل‌های لوکس یک یا دو کلوپ شبانه دارند.

خیابان‌های باریک شهر قدیمی در جنوب می‌تواند به طرز ناخوشایندی شلوغ باشد، در حالی که مناطق دیگر مانند کاباتاش در کنار تنگه بسفر نیز مملو از جمعیت و سر و صدای ناشی از ترافیک است. منطقه داخل و اطراف تکسیم برای پیاده‌روی بسیار دلپذیرتر است. در میدان تقسیم، خیابان‌هایی مملو از بوتیک‌ها در کنار باغ‌ها به سمت شمال می‌درخشند. از همه بهتر، یک خیابان مخصوص عابران پیاده پر از مکان‌هایی برای خوردن و خرید است که 1 مایل به سمت جنوب غربی حرکت می‌کند و سپس از منطقه زیبای گالاتا منحرف می‌شود و در پل به سمت شهر قدیمی به پایان می‌رسد. چیدمان شهر مانع از وجود مراکز خرید عمده در مناطقی است که گردشگران معمولاً از آن بازدید می‌کنند و اقامت می‌کنند. خیابان‌های باریک شهر قدیمی مملو از مغازه‌ها و غرفه‌ها است، اما بیشتر آن‌ها فقط سوغاتی می‌فروشند.

برای بهترین طیف وسیعی از مغازه‌ها و در یک منطقه بسیار فشرده، به تکسیم بروید. خیابان مخصوص عابر پیاده به طول دو مایل بین دو ایستگاه مترو (و با یک تراموا قدیمی به هم متصل شده است) است و کوچه‌های دو طرف مملو از مکان‌هایی برای گذراندن، خرج کردن و تفریح است.

خیابان‌های اطراف شهر قدیمی را می‌توان از ماه اردیبهشت تا شهریور با گروه‌های تور و اتوبوس‌های تور پر ازدحام کرد و دستفروشان دائمی کنار خیابان می‌توانند به دردسر اضافه کنند. در مقابل، تکسیم فضای بسیار بیشتری را به خصوص در اطراف باغ‌های عمومی، بدون وسایل نقلیه عظیم ارائه می‌دهد.

میدان و خیابان وسیع عابر پیاده مملو از مغازه‌های افسانه‌ای و انواع مکان‌های ارزان و شاد برای غذا خوردن است. برخی از هتل‌های این منطقه بیشتر شبیه استراحتگاه‌ها هستند و چمن‌زارهای قابل توجه، استخر بزرگ و سایر امکانات را برای خانواده‌ها ارائه می‌دهند. تکسیم با مترو نیز ارتباط خوبی دارد، اما شاید برای جوان‌ترها فونیکولور جالب‌تر باشد که به سمت آب در Kabataş می‌رود و تله‌کابین که از طریق یک دره به سمت منطقه مسکونی Maçka حرکت می‌کند.

وسعت بسیار زیاد استانبول، جمعیت انبوه و چیدمان غیرمعمول استانبول در سه شبه جزیره می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد – و بازدیدکنندگان جدید نیز ممکن است غرق تعداد گردشگران و اتوبوس‌های تور در امتداد خیابان‌های باریک شهر قدیمی شوند. در مقابل، تکسیم باغ‌ها و خیابان‌های بزرگ را برای پیاده‌روی ایده‌آل ارائه می‌دهد و مناطق جمع و جور و در عین حال دوست‌داشتنی مملو از کافه‌ها، بارها و مغازه‌ها را ارائه می‌کند. تکسیم با مترو، فونیکولار و تله‌کابین به بسیاری از مکان‌های دیدنی در سراسر شهر بسیار متصل است. برای اطلاعات بیشتر از این منطقه به جاهای دیدنی استانبول مراجعه کنید.

کاباتاش، بهترین منطقه در استانبول برای غذا و رستوران

هیچ کمبودی در مکان‌های شگفت‌انگیز در سراسر شهر برای غذا خوردن وجود ندارد – از دکه‌های کوچک کباب‌فروشی گرفته تا رستوران‌های مجلل که در درجه اول پذیرایی و قیمت‌گذاری برای گردشگران هستند. در امتداد تنگه بسفر، کاباتاش به راحتی با مترو به شبه جزیره جنوبی وصل می‌شود، با فونیکولور به تقسیم می‌رود و به اندازه کافی برای پیاده روی از بشیکتاش نزدیک است. کاباتاش مملو از اغذیه فروشی‌های دوست داشتنی است که رو به آب هستند و غذاهای ترکی (بیشتر) را با تمرکز بر غذاهای دریایی سرو می‌کنند و با توجه به محیط جادویی، قیمت‌های مناسبی دارند. کاباتاش با انعکاس نورهای شبه جزیره شرقی در آب، بعد از تاریکی هوا بسیار رمانتیک است. بیشتر از آن، در یک سفر دریایی شام که از ترمینال در Kabataş خارج می‌شود بسیار احساساتی خواهید شد! استانبول فقط تاریخ و بناهای قدیمی نیست. مانند هر جای دیگر اروپا، به ویژه در امتداد تنگه بسفر در کاباتاش، پر جنب و جوش است. کاباتاش که با کشتی عمومی، اتوبوس، مترو و فونیکولار به راحتی به هم متصل است، تعداد شگفت انگیزی از موزه‌ها را در خود جای داده است. کاباتاش با تعداد زیادی اغذیه فروشی کنار آب رو به آب و مغازه‌های زیاد در خیابان‌های دورتر از ساحل، حال و هوای دوست‌داشتنی ارائه می‌دهد و برای تماشای مردم عالی است. می‌توانید همین حالا بلیط استانبول را از لینک http://bia2safa.net/goto/web/url/2134830 تهیه کنید و از این محله زیبا دیدن کنید.

کاباتاش ترکیه

کاراکوی و گالاتا، بهترین منطقه برای تماشای مناظر

با چند دقیقه پیاده روی از روی پل‌ها به سمت شبه جزیره شمالی به کاراکوی می‌رسید که یک منطقه پر جنب و جوش است و مناظر فوق العاده‌ای را از طریق آبراه گلدن هورن به شهر قدیمی در جنوب متصل می‌کند و فراتر از تنگه بسفر تا مناطق مسکونی مدرن در شرق ادامه دارد. در همسایه گالاتا، بیشتر در داخل، برخی از هتل‌ها و بارهای روی پشت بام در مناطق مرتفع‌تر، مناظر پانورامایی را ارائه می‌دهند که هتل‌های لوکس بشیکتاش و تقسیم از آن بهره می‌برند. برای رزرو هتل در استانبول می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

بشیکتاش، رمانتیک‌ترین منطقه استانبول

استانبول در امتداد بخش شبه جزیره شمالی رو به تنگه بسفر به طرز متفاوتی رمانتیک است – به ویژه پس از تاریک شدن هوا که نورها از شهر قدیمی و شبه جزیره شرقی در به اصطلاح سمت آسیایی منعکس می‌شوند. بشیکتاش که از گروه‌های تور دور است، چندین استراحتگاه 5 ستاره دارد که بسیاری از اتاق‌ها رو به تنگه بسفر هستند. اغذیه فروشی‌ها، بارها و استخر چند متر با آب فاصله دارند و سفرهای قایقی و سفرهای دریایی شام را به راحتی می‌توان ترتیب داد.

محله رمانتیک ترکیه بشیکتاش

سیرکچی، بهترین منطقه در استانبول برای حمل و نقل

از نظر جغرافیایی مرکزی و در بخش شمالی شهر قدیمی، سیرکچی در امتداد یک خط متروی بسیار مفید قرار دارد. از جنوب به منطقه تاریخی سلطان احمد (که همچنین در فاصله چند قدمی قرار دارد)، از طریق آب به منطقه خرید تقسیم می‌رود و از ساحل به سمت رستوران‌های کوچک و موزه‌های رو به تنگه بسفر در کاباتاش می‌رود. همچنین از سیرکچی، کشتی‌ها در تمام جهات در سراسر تنگه حرکت می‌کنند و قطارها به حومه‌های شهر که گردشگران به ندرت به آن سفر می‌کنند خدمات رسانی می‌کنند. رزرو هتل در این منطقه بسیار کارآمد خواهد بود. در سفر مارکت می‌توانید هتل‌های استانبول را با تنوع زیادی ببینید.

ماچکا و نیشانتاشی، امن‌ترین مناطق استانبول

هیچ منطقه‌ای در استانبول آنقدر ناامن نیست، اما اقدامات احتیاطی معمول را باید انجام دهید؛ به ویژه در اطراف خیابان‌های شلوغ، بازارها، مترو، تراموا و کشتی‌ها که در آن جرایم کوچک فرصت طلبانه مانند کیف قاپی و جیب‌بری غیر معمول نیست. مناطق مسکونی سرسبز ماچکا و نیشانتاشی بخشی از مناطق معمولی توریستی نیستند، اما همچنان برای امکانات رفاهی و جاذبه‌ها مناسب هستند. آن‌ها خریدهای لوکس، مناظر وسیع در سراسر شهر و خیابان‌های پر نوری دارند. و همیشه از هر گونه ناآرامی سیاسی که ممکن است منجر به اعتراضات گسترده در مناطقی مانند میدان تقسیم شود و فروشندگان بی‌وجدان، به ویژه در مغازه‌های فرش و قالیچه، دور هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو