بهزاد فراهانی و این روزهای ناآرام

منبع: ایران آرت

19

1401/7/12

16:03


بهزاد فراهانی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر،تلویزیون درباره این روزها و حوادث اخیر نظراتش را گفت.

ایران آرت: بهزاد فراهانی با تاکید بر اینکه در اتفاقات اخیر، حفظ تمامیت ارضی کشور و خواست ملی مردم مورد توجه و اصل انکارناپذیر بوده است، تصریح کرد، نفوذ تجزیه‌طلبی در خواست مردمی بخش ترسناکی است که باید برای آن اندیشید.

این هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اتفاقات اخیر و نگرانی‌هایی از بابت برخی سوء استفاده‌های جریان‌های تجزیه‌طلب در برخی نقاط کشور، گفت: ما معتقدیم اعتراض و انتقاد مردمی در هیچ استانی متفاوت با استانی دیگر نیست و به نوعی وحدت و خواست ملی به‌عنوان یک اصل اساسی جریان دارد. بنابراین بابت موضوع تجزیه ایران دلشوره ندارم؛ مگر اینکه دست بیگانگان وارد شود و تشتت ایجاد کند، که این دیگر کار سیاست جهانی و امپریالیزم است.

بهزاد فراهانی با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه تاکید کرد: مردم سال‌هاست شرایط دشواری را متحمل شده‌اند و در چنین موقعیتی اگر دلارهای کثیف آمریکایی به برخی جریان‌ها برسد، می‌تواند برخی طعم فقر چشیده‌ها را بفریبد. این بخش ترسناکی است که باید به فکر آن باشیم.   

او در عین حال گفت: امیدوارم با این چیزها، خواست مردم و مطالبات برحقشان زیر سؤال نرود.

فراهانی مطالبات مردم را خواسته‌هایی اجتماعی دانست و تاکید کرد: مردم ما خواستار زندگی مطلوب، عدالت و مدیریت سالم هستند. این خواست به یک خواست ملی تبدیل شده و همه جا را عملا در بر گرفته است. بنابراین نباید ترس تجزیه شدن کشور وجود داشته باشد.

این بازیگر یادآوری کرد: از همه مهم‌تر اینکه در رویدادهای اخیر در کل ایران مساله قومیتی ملاک نبوده و نگاه همه مردم ما ملی است.

فراهانی با اشاره به توصیه‌های حضرت علی (ع) درباره اولویت خواسته‌های ، خاطرنشان کرد: اگر ما به عنوان رهروان مولا علی (ع) کمی به توصیه‌های ایشان بیندیشیم، خواهیم دید که در اسلام مورد نظر مولا علی (ع)، خواست مردم، اصل است. اگر فرامین ایشان را به مالک اشتر مطالعه کنیم، خواهیم دید که همه جا جبهه مردم مقدم و محترم است. پس باید به خواسته‌های مردم بیندیشیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو