طریقه غیر فعال کردن فست شارژ و دلایل عدم استفاده از این فناوری

طریقه غیر فعال کردن فست شارژ و دلایل عدم استفاده از این فناوری


منبع: آرگا

53

1401/7/12

15:08


در مواردی ممکن است فناوری فست شارژ یا شارژ سریع مفید نباشد. از این رو برخی کارشناسان توصیه به غیر فعال کردن فست شارژ می کنند. در این مطلب با روش غیر فعال کردن فست شارژ آشنا می شوید.

طریقه غیر فعال کردن فست شارژ و دلایل عدم استفاده از این فناوری

از آنجا که بیشتر کاربران طرفدار فناوری شارژ سریع هستند اکثر گوشی های جدید به این فناوری مجهز شده اند. ولی در مواردی ممکن است این قابلیت مفید نباشد. از این رو شما را با روش غیر فعال کردن فست شارژ آشنا می نماییم.

آشنایی با روش غیر فعال کردن فست شارژ گوشی

اکثر کاربران گوشی های هوشمند به داشتن دستگاهی علاقمندند که شارژ دوباره آن ها با سرعت بالایی صورت گیرد و به این خاطر گوشی های امروزی به فناوری شارژ سریع یا فست شارژ مجهز شده اند. به طور کلی می توان گفت کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند به منظور محقق کردن هدف ذکر شده تراشه های خاص خود را داشته ولی در مواردی ممکن است استفاده از فناوری فست شارژ مفید نباشد.

خوشبختانه شرکت سامسونگ این موضوع را به خوبی متوجه بوده و روشی برای غیر فعال کردن فست شارژ گوشی سامسونگ سری گلکسی تعبیه نموده است، که در ادامه مطلب روند انجام کار ارائه خواهد شد.

دلیل غیر فعالسازی فست شارژ

همانطور که می دانید امروزه بیشتر گوشی های اندرویدی به فناوری فست شارژ مجهز هستند و برای استفاده از آن باید حتما از شارژر اصل که قابلیت شارژ سریع یا فست شارژ دارد استفاده شود. بی شک فناوری مذکور یکی از محبوب ترین فناوری ها در سال های اخیر محسوب می شود که در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت کوالکام روانه بازار شد و در حال حاضر کمپانی های بزرگ سازنده موبایل از آن بهره می گیرند.

در واقع مزیت استفاده از فناوری شارژ سریع به طور واضح در نام خود فناوری جای گرفته و در جهانی که به سرعت پیش می رود و همه چیز میل به سریعتر شدن دارد، فست شارژ می تواند در کسری از ساعت موبایل های هوشمند را به سرعت شارژ کرده و برای استفاده مجدد در اختیار کاربر قرار دهد.

با این حال اگرچه کاربران زیادی طرفدار این قابلیت هستند چرا که در زمان آن ها صرفه جویی می شود ولی برخی کارشناسان توصیه دارند که این قابلیت را در گوشی غیر فعال نمایید. حال برای روشن شدن علت این موضوع باید گفت در فست شارژ جریان قوی تری از برق به باتری وارد می شود که البته این فناوری در کوتاه مدت صدمه ای به باتری وارد نمی سازد اما در بلند مدت برای باتری مضر است.

از سویی در فست شارژ جریان زیاد برق در تایم کمی به باتری وارد می شود که این موضوع مشکل داغی بیش از اندازه را به وجود می آورد که می تواند منجر به آسیب سخت افزاری دیوایس گردد. از آنجا که ممکن است گوشی را به شارژ زده و برای مدت طولانی فراموش کنید آن را از شارژر جدا کنید، احتمال آسیب به باتری وجود دارد. بنابراین بهتر است فست شارژ را غیر فعال کنید.

همچنین کاربران دلیل دیگر این موضوع را گرما گزارش کرده اند. در حقیقت این فناوری سبب می شود فشار زیادی به موبایل هوشمند وارد شده و افزایش دمای گوشی را موجب شود. اگر دمای اتاق و محیطی که در آن هستید، حاوی تهویه مناسب باشد احتمالا گوشی با این مشکل روبرو نخواهد شد. ولی اگر گوشی روی صندلی خودرو و در مقابل نور خورشید باشد، شرایط فرق می کند.

چگونه قابلیت فست شارژ را غیرفعال کنیم؟

پیش از پرداختن به روش غیر فعال کردن فست شارژ باید اشاره کرد این کار ساده بوده و با چند کلیک امکان پذیر است. ضمنا این فرایند برای همه گوشی های سری گلکسی شرکت سامسونگ یکسان است. مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا انگشت خود را از بالای نمایشگر به طرف پایین کشیده و روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا به بخش تنظیمات بروید.

۲. در قسمت تنظیمات به سمت پایین صفحه اسکرول نموده و وارد بخش باتری شوید.

۳. حالا در قسمت جدید به انتهای صفحه بروید. در ادامه دو گزینه را می بینید که شامل فست شارژ کابل و فست شارژ بی سیم است. می توانید با انتخاب هر یک از آن ها، فست شارژ را غیر فعال نمایید.

لازم به ذکر است عملکرد سامسونگ در تعبیه گزینه های جداگانه را می توان تحسین برانگیز دانست. کاربر به سادگی می تواند نسبت به غیر فعال کردن قابلیت فست شارژ اقدام نماید. همچنین علاوه بر روش مذکور اگر یک شارژر معمولی از یک گوشی قدیمی تر داشته باشید می توانید برای شارژ گوشی از آن بهره بگیرید.

البته باید دقت کنید که کابل یو اس بی سی شارژر با پورت یو اس بی گوشی سازگار بوده وگرنه باید یک کابل شارژ معمولی خریداری نمایید. همچنین توجه داشته باشید که روی شارژر معمولی عبارتی درباره شارژ سریع نوشته نشده باشد. زیرا شارژر قدیمی هم ممکن است از فناوری فست شارژ پشتیبانی داشته باشد.

برای بررسی این موضوع دقت کنید که اگر ولتاژ شارژر از ۵ کمتر و آمپراژ آن حدود ۳ است. این شارژر یک شارژر استاندارد و معمولی بوده که به راحتی می توانید از آن بهره بگیرید. ضمنا می توانید به عنوان روش سوم گوشی را با هر گجتی دیگر که دارای پورت یو اس بی است شارژ نمایید. البته تاکید می شود که باید کابل سازگار با آن را داشته باشید و به کمک لپ تاپ، رایانه رومیزی، ایکس باکس یا پلی استیشن این کار را انجام دهید.

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای آشنایی با معایب شارژ بی سیم و بررسی شارژ بی سیم موفی روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو